فرآیند جذب اعضای هیئت علمی وابسته در دانشگاه آزاد اسلامی چگونه است؟

فرآیند جذب هیئت علمی وابسته در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد و بر این اساس پس از بارگذاری مدارک توسط متقاضی، توانایی‌های علمی و صلاحیت عمومی وی بررسی و در صورت تایید، حکم نهایی صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با توجه به فراخوان دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص جذب هیئت علمی وابسته و اعلام شرایط و گروه‌های مجاز به شرکت در این طرح، فرآیند انتخاب و مراحل عضویت از ثبت درخواست تا تایید و امضای حکم نهایی را برای کمک به متقاضیان و رفع برخی ابهامات از نظر می‌گذرانیم.

چه کسانی می‌توانند در دانشگاه آزاد اسلامی هیئت علمی وابسته شوند؟

متقاضیان عضویت و جذب هیأت علمی وابسته دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و قرار داشتن در گروه‌های هدف تعیین شده برای این طرح نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه جذب به نشانی  https://sajed.iau.ir اقدام کنند.

پس از ثبت درخواست مستندات ارائه شده توسط دبیر جذب هر استان بررسی می‌شود که در صورت ناقص بودن مدارک به متقاضی جهت تکمیل نواقص اطلاع داده خواهد شد.

با تکمیل مدارک، هیئت اجرایی جذب استان نسبت به بررسی آمایشی اقدام خواهد کرد که در صورت مخالفت این هیئت به واحد مربوطه عودت داده خواهد شد و مراتب به اطلاع متقاضی نیز خواهد رسید.

در صورتی که مستندات ارائه شده در بررسی آمایشی تایید شود توانایی‌های علمی متقاضی  در کارگروه علمی هر استان بررسی می‌شود که در صورت مخالفت مجدد به واحد مربوطه عودت می‌شود اما در صورت تایید فرم‌های مربوطه توسط دبیر کارگروه بارگذاری خواهد شد.

در مرحله بعد صلاحیت عمومی متقاضی در کارگروه صلاحیت عمومی هر استان بررسی می‌شود و در صورت مخالفت مراتب به اطلاع واحد و متقاضی خواهد رسید اما در صورت تایید فرم‌های مربوطه توسط دبیر کارگروه بارگذاری می‌شود.

در نهایت موضوع در هیأت اجرایی جذب استان مطرح می‌شود که در صورت مخالفت به استان اعلام خواهد شد و در صورت تایید، پیشنهاد بکارگیری عضو هیئت علمی وابسته توسط رئیس استان مطرح می‌شود.

در پایان اگر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یا نماینده تام‌الاختیار وی مخالفت کنند مراتب به استان اعلام خواهد شد اما در صورت تایید، حکم نهایی امضا و به استان اعلام می‌شود.

لازم به ذکر است ثبت‌نام متقاضیان بر اساس دانشکدگان 44 گانه معاونت‌های موضوعی، رشته‌ها و تخصص‌های ذیل آن صورت می‌گیرد همچنین مستندات موردنیاز شامل مشخصات فردی، مدارک تحصیلی، رزومه علمی و... می‌شود.

گفتنی است توانایی علمی اعضای هیأت علمی شاغل یا بازنشسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از طریق بررسی پرونده انجام میشود و نیاز به حضور متقاضی نیست همچنین بررسی توانایی علمی و صلاحیت عمومی متقاضیان گروه معارف اسلامی به صورت متمرکز توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1191026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      0 0
      ممنونم. مراحل برای بنده طی شده الان در کارتابل نماینده تام الاختیار دانشگاه است. حدود 3 هفته از زمان مصاحبه تا الان طول کشید.
      • محمدرضا IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
        0 0
        حکمتان صادر شد؟؟؟ رشته شما چه بوده؟؟