۱۰ هزار دانشجوی خارجی در واحدهای استان تهران تحصیل می‌کنند/ جذب ۲ هزار هیات علمی وابسته در دانشگاه آزاد استان تهران

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به طرح جذب دستیار آموزشی گفت: حداقل ۱۰ هزار نفر ظرفیت جذب در این طرح داریم که بیش از این میزان هم ثبت نام کرده اند و از ابتدای مهرماه با این تعداد دانشجوی دکتری همکاری خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جواد محمدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران صبح امروز در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد:این سند بومی شده سند دانشگاه اسلامی است و همه باید در دانشگاه آزاد اسلامی خود را ملزم به اجرای اسناد بالادستی بدانیم چرا که مسیر تحول و تعالی دانشگاه هم در این اسناد تعریف شده است.

جزئیات جذب عضو هیأت علمی وابسته در دانشگاه آزاد اسلامی

وی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه منابع انسانی اعم از اعضای هیات علمی و دانشجویان؛ ادامه داد: بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد نگاه کاربردی دارند و به دنبال این هستند که اشتغال پیدا کنند و خوشبختانه بسیاری از آنان نیز در داخل کشور خودمان مشغول به کار شده اند و این افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی است.

ماموریت گرایی در واحدهای دانشگاهی باید به حل مسائل ملی ختم شود

محمدی افزود: یکی از موضوعاتی که در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به دنبال آن هستیم موضوع ماموریت گرایی واحدهای دانشگاهی است. ماموریت گرایی به این معناست که واحدی که به طور مثال در حوزه اقتصاد توانمند است این حوزه به عنوان ماموریت این واحد تعریف میشود و باید در نهایت به حل مسایل ملی و اولویت دار ختم شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اضافه کرد: واحدی که ماموریت اصلی آن حوزه اقتصاد است با توجه به نامگذاری امسال با عنوان مهار تورم توسط مقام معظم رهبری باید با تمام ظرفیت‌ها از جمله ظرفیتهای نظام آموزش عالی استفاده کند و بتواند کرسی های تخصصی را با حضور بزرگان تشکیل دهد تا راهکار ارایه شود و در نهایت به حل مسایل اولویت دار کشور ختم شود.

وی هم افزایی میان مراکز آموزش عالی در حوزه های علمی فناوری پژوهشی و فرهنگی را از دیگر اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برشمرد و بیان کرد: این رویکرد به نظام آموزش عالی کمک خواهد کرد تا در ارتقا علمی و فناوری موثر باشد که در واقع هدف از این هم افزایی تحقق مرجعیت علمی و فرهنگی است.

محمدی تصریح کرد: این هم افزایی هم در حل مسایل کشور و هم در حرکت به سمت مرزهای دانش بسیار موثر است و در نهایت هم با حرکت به سمت مرجعیت علمی نظام جمهوری اسلامی از آن بهره خواهد برد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت های ما با دو رویکرد مساله محوری و حرکت در مرزهای دانش تعریف می‌شود؛ افزود: اقتصاد دانش بنیان محور دیگری است که به عنوان اولویت در همکاری با بخش خصوصی درنظر گرفته ایم چرا که دانشگاه آزاد اسلامی منابع بسیار خوبی دارد که اینها می‌تواند زمینه مشارکت با بخش خصوصی و دیگر مراکز آموزش عالی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان را فراهم آورد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به مولدسازی ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی هم اشاره و خاطرنشان کرد: با مولدسازی هم میتوانیم در تولید و اقتصاد دانش بنیان موثر باشیم و هم با درآمدزایی حاصل از آن از شهریه ها فاصله بگیریم.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای ما همکاری با شرکت های بزرگ دانش بنیان است؛ ادامه داد: سندیکاهای بسیاری علاقه مند به همکاری با نظام آموزش عالی هستند که ما میتوانیم محصولاتی را تولید و با مشارکت دانش بنیان ها آنها را وارد بازار و حتی به سمت صادرات حرکت کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه یکی از مسیرهای درآمدزایی و اقتصاد دانش بنیان بخش خدمات است خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته هم دیگر صرفا بحث تولید مطرح نیست و باید جی دی پی را به سمت خدمات هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی در برخی خدمات کشور از جمله پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان رتبه اول را داریم و این بیمارستان با تعرفه های مشابه بیمارستانهای دولتی خدمات بزرگی ارائه میدهد که افتخار دانشگاه آزاد اسلامی است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ادامه داد: در حوزه جذب دانشجوی بین الملل هم استان تهران نقش موثری دارد و در حال حاضر ۱۰هزار دانشجوی خارجی فقط در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم تا ظرفیت جذب دانشجویان بین الملل را توسعه بدهیم و خدمات به این دانشجویان را هم از نظر رفاه و هم از نظر علمی ارتقا دهیم.

محمدی با اشاره به مدارس و مهدکودک های دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: اگر میخواهیم جوانان ما عالم و متدین شوند باید فرآیند تربیت را از پیش از کودکستان آغاز کنیم و ما در مدارس سما به دنبال این هستیم که عالم متدین، دلبسته به نظام و البته کارآفرین تربیت کنیم.

وی اضافه کرد: ما به هنرستان ها و مدارس علوم انسانی برای پاسخ به نیازهای جامعه باید توجه کنیم ضمن اینکه دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی هم برای پیوند و ارتباط بین مدرسه و دانشگاه ایجاد شده اند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در خصوص ظرفیت جذب هیات علمی وابسته نیز تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر تا کنون در طرح جذب هیات علمی وابسته ثبت نام کرده اند که دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران امسال بالای ۲ هزار نفر هیات علمی وابسته را جذب خواهد کرد.

وی با اشاره به طرح جذب دستیار آموزشی و استقبال بسیار خوب دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی از این طرح، خاطرنشان کرد: حداقل ۱۰ هزار نفر ظرفیت جذب در این طرح داریم که بیش از این میزان هم ثبت نام کرده اند و از ابتدای مهرماه با این تعداد دانشجوی دکتری همکاری خواهیم داشت.

محمدی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ماموریت اصلی خود را در حوزه تعلیم و تربیت و نه درآمدزایی تعریف کرده است به همین جهت نیز میزان شهریه ها مناسب است البته برای درآمدزایی هم طرح هایی چون مولدسازی و حرکت به سمت درآمدهای غیرشهریه ای تعریف شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1193883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =