آخرین خبرها از ابطال حکم میثم لطیفی/ احتمال بررسی مجدد

رئیس دیوان عدالت اداری درباره ابطال حکم میثم لطیفی و احتمال بررسی مجدد آن توضیحاتی داد.

 به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حکمت علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری، با اشاره به احتمال انتصاب میثم لطیفی در سمتی دیگر گفت: حکم دیگری که قرار است برای آقای لطیفی صادر شود باید مورد بررسی قرار گیرد ابطال حکم انتصاب یک بخش از قضیه بوده و هنوز هیچ بحثی در رابطه با حکم انتصاب جدید مطرح نشده است.

سخنگوی دولت به رأی دیوان عدالت اداری درباره لطیفی واکنش نشان داد

وی با تاکید بر اینکه دیوان عدالت اداری در انتصاب افراد هیچ دخالتی ندارد گفت: دیوان عدالت اداری صرفاً به دنبال آن است که رأی صادر شده اجرا شود و اگر رأی اجرا شود پرونده بسته خواهد اما از آنجایی که احیاناً همین فرد قرار است در دولت باقی بماند باید ابلاغ جدیدی صادر شود و بررسی اینکه آیا انتصاب دوم مطابق با قانون است یا خیر فعلاً جای بحث ندارد و باید در رابطه با آن در زمان مشخص بررسی صورت گیرد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به احتمال ابطال حکم انتصاب سایر مسئولان دولتی گفت: دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به شکایات است اگر فردی از تصمیمی، مقرره‌ای و آئین نامه‌ای شکایت کند دیوان عدالت اداری در آن موضوع ورود پیدا می‌کند و ملاک بررسی نیز قانون است.

مظفری گفت: هنوز هیچ شکایتی در خصوص احکام سایر مسئولان دولتی مطرح نشده است؛ البته دیوان عدالت اداری بر اساس قانون این اجازه را دارد که در حوزه حقوق عامه خود راسا وارد شود اما بسیاری از موارد شکایت‌های موردی هستند.

رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: جز افتخارات جمهوری اسلامی این است که شهروندانش می‌توانند مطابق با قانون اساسی از حکم یک مقام عالی کشوری شکایت کنند اما هنوز راجع به سایر مسئولان هیچ شکایتی مطرح نشده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1191815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =