غقلت از جنگ ترکیبی دشمن، ناآرامی‌های سال گذشته را  به وجود آورد

مسئول ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: غفلت از جهاد تبیین و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جنگ ترکیبی و دشمن شناسی، یکی از مواردی بود که زمینه وقوع این نا آرامی ها در کشور را به وجود آورد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عادل اعظم انهر در مراسم اختتامیه دومین دوره توان افزایی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس، عنوان کرد: برای توسعه و پیشبرد کار علمی و پژوهشی در عرصه دفاع مقدس نیازمند استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی هستیم که این روند می‌تواند سبب ترویج گفتمان دفاع مقدس در دانشگاه ها و مراکز علمی باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف فعالیت‌های پژوهشی در حوزه دفاع مقدس، روایت مشخص و دقیقی از دوران هشت ساله دفاع مقدس است افزود: انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس به جوانان در شرایط کنونی، بیش از هر زمان دیگری نیاز است.

اعظم انهر با اشاره به وقوع برخی اغتشاشات و مشکلاتی که سال گذشته در سطح کشور به وجود آمد تصریح کرد: غفلت از جهاد تبیین و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جنگ ترکیبی و دشمن شناسی، یکی از مواردی بود که زمینه وقوع این نا آرامی ها در کشور را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی از موارد اطلاعات جوانان در زمینه افتخارات دوران هشت سال دفاع مقدس ناکافی است عنوان کرد: آشنایی با ارزش های دفاع مقدس موجب می‌شود جوانان هجمه‌های اطلاعاتی، فرهنگی و موضوع جنگ نرم و استکبار سازماندهی شده علیه خود توسط دشمنان را بهتر درک کنند.

اعظم انهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آذربایجان غربی سرزمین مجاهدت های خاموش است تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ عملیات در سطح این استان انجام شده ولی تاکنون آن گونه که شایسته باشد به این مسئله پرداخت نشده است که برگزاری دوره توان افزایی اساتید دفاع مقدس می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

وی در ادامه با اشاره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در میزبانی دومین دوره توان افزایی اساتید آشنایی با دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ۱۰۶ نفر از اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس دانشگاه های آزاد اسلامی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، کرمانشاه، اردبیل و کردستان طی ۳ روز در این دوره شرکت کردند.

مسئول ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه افزایش کیفی درس آشنایی با دفاع مقدس یکی از اهداف اصلی برگزاری این دوره بوده است گفت: امیدواریم برگزاری چنین دوره هایی توسط دانشگاه آزاد اسلامی، زمینه بازنگری و حرکت های جدید در دوره دفاع مقدس را فراهم آورد.

غقلت از جنگ ترکیبی دشمن، ناآرامی‌های سال گذشته را  به وجود آورد


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با تقدیر از تفکر بسیجی و انقلابی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه های حوزه شهدا و دفاع مقدس از پیشتازان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین داوود میرزایی با بیان اینکه برگزاری برنامه هایی با محوریت دفاع مقدس سبب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگی شهادت می‌شوند افزود: امام خمینی (ره) فرمودند دفاع مقدس یک نعمت و دانشگاه انسان سازی بود لذا بیان رشادت های دوران ۸ سال دفاع مقدس نقش مهمی در تعمیق باورهای جوانان دارد.

وی با بیان اینکه شهدا عرفان عملی را در جبهه ها تجریه کردند تصریح کرد: جوانان دوران دفاع مقدس با اتصال به قدرت لایزال الهی و با نثار جان خود درس ایستادگی و مقاومت را به جامعه آموختند.
حجت‌الاسلام میرزایی با بیان اینکه بین درس آشنایی با دفاع مقدس و سایر دروس تفاوت اساسی وجود دارد افزود: بروز و ظهور جهاد تبیین باید در این درس نمود پیدا ‌کند و اساتید با سیره اخلاق و منش خود، ابعاد مختلف این درس را تبیین کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1194989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =