آغاز فراخوان جذب اعضای هیات علمی از ۴ شهریورماه

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: اولین فراخوان جذب اعضای هیات علمی در سال ۱۴۰۲ از روز شنبه ۴ شهریورماه آغاز و تا پنچشنبه ۱۶ شهریورماه ادامه دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد خلج امیرحسینی رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: اولین فراخوان جذب اعضای هیات علمی در سال ۱۴۰۲ از روز شنبه ۴ شهریورماه آغاز و تا پنچشنبه ۱۶ شهریورماه ادامه دارد که این فراخوان دارای دو ویژگی خاص نسبت به فراخوان های قبلی است.

بیشتر بخوانید:

تکذیب «جذب خارج از روند قانونی هیات علمی در دانشگاه‌ها» از سوی وزارت علوم

وی افزود: برای اولین بار این فرصت فراهم باشد تا دانش آموختگان دکترا که فاقد کارت پایان خدمت هستند و یا در حال طی دوره خدمت نظام وظیفه هستند به شرط نداشتن غیبت، در فراخوان جذب شرکت و وارد رقابت جذب شوند.

خلج گفت: طبق قول مساعد ستاد کل نیروهای مسلح، این مشمولان اگر موفق به طی فرایند جذب دانشگاه‌ها شوند به عنوان عضو هیات علمی پیمانی محسوب شده و دوران تعهد خدمت وظیفه را در دانشگاه طی می کنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم اظهار کرد: همچنین برای اولین بار قبل از آغاز فراخوان، مجوز های استخدامی از سازمان های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه اخذ شده است و برای افرادی که فرآیند جذب را طی کنند و حکم تایید هیات مرکزی جذب را دریافت کنند بلافاصله ردیف استخدامی آنها تعریف می شود.

وی ظرفیت پذیرش در این دوره را حدود ۱۶۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاهای دولتی و حدود ۱۴۰۰ عضو در موسسات غیر دولتی اعلام کرد و گفت: این امکان فراهم شده است که افرادی که جزو سه نفر اولیه فرایند جذب در هر کد رشته محل باشند اگر به عنوان عضو هیئت علمی انتخاب نشوند و دارای شرایط علمی و عمومی باشند؛ بتوانند به عنوان حق التدریس در دانشگاه‌های دولتی و عضو پیمانی در موسسات آموزش عالی غیر دولتی مشغول فعالیت علمی آموزشی شوند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تاکید کرد: تنها مسیر جذب عضو هیات علمی در وزارت علوم صرفا از طریق فراخوان عمومی جذب است و متقاضیان در بازه زمانی ۴ الی ۱۶ شهریورماه نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =