افزایش بودجه آموزش‌های کوتاه‌مدت از ۷ به ۶۰ میلیارد تومان/ نظرآباد به جمع واحدهای سودده استان البرز اضافه می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته واحد نظرآباد از زیان‌دهی خارج می‌شود، گفت: در خصوص آموزش‌های کوتاه مدت با توجه به ایراداتی که وارد شده ما بودجه را از ۷ به ۶۰ میلیارد تومان و مدارس را نیز از ۳۶ به ۵۱ میلیارد تومان رساندیم.

حسین کلانتری خلیل آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به جلسه بودجه‌ای که در تهران و با حضور دکتر طهرانچی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه سه ایراد کلی در خصوص بودجه مدارس، آموزش کوتاه مدت و بحث‌های پژوهشی به مجموعه ما در استان البرز وارد بود. 

۱۱ ساعت جلسه فشرده بررسی پیش‌نویس بودجه دانشگاه آزاد اسلامی/ ۳۱ مأموریت مشخص منجر به درآمدزایی در دانشگاه آزاد

وی ادامه داد: در خصوص آموزش‌های کوتاه مدت با توجه به ایراداتی که وارد شد ما بودجه را از ۷ میلیارد تومان به ۶۰ میلیارد و مدارس را نیز از ۳۶ میلیارد به ۵۱ میلیارد تومان رساندیم ضمن اینکه در خصوص بحث‌های پژوهشی نیز با توجه به اینکه بحث‌های فناوری و نوآوری در سطح پایین‌تری دیده شده بود ارزیابی و برنامه‌ریزی برای ارتقا صورت گرفت. 

کلانتری خلیل آباد میزان کل بودجه استان البرز را ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: از این میزان حدود ۴۵۰ میلیارد تومان برای درآمدهای شهریه‌ای دیده شده و ۲۸۰ ملیارد تومان نیز برای درآمدهای غیرشهریه‌ای درنظر گرفته شده است و مابقی هم مربوط به تبدیل به احسن اموال می‌شود.   

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با اشاره به واحدهای فردیس، نظرآباد، هشتگرد و کرج، تصریح کرد: در بین این واحدها تنها نظرآباد زیان‌ده معرفی شده که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از زیان‌دهی خارج می‌شود و امسال بناست تا از طریق درآمد شهریه‌ای و غیرشهریه‌ای خود واحد، مجموعه اداره شود.

وی افزود: بودجه درآمد غیرشهریه‌ای سال گذشته استان البرز ۱۰۴ میلیارد تومان بود که خوشبختانه ۱۰۱ میلیارد تومان آن محقق شده است.

کلانتری خلیل آباد اضافه کرد: جلسات مستمری که برگزار شد و تعاملاتی که با مجموعه اداری استان البرز صورت گرفت به همراه تجربیاتی که داشتیم و پیگیری‌هایی که انجام دادیم همه و همه در تحقق درآمدهای غیرشهریه‌ای مجموعه ما موثر واقع شد.

وی با اشاره به اینکه استان البرز حدود ۳۶۵۰ واحد صنعتی دارد، بیان کرد: اگر ما در تعامل با هر یک از این واحدها بتوانیم یک نفر را وارد صنعت بکنیم در سال می‌توانیم ۳۶۵۰ نفر را وارد این بخش کنیم بنابراین این ظرفیت در استان البرز و نیز تعامل با ۱۴ استان دیگر و همچنین نزدیکی به استان تهران همگی قابلیت‌های خوبی برای مجموعه ما محسوب می‌شوند.

برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش دانشجویان بین‌الملل به ۵ هزار نفر تا سال ۱۴۰۴

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج گفت: در حوزه آموزش بین‌الملل نیز ۶۵۰ نفر دانشجو داریم که امسال مقرر شده به این میزان هزار نفر افزوده شود و تا سال ۱۴۰۴ برنامه داریم که تعداد دانشجویان بین الملل مجموعه را به ۵ هزار نفر برسانیم.

کلانتری خلیل آباد ادامه داد: عمده تعاملات ما در حوزه آموزش بین‌الملل با کشورهای افغانستان و عراق است البته مذاکراتی با کشور گینه هم در حال انجام است.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه درآمدهای غیرشهریه‌ای نیز خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه در مواردی باید نگاه به دانشگاه آزاد اصلاح شود، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی استان هم باید بیشتر دانشگاه آزاد را باور داشته باشند در غیر این صورت چالش خاصی وجود ندارد و بیشتر به تلاش خودمان بازمی‌گردد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج همچنین با اشاره به اینکه حدود ۴۰ نفر از همکاران مجموعه ما به استثنای اعضای هیأت علمی به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، تصریح کرد:علاوه بر اینکه چند نیرو از دیگر استانها جذب کرده ایم با سازمان مرکزی به توافق رسیده ایم که از سازمان‌های دیگر هم به عنوان مأمور بتوانیم جذب کنیم تا یک تحول اساسی ایجاد شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1192716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =