27 میلیارد تومان از معوقات کارگری استان تسویه شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در استان، از سال 1400 تاکنون با پیگیری‌های انجام شده، معوقات کارگری استان پس از انجام تسویه از 30 میلیارد تومان به سه میلیارد تومان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، مهدی اسلام خواه در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی اظهار کرد: تسویه معوقات کارگری از جمله مهمترین دغدغه‌های قشر کارگر استان است.

وی گفت: در استان در پایان سال 1400 معوقات کارگری استان به مبلغ 30 میلیارد تومان بود که با پیگیری های صورت گرفته و تسویه های انجام شده، در حال حاضر این معوقات به سه میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در ادامه به کارگاه‌های پرخطر استان شامل کارگاه‌های شرکت‌های پتروشیمی، سیمان بجنورد، آلومینیوم جاجرم، لوله گستر، شهرک صنعتی اسفراین همچنین صنعت ساختمان در استان نیز اشاره و عنوان کرد: آموزش حفظ ایمنی نیروهای کار در کارگاه‌های پرخطر استان را در دستور کار قرار داده‌ایم که این آموزش‌ها به صورت آموزش ویدئویی انجام خواهد شد.

وی خواستار شد: در زمینه آموزش نیروهای کار در صنعت ساختمان نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری‌ها، کارفرماها، پیمانکاران و کارگران باید همکاری و همیاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره بکارگیری نیروهای کار از اتباع بیگانه نیز عنوان کرد: خراسان شمالی جزو استان‌هایی است که مشمول ممنوعیت بکارگیری نیروی کار از اتباع بیگانه در نظر گرفته شده است، مگر اینکه استان در زمینه تخصص یا تخصص‌هایی خاص به جذب متخصصان از اتباع بیگانه نیازمند شود.

وی با توجه به اینکه بکارگیری نیروی کار غیرمجاز از اتباع بیگانه در استان تخلف است، اعلام کرد: در سال 1401، 30 نفر نیروی کار و در سال 1402 نیز 53 نفر نیروی کار از اتباع بیگانه در استان شناسایی شدند که مجوز حق کار را نداشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی عنوان کرد: این نیروها در زمینه اشتغال‌های کشاورزی، دامداری، کوره‌های آجر پزی و صنعت ساختمان بکار گرفته شده بودند.

اسلام خواه تصریح کرد: با توجه به اینکه رویکرد اشتغال در استان اینگونه هدفگذاری شده است که از ظرفیت نیروهای جویای کار در داخل استان بهره گرفته شود، بنابراین در استان شناسایی در زمینه بکارگیری نیروی کار غیرمجاز از اتباع بیگانه به طور جدی تحت رصد و نظارت است.

خبرنگار:سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =