کاهش ۸۴۰ هزار بشکه‌ای تولید اوپک

رویترز گزارش داد، تولید اوپک در ماه جولای با اجرایی شدن کاهش تولید داوطلبانه عربستان و کاهش تولید نیجریه ۸۴۰ هزار بشکه در روز کمتر از ماه پیش است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از رویترز، تولید اوپک در ماه جولای پس از اینکه عربستان کاهش تولید داوطلبانه خود را اجرایی کرد و همچنین کاهش عرضه نیجریه کاهش یافته است.

ایران رتبه ۴ تولید نفت در اوپک را پس گرفت

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام اوپک در ماه جولای روزانه ۲۷.۳۴ میلیون بشکه نفت تولید کرده است که ۸۴۰ هزار بشکه در روز از ماه ژوئن کمتر است. این رقم کمترین میزان از سپتامبر ۲۰۲۱ به شمار می‌رود.

عربستان متعهد شده است تا در ماه جولای یک میلیون بشکه به صورت داوطلبانه از میزان تولید خود کم کند. این اقدام سبب شد تا قیمت نفت افزایش یابد و در حال حاضر بالای ۸۵ دلار در هر بشکه معامله شود که بیش از ۷۱ دلار در اواخر ماه ژوئن است.

بر اساس این گزارش، بالا رفتن تولید آنگولا و عراق به علت افزایش صادرات، کاهش تولید اوپک در ماه جولای را محدود کرده است.

عربستان تولید خود را در ماه جولای ۸۶۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل از آن کاهش داده است.

 آمارهای موسسه کپلر نشان می‌دهد که میزان صادرات این کشور نیز ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است هرچند آمارهای یک موسسه رهیابی دیگر رقم کمتری را نشان می‌دهد.

دومین کاهش تولید در گروه اوپک به نیجریه اختصاص دارد که شرکت شل، بارگیری نفت خام در فورکادوس را به دلیل نشت احتمالی در این پایانه صادراتی متوقف کرده است.

تولید لیبی هم به دلیل اعتراضات در برخی از میادین مدت کوتاهی توقف داشت.

این برآوردها بر اساس آمارهای حمل و نقل ارائه شده توسط منابع خارجی، آمارهای شرکت رهیابی محموله‌های نفتی ریفینیتیو ایکون، اطلاعات شرکت‌ها رهیابی محموله‌ها نظیر پترولاجستیک و کپلر و اطلاعات ارائه شده توسط منابع شرکت‌های نفت، اوپک و مشاوران صورت گرفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1192221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =