نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) برای شفاف‌سازی بازگشت برخی سلبریتی‌ها به صداوسیما

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما خواستار ایجاد شفافیت برای بازگشت برخی از سلبریتی‌های حاشیه‌دار به رسانه ملی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) نسبت به بازگشت بازیگران و سلبریتی‌های حاشیه دار در اتفاقات سال گذشته نامه‌ای خطاب به پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما نوشت. 

بیشتر بخوانید:

پرونده قضایی برای باران کوثری به دلیل کشف حجاب تشکیل شد

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: آن دستگاهی که در دستان هنرمند و با قدرت شماست و زیر نظر مسئول و صاحبان قرار دارد یعنی دستگاه صداوسیما دستگاه بسیار حسّاسی است؛ شوخی نیست. این چیزی نیست اگر مثلا آدم مشاهده کرد که فلان گوشه‌ آن هم اشکالی دارد، بگوید این اشکال به خوبی‌هایش دَر، نه، فقط خوبی‌ها باید گسترش پیدا کنند و زیاد بشوند.

در این نامه خاطرنشان شده است: پاییز ۱۴۰۱ شاهد آشوب‌هایی بودیم که برخی از سلبریتی‌های دم‌دمی مزاج با نقش‌آفرینی در زمین دشمن، اذهان عموم ملت ایران را مشوش کردند. اخیراً نیز زمزمه‌هایی از روی کار آمدن تعدادی از این هنرمندانی که تکلیفشان با نظام مشخص نشده‌ است، در صداوسیما به گوش می‌رسد؛ کسانی چون رضا رشیدپور، محسن تنابنده و دیگران که از بازیگران صحنه اغتشاشات به شمار می‌روند. همان‌هایی که در سال گذشته روی آنتن نیامدند و با پست‌های دوپهلو در آتش این آشوب‌ها دمیدند.

در این نامه بیان شده است: انگیزه بازگشت رشیدپور و امثالهم به رسانهٔ ملی در آستانه سالگرد فوت مهسا امینی چه چیزی می‌تواند باشد؟ مگر نه این است که خود شما (آقای جبلی) اذعان کردید: «ما در درجه اول باید رابطه‌مان را با چهره‌ها و افرادی که رابطه خودشان را با فرهنگ خودشان، تاریخ و مردم کشورشان قطع کرده‌اند، قطع کنیم». هم‌قطارانِ رشیدپور با حمایت از اغتشاشگران و تکمیل پازل دشمن در بستر فضای مجازی، نشان می‌دهند که سال‌هاست رابطه‌شان را با فرهنگ، تاریخ و مردم کشورشان قطع کرده‌اند.

در این نامه تصریح شده است: بازگشت سلبریتی‌هایی که در اوج اغتشاشات سال گذشته به نظام پشت کردند یک اقدام علیه امنیت ملی محسوب می‌شود؛ با این روش، راه کنشگری ضد نظام برای برای دیگر سلبریتی‌ها هموار می‌شود. صحت این خبر بدان معناست که صداوسیما با سلبریتی‌های هنجارشکن نه تنها برخورد نمی‌کند بلکه بدون هیچ قیدوبندی بازگشتشان به تلویزیون را تضمین می‌کند.

در این نامه عنوان شده است: رسانه ملی اگر در بازه‌هایی در جذب مخاطب عملکرد ضعیفی داشته، مشکل از محتوای برنامه‌هایش بوده نه کمبود مخاطب‌؛ کما اینکه اخیراً هم حسینیه معلی توانست مخاطب را پای تلویزیون ملی ایران بکشاند و استقبال خوبی هم دربرداشت. تبعیت از قانون کشور و حفظ امنیت ملی برای ما مهم‌تر از آن است که بخواهیم با توسل به هر اندیشه‌ای در برنامه‌های تلویزیونی در پی جذب مخاطب برآییم، آن هم کسانی که سوء سابقه درخشانی از آنها حتی در صفحه توییترشان قابل رؤیت است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره) صریحاً از سازمان صداوسیما مطالبه دارد که در بازگشت امثال رضا رشیدپور به رسانه ملی شفاف‌سازی کرده و پشیمانی این افراد را رسانه‌ای کند. چنین افرادی باید متعهد به قوانین و مقرارت کشور ایران شوند. لازم به ذکر است که این اقدامی حداقلی از جانب این سازمان است که باید انجام شود، در غیر این صورت از حضور این اشخاص در رسانهٔ ملی باید جلوگیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =