واحدهای پارس‌آباد؛ خلخال و مشکین‌شهر تا ۳سال آینده سودده می‌شوند/ تحقق ۳۷ درصد درآمدهای غیرشهریه‌ای

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: برای خروج از زیان‌دهی واحدهای پارس آباد؛ خلخال و مشکین شهر برنامه سه ساله‌ای تدوین شده است که اگر طبق برنامه حرکت کنیم نه تنها این واحدها از زیان‌دهی خارج بلکه به جمع واحدهای سودده افزوده می‌شوند.

فرشید سلیمی ننه کران؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اینکه برای خروج از زیاندهی برخی واحدهای استان برنامه سه ساله ای تدوین شده است؛اظهار کرد: اگر طبق برنامه حرکت کنیم نه تنها این واحدها از زیاندهی خارج بلکه به جمع واحدهای سودده افزوده می‌شوند.  

همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل

وی با بیان اینکه در جلسه ای که در تهران برگزار شد دکتر طهرانچی به طور ویژه بر روی درآمدزایی غیرشهریه ای واحدها و در حوزه هایی همچون پژوهشی،دانش بنیان و فناوری تاکید داشتند، ادامه داد: در این جلسه همچنین مطرح شد با توجه به اینکه صنعت غالب استان اردبیل عسل است سهم دانشگاه آزاد در این صنعت مشخص شود. 

سلیمی با اشاره به استقرار ۱۱ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در استان اردبیل، خاطرنشان کرد: در این بین سه واحد پارس آباد؛ خلخال و مشکین شهر زیان ده بودند که البته واحد مشکین شهر حرکت خوبی دارد و زودتر از دو واحد دیگر زیان ده بودن را پشت سر خواهد گذاشت. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل افزود: در حوزه های فناوری، پژوهشی و کسب و کار برای این واحدها برنامه ریزی کرده ایم تا با استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویانمان مشکل را پشت سر بگذاریم. 

وی با اشاره به اینکه ۳۷درصد درآمدهای غیرشهریه ای سال گذشته ما محقق شده است، اضافه کرد: امسال برای درآمدهای غیرشهریه ای استان ۴۰میلیارد تومان هدف گذاری شده است. 

سلیمی تصریح کرد: اخیرا تفاهم نامه ای ما بین دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و شرکت شهرک های صنعتی مبنی بر راه اندازی مدارس عالی مهارتی مشترک، برگزاری دوره های کوتاه مدت و تبدیل زمین های دانشگاه به واحدهای صنعتی و... منعقد شد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بودجه امسال استان اردبیل را ۳۲۰میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: از این میزان ۶۰میلیارد تومان آن برای درآمدهای غیرشهریه ای است.

وی با بیان اینکه در بعضی واحدها مازاد نیرو داریم، خاطرنشان کرد: امسال حدود ده نفر از همکارانمان بازنشسته می‌شوند اما به طور کلی در استان ۱۴۰ نفر مازاد نیرو داریم. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1195184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =