بورس همچنان صعودی ماند / رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص کل

امروز بازار بورس یک روز متوسط و صعودی را تجربه کرد در صورتی که ۴۰۲ نماد منفی بودند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، دوشنبه (۱۶مرداد) شاخص کل بورس با رشد ۲  هزار و ۳۰۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۴۲ هزار و ۳۱۷ واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

اطلاعات محرمانه معاملات بورس به بیرون درز کرد / اخراج متخلفان با ورود سازمان

شاخص کل هم وزن نیز با بیش از ۹۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۱۷ هزار و ۹۸۰ واحدی ایستاد.

رشد متوسط بورس/ نمادهای کوچک و متوسط سبز شدند

شاخص کل امروز رشد ۱۱ هزار واحدی را تجربه کرده و نمادهای شاخص‌ساز تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند.

ارزش معاملات خرد عدد ۵,۷۰۲ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۶ درصد افزایش داشته است. و نسبت به میانگین ماهانه، کاهش قابل توجهی نداشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱,۲۷۲ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۲۲۹ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱۹۵ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. صندوق‌های درآمد ثابت امروز نیز شاهد ۲۱۸ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.

ارزش صف‌های خرید ۲۴۸ میلیارد تومان است که کاهش ۲۶ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۴۹ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۳۳۸ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۱,۱۰۴ میلیارد تومان (۱.۸ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های سرمایه گذاری‌ها با ارزش معاملات ۳۷۶ میلیارد تومان (۱.۴ برابر میانگین هفتگی) و انبوه سازی با ارزش معاملات ۳۷۴ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه کاغذی با ارزش معاملات ۵۳ میلیارد تومان (۵.۸ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه خدمات فنی با ارزش معاملات ۳۷ میلیارد تومان (۱.۹ برابر میانگین هفتگی) و گروه خودرویی با ارزش معاملات ۱,۱۰۴ میلیارد تومان (۱.۸ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

کد خبر: 1192863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =