ترفند جدید کلاهبرداری از زائران اربعین

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در زمینه کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی به بهانه مشارکت در اعزام زیارت اولی‌های نیازمند به کربلای معلی هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ قدرت الوانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به ارادت گسترده هموطنان به سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) این موضوع زمینه را برای مجرمان سایبری مهیا کرده تا با تحریک احساسات عاشقان حسینی(ع)، با ترفند مشارکت در اعزام افراد نیازمند که برای اولین بار می‌خواهند به کربلای معلی مشرف شوند از آنان کلاهبرداری کنند.

بیشتر بخوانید:

حضور کدام افراد در پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۲ ممنوع شد؟

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی گفت: در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری با انتشار گسترده آگهی‌های تبلیغاتی در فضای مجازی و قراردادن شماره کارت و شماره حساب در این آگهی‌ها از کاربران فضای مجازی می‌خواهند برای اعزام افراد نیازمند که برای اولین بار می‌خواهند به زیارت امام حسین(ع) بروند، مبالغی را به این حساب‌ها واریز کنند. 

وی افزود: مجرمان سایبری در بسیاری از اوقات در این آگهی‌های تبلیغاتی لینک جعلی نیز قرار داده و به ‌بهانه دریافت مشارکت‌های نقدی، افراد را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آنان را خالی می‌کنند. 

 الوانی به هموطنان توصیه کرد: چنانچه قصد دارند مبلغی را برای اعزام زیارت اولی‌های نیازمند به کربلای معلی واریز کنند حتما وجه مورد نظرشان را به شماره حساب‌هایی که از طرف رسانه‌های دیداری و شنیداری معتبر کشور معرفی می‌شود، واریز کنند و از واریز وجه به شماره‌حساب‌های ناشناس که از طرف مجرمان سایبری و با هدف کلاهبرداری از افراد در فضای مجازی انتشار می‌یابد جدا خودداری کنند. 

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده همچنین شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =