دانشگاه مبدأ تحولات است/ پیشگامی دانشگاه آزاد در ایجاد فضای گفتمان‌سازی

همسر شهید علمی و هسته‌ای کشورمان؛ مسعود علیمحمدی، با تأکید بر اینکه تحولات و اصلاح جامعه از دانشگاه آغاز می‌شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری طرح «دانشگاه؛ خانه گفت‌وگو» و رویداد کرسی‌های آزاداندیشی در ایجاد فضای گفتمان‌سازی سرآمد است.

منصوره کرمی همسر شهید مسعود علیمحمدی؛ دانشمند هسته‌ای کشورمان که فارغ‌التحصیل دکتری رشته جامعه‌شناسی سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است، در حاشیه نشست «دانشگاه؛ خانه گفت‌وگو» و در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با تاکید بر اینکه دانشگاه نقش بسیار بزرگی در حل مسائل جاری کشور داراست، اظهار کرد: در یک بررسی تاریخی وقتی به انقلاب اسلامی می‌پردازیم متوجه نقش بزرگ دانشگاهیان در پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی می‌شویم. 

دستگاه‌های متولی حجاب، در امر فرهنگ‌سازی کوشا باشند/ اجرای طرح «زیست عفیفانه» با محوریت آموزش 

وی با اشاره به طرح «دانشگاه؛ خانه گفت و گو» دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: ما اگر در این فضای گفتمانی بتوانیم ادبیات سیاسی مان را تعریف کنیم و روی باورهای افراد کار کنیم قطعا بسیار اثرگذار خواهیم بود.

کرمی با اشاره به اینکه دانشگاه با بهره گیری از نخبگانش میتواند در حل مسائل کشور و ارایه راهکار راهگشا باشد، تصریح کرد: ما از طریق نخبگان میتوانیم بر مردم و جامعه اثرگذار باشیم که این تاثیر خود زمینه ایجاد تغییرات را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ما در ابعاد مختلف به ویژه فرهنگی و سیاسی نیازمند اصلاح است؛ ادامه داد: تا این تغییرات به وجود نیاید اصلاح صورت نخواهد گرفت و دانشگاه نقطه آغاز تغییرات است.

همسر شهید مسعود علیمحمدی تصریح کرد: آموزش نقش کلیدی و مهمی در ایجاد تغییرات و اصلاح جامعه دارد که در این زمینه باید همواره مهدکودک ها مدارس و دانشگاه ها را درنظر داشته باشیم و برای هر مقطع برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه در رشته جامعه شناسی سیاسی و در مقطع دکتری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی فارغ التحصیل شده است؛ خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری جلساتی چون دانشگاه خانه گفت و گو در زمینه گفت و گو و گفتمان سازی سرآمد دیگر دانشگاه هاست.

کرمی با تاکید بر اینکه جامعه امروز ما نیازمند گفت و گو است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یک ظرفیت بسیار بزرگ است که در سراسر کشور واحدهای بسیاری دارد و میتواند به بهترین نحو از این ظرفیت های عظیم به ویژه در حوزه منابع انسانی بهره گیری کند.  

وی در پایان با دعوت از نخبگان و دانشگاهیان برای شرکت در نشست های «دانشگاه؛ خانه گفت‌وگو» تصریح کرد: هرکس که دغدغه کشور، نظام و انقلاب را داشته باشد حاضر است که وقت بگذارد و در این نشست‌ها شرکت کند تا علاوه بر اثرگذاری، انقلاب اسلامی را به اهداف متعالی خود نزدیک کند. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1193993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =