چرا باید مهندسی مکانیک بخوانیم؟ / رشته‌ای برای افراد نتیجه‌گرا و ریسک‌پذیر

اگر فردی نتیجه‌گرا هستید و در هنگام بروز مشکل، می‌خواهید به‌سرعت علت‌یابی و آن را حل کنید، اگر از تجربیات جدید لذت می‌برید و غالبا درگیر رفتارهای هیجان‌انگیز و حتی ریسک‌پذیر می‌شوید، رشته مهندسی مکانیک برازنده شماست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ممکن است شما هم با شنیدن اسم رشته مهندسی مکانیک، این تصویر در ذهنتان نقش ببندد: «یک فرد که کاپوت ماشین را بالا داده و ماشین را تعمیر می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

چرا باید مهندسی برق بخوانیم؟ / رشته‌ای برای افراد جدی و سخت‌گیر

مهندسی مکانیک رشته‌ای است که اصول مهندسی را در طراحی، تجزیه و تحلیل، ساخت و نگهداری ماشین آلات و تکنیک‌های تولید مکانیکی به کار می‌گیرد. داشتن پیشینه قوی در ریاضیات برای هر کسی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته مهندسی است، ضرورت دارد.

سه دلیل برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک

حقوق بالا: مدرک مهندسی مکانیک بسیار مورد توجه کارفرمایان است و حقوق دریافتی این افراد نیز بالا است.

طیف گسترده‌ای از دوره‌ها: برنامه‌های مهندسی مکانیک در داخل یک کشور و در سراسر جهان بسیار متفاوت است. با چنین طیف گسترده ای از برنامه‌های تحصیلی موجود، مطمئناً دانشجویان منطقه‌ای را پیدا خواهند کرد که مورد علاقه خود باشد و بتوانید در آن تخصص داشته باشید.

رشد در حوزه فناوری: مهندسی مکانیک در خط مقدم توسعه فناوری‌های جدید برای تعدادی از صنایع از جمله حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی، ساخت و ساز و رباتیک قرار دارد. فارغ التحصیلان مهندسی مکانیک این فرآیندها را هدایت خواهند کرد.

چگونه مهندسی مکانیک بخوانیم؟

مانند بسیاری دیگر از حوزه‌های مهندسی، مباحث رشته مهندسی مکانیک از طریق آموزش‌ها و جلسات آزمایشگاهی،کارگاه های عملی، سخنرانی ها و سمینارها آموزش داده می شود.

بر اساس گزارش یومولتی رنک، دانش فارغ التحصیل مهندسی مکانیک در حل چالش‌های پیش روی صنعت و جامعه حیاتی است. این دانش ممکن است در جنبه تحقیق، توسعه، آزمایش یا نگهداری حرفه‌ها باشد. مهندسان مکانیک وظیفه محاسبه هزینه‌ها و مقیاس‌های زمانی پروژه، نوشتن دستورالعمل‌ها و ارتقا و پیشرفت فناوری‌های جدید را بر عهده خواهند داشت. شایان ذکر است که مهندسی مکانیک یکی از گسترده‌ترین و پرسودترین رشته‌ها به‌شمار می‌رود که بخشی از آن به دلیل افزایش جمعیت و تقاضای مداوم برای مسکن است.

با تحصیل در رشته مهندسی مکانیک چه شغلی خواهید داشت؟

مهندسی مکانیک مسیرهای مختلفی را برای دانشجویان ارائه می‌دهد که در آن مجموعه مهارت‌های یک مهندس مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله این موارد می‌توان به طراحی خودرو، رباتیک، فناوری نانو یا انرژی اشاره کرد. علاوه بر این، بسیاری از مهندسان مکانیک می‌توانند در حوزه هوانوردی، جرثقیل و حمل و نقل بار، مسافرت ریلی، صنعت خودرو یا حتی مراقبت‌های بهداشتی مشغول به کار شوند.

تیپ شخصیتی ISTP

اگر فردی نتیجه‌گرا هستید و در هنگام بروز مشکل، می‌خواهید به‌سرعت علت‌یابی و آن را حل کنید، اگر از تجربیات جدید لذت می‌برید و ممکن است غالبا درگیر رفتارهای هیجان‌انگیز و حتی ریسک‌پذیر شوید؛ اگر اغلب مشغول سرگرمی‌های پرریسک یا سرعتی، مانند موتورسواری، گلایدرسواری، بانجی‌جامپینگ، موج‌سواری یا هاکی‌روی‌یخ، هستید، احتمالا رشته مهندسی مکانیک برازنده شماست.

تیپ شخصیتی ISTP ترجیح می‌دهند به‌جای اعتقادات یا ارزش‌های شخصی، بر اساس معیارهای عینی قضاوت کنند.  آن‌ها به‌خوبی حالات عاطفی دیگران را نمی‌فهمد و بعضی اوقات نمی‌توان آنها را مسئولیت‌پذیر دانست؛ همچنین این افراد از احساسات خود فاصله می‌گیرند، تا زمانی که بیش از حد احساسی نشوند، از احساسات خود غافل خواهند بود.

یکی از شایعه‌های رایج درمورد شخصیت ISTP، کم‌صحبتی و صبوری آنها هستند. اگرچه محافظه‌کار هستند، به این معنی نیست که احساسات قوی را تجربه نمی‌کنند. درعوض، با حفظ خون‌سردی و در راستای اهداف خود، در مقابله با بحران، خوب عمل می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =