۹۵ رشته در طرح آمایش دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی جابه‌جا شد/ پیش‌بینی جذب ۱۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد مشهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با اشاره به اجرای موفق طرح آمایش در استان خراسان رضوی گفت: با اجرای این طرح حدود ۶۰ رشته در کارشناسی و ۳۵ رشته در کارشناسی ارشد را جا به جا کردیم تا با این تغییر ظرفیت رشته‌های ما افزایش پیدا کند.

محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه در استان خراسان رضوی ۳۲۰۰ دانشجوی بین‌الملل از ۸ ملیت مختلف و عمدتا از کشورهای افغانستان و عراق مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: اکثر این دانشجویان هم به دلیل بعد مسافت و نزدیکی مشهد و هم به دلیل عشق و ارادتی که به علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) دارند در شهر مشهد ساکن هستند.

راه‌اندازی کارخانه تولید پلاستیک زیست‌تخریب‌پذیر در دانشگاه آزاد مشهد

وی با اشاره به اینکه امسال ما با سیل عظیمی از مهاجران افغان مواجه هستیم، افزود: پیش‌بینی ما این است که ظرفیت دانشجویان افغان ما افزایش چشمگیری داشته باشد. 

مرادی با بیان اینکه اگر محدودیت های کشور عراق برداشته شود تمایل عراقی ها نیز برای تحصیل در مشهد بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: ما در استان خراسان رضوی سالانه ۸۰۰ دانشجوی بین‌الملل جذب می‌کنیم که پیش‌بینی می‌کنیم امسال به ۱۵۰۰ نفر افزایش پیدا کند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با اشاره به پویش جذب دانشجویان در بخش صنعت هم اظهار کرد: سال گذشته با چند شرکت استان خراسان رضوی قرارداد منعقد کردیم که قریب ۱۱۰ نفر از دانشجویان ما به سه شرکت بزرگ استان معرفی شده‌اند که کارهای اولیه قرارداد و معرفی انجام شده است. 

 وی تصریح کرد: یکی از محدودیت های ما در این زمینه به تأمین اجتماعی مربوط می‌شود که مرتبا به کارفرما اخطار داده میشود که اگر دانشجوی دانشگاه آزاد آنجا از نظر مالی منتفع شود موضوع بیمه کارفرما مشکل ایجاد خواهد کرد. 

مرادی ادامه داد: حساسیت هایی ایجاد کرده اند و ما هم تلاش میکنیم که این نگرانی را از شرکت‌ها و کارفرماها برداریم که پیش‌بینی می‌کنیم امسال با توجه به مراوداتی که با مدیرکل تامین اجتماعی داشته ایم این ظرفیت به دوبرابر افزایش پیدا کند ضمن اینکه دکتر طهرانچی نیز از تهران مراوداتی را انجام داده اند بنابراین این مشکلات امسال کمتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با اشاره به اجرای موفق طرح آمایش در استان خراسان رضوی، افزود: این طرح بسیار راهگشا بود به طور مثال رشته مترجمی زبان انگلیسی را از تایباد به کاشمر منتقل کردیم که با این اتفاق ۲۵ نفر افزایش ظرفیت داشتیم در حالی که ۵ سال بود در تایباد دانشجو نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح آمایش حدود ۶۰ رشته در کارشناسی و ۳۵ رشته در کارشناسی ارشد را جا به جا کردیم تا با این تغییر ظرفیت رشته های ما افزایش پیدا کند. 

مرادی با اشاره به اعلام نتایج کنکور سراسری هم اظهار کرد: چندین جلسه با مشاورین مدرسه داشته ایم و از آنها خواسته ایم تا دانشگاه آزاد را معرفی کنند و سال گذشته نیز از همین طریق جمعیت دانشجوی ما ۱۷ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد در حالی که در سایر دانشگاه های غیرآزاد استان با کاهش دانشجو مواجه بودیم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در پایان خاطرنشان کرد: سامانه آموزش‌های کوتاه مدت(مشکات) توسط واحد مشهد طراحی شده و دوره‌هایی را نیز در این سامانه تعریف کرده‌ایم که مرکز توانمندسازی ما مستقر شده  و قریب ۲۰ دوره برای کارکنان، دانش آموزان و خانواده‌ها طراحی شده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1191755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =