دفتر دانشگاه آزاد گرگان در «کازان» راه‌اندازی می‌شود/پیش‌بینی درآمد ۷ میلیاردی از گلخانه فرهیختگان گرگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان گفت: در مهرماه سال جاری گروهی ۱۵ نفره «دانشجو-تاجر» از دانشگاه کازان جمهوری تاتارستان به گلستان سفر خواهند کرد و از طرف دیگر دفتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان نیز در دانشگاه کازان با هدف برقراری ارتباط و همکاری‌های بیشتر راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام سید علی طاهری؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با اداره کل راه و شهرسازی پیرامون طرح ساخت مسکن کارکنان و اعضای هیات علمی اظهار کرد: در حال حاضر اصلی ترین مشکل ما در اجرای این طرح آن است که زمین هایی که در اختیار داریم در مکان‌های مناسبی مستقر نیستند و به همین جهت استقبال خوبی هم از سوی اعضای هیات علمی صورت نخواهد گرفت.

تامین مسکن کارکنان دانشگاه در اولویت است/ اختصاص خوابگاه به دانشجویان متاهل

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تامین زمین از سوی دانشگاه و هزینه ساخت با همکاران خواهد بود آنها معتقدند زمینی که درنظر گرفته شده آینده و رشد نخواهد داشت و بنابراین سرمایه گذاری هم نمی کنند.

حجت‌الاسلام طاهری تصریح کرد: برای حل مشکل طی نامه نگاری هایی با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی درخواست کردیم تا با فروش تعدادی از زمین هایمان که در مکان های نامناسبی هستند موافقت کنند که با درآمد حاصل از آن بتوانیم در مکان های مناسبی زمین خریداری کنیم و مورد استقبال همکاران هم قرار بگیرد.

وی افزود: اگر با این پیشنهاد موافقت نشود تنها در یک یا دو نقطه از استان طرح قابل اجراست و سایر همکاران و اعضای هیات علمی ما بهره مند نخواهند شد اما در صورت تامین زمین مناسب پیش بینی میکنیم که بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی در این طرح احداث شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با اشاره به اجرای طرح پویش در استان گلستان تصریح کرد: برای اجرای این طرح اهتمام جدی داریم اما بزرگترین مشکل ما این است که استان گلستان صنعتی نیست و در مقایسه با استانهای صنعتی در واقع هیچ رتبه ای نداریم. 

وی اضافه کرد: طی دو سال اخیر در رشته‌های مهارتی حدود 70رشته به رشته های استان گلستان اضافه شده است ضمن اینکه تفاهم‌نامه بین واحدهای ما در سطح استان گلستان هم بسیارکمک کننده بوده که بتوانیم رشته‌هایی که در برخی واحدها داریم به صورت تفاهمی در واحدهای دیگر هم داشته باشیم. 

حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه درآمدهای غیر شهریه‌ای ما در گلستان طی سالهای اخیر بسیار قابل توجه بوده است،خاطرنشان کرد: سرای نوآوری ما که گلخانه فرهیختگان دانشگاه هم ذیل آن قرار دارد سال گذشته 3میلیارد و 600میلیون تومان درآمد داشتیم و پیش‌بینی میکنیم درآمد امسال ما به رقم 7میلیارد تومان برسد.

هیاتی ۱۵نفره از جمهوری تاتارستان مهرماه به گلستان سفر می‌کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاهم نامه استان گلستان با جمهوری تاتارستان در روسیه اظهار کرد: در مهرماه سال جاری گروهی ۱۵نفره دانشجو-تاجر از دانشگاه کازان تاتارستان به گلستان سفر خواهند کرد که ما در دانشگاه آزاد اسلامی از این تفاهم نامه استفاده کردیم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان این گروه خواهد بود و از طرف دیگر دفتر واحد گرگان در دانشگاه کازان نیز با هدف برقراری ارتباط و همکاری های بیشتر مهرماه راه انداری می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام یک قدم جدید از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان است که با هماهنگی با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از مهرماه کلید خواهد خورد. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1192239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =