تهران- ایسکانیوز: در راستای اجرای پروژه اروپایی کمک به سالمندان، روباتی طراحی شده است که می تواند در هر لحظه پل ارتباطی بین فرد سالخورده و نزدیکان وی باشد.


لئا مینا رالی، یک زن ۹۴ ساله ایتالیایی است که بوسیله این روبات با نزدیکان و پزشکانش در ارتباط است. او می گوید: می دانم اگر اتفاقی برایم بیفتد، اگر زمین بخورم و یا غش کنم، می توانم پیغام هشدار بفرستم و برای اینکار فقط لازم است یک دکمه را فشار دهم و از طریق ویدئو نزدیکانم از حالم با خبر می شوند و می توانند به کمکم بیایند.


این روبات می تواند با برقراری ارتباط، یک مددکار اجتماعی را در اسرع وقت به شخص بیمار و سالخورده برساند. حسگرهایی هم که در محل زندگی شخص سالخورده نصب شده اند کمک می کنمد تا شرایط بحرانی وی فورا گزارش شود.


مدیر فنی این طرح می گوید: ایده اصلی طراحی حسگرهایی بود که بتوانند حالات متفاوت فرد را گزارش کنند. در واقع این حسگرها قدرت کنترل ما روی فرد سالخورده و مکان زندگی وی را افزایش می دهند. از طریق حسگرها می توان در صورت آتش گرفتن خانه و یا ترکیدن لوله سریع به محل حادثه شتافت.


این پروژه در حال حاضر در ۶ کشور اروپایی آزمایش می شود و قرار است تا بزودی در ۱۵ کشور دیگر قاره اروپا مورد آزمایش قرار گیرد.


کد خبر: 119368

وب گردی

وب گردی