افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد استان آذربایجان غربی به ۲۲ درصد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی از پیش بینی افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای این دانشگاه به ۲۲ درصد برای سال مالی آینده خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا ولیلو در سفر به واحد ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی، با حضور در شمال استان، از واحد بین الملل ماکو و مراکز قره ضیاءالدین و چالدران بازدید کرد.

وی در نشست صمیمی با کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو با بیان اینکه متاسفانه در ۲ سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با کسری بودجه مواجه بوده‌است افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، امیدواریم واحد های استان در طول ۲ سال آینده از زیان دهی خارج شوند.

ولیلو با اشاره به اینکه از مجموع ۱۴ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی، ۴ واحد در شرایط مناسبی از لحاظ مالی قرار ندارند عنوان کرد: ضروری است تمام واحد ها و مراکز، علاوه بر تامین هزینه های مالی خود در حل مشکلات استان نیز موثر واقع شوند و این مهم با همکاری تمام اعضای هیات علمی و کارکنان مجموعه اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در سال گذشته، ۱۱ درصد درآمدها غیر شهریه‌ای و مابقی درآمدها شهریه‌ای بودند خاطرنشان کرد: در سال آینده وابستگی شهریه‌ای دانشگاه تا ۷۸ درصد کاهش می‌یابد.

این مقام دانشگاهی با اشاره بر اینکه مطابق آمایش سرزمینی، روند ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی آینده به بیش ترین میزان خود می‌رسد گفت: تمام واحد ها و مراکز دانشگاهی با استفاده از روش های نوین، تشکیل کمیته هدایت تحصیلی و انعکاس پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی، توان خود را در ایام ثبت نام برای جذب حداکثری دانشجو به کار گیرند.

وی اذعان کرد: در هر شرایط با توجه به مسیر دانشگاه به سمت تامین بودجه از درآمدهای غیرشهریه‌ای، باید با بررسی طرح‌هایی که کیان دانشگاه را حفظ کرده و در راستای منافع دانشگاه همراه باشد و سرمایه های راکد را وارد چرخه اقتصاد کشور و مولد کند، حرکت کنیم.

ولیلو با اشاره به طرح های سرمایه گذاری واحد بین الملل ماکو از جمله راه اندازی آزمایشگاه همکار استاندارد و غذا و دارو با همکاری منطقه آزاد ماکو، برش و بسته بندی کاغذ تصریح کرد: آغاز به کار آزمایشگاه تحقیقاتی غذا و دارو یکی از طرح های مهمی است که باید با برنامه ریزی های دقیق روند آغاز به کار آن تسریع پیدا کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه تاکنون به صورت شایسته‌ای از ظرفیت های منطقه آزاد ماکو بهره برداری نشده است تصریح کرد: این منطقه با برخورداری از ظرفیت های اقتصادی قابل توجه، امکانات زیر بنایی مناسب و حاکمیت مجموعه‌ای از قوانین و مقررات ویژه حمایتی، فرصت های قابل توجهی را پیش روی سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم نموده است که این مهم باید مورد توجه واحد بین الملل ماکو برای بهره برداری های لازم قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید به جای اجاره دهی اماکن و املاک، از طریق فعالیت های مولد، ضمن استفاده مطلوب از پتانسیل های خود، در راستای اشتغالزایی نیز حرکت کند.

وی همچنین بر ضرورت نوآوری در آموزش، پژوهش و فناوری تاکید کرد و خواهان خروج واحدها و مراکز دانشگاهی از روزمرگی شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا ولیلو در حاشیه این سفر با امام جمعه چالدران و فرماندار ماکو دیدار و به تشریح عملکرد و برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی پرداخت.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در دیدار با امام جمعه چالدران با اشاره به لبنیات معروف این شهرستان، پیشنهاد کرد راه اندازی بسته بندی و توزیع نظام‌مند لبنیات و صنایع دستی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی مرکز چالدران در قالب پلتفرمی طراحی و در راستای استفاده مطلوب از ظرفیت شهرستان مورد توجه قرار گیرد.
ولیلو در دیدار با فرماندار ماکو نیز عنوان کرد: یکی از مهم ترین رویکردها برای توانمندسازی و توسعه سرمایه انسانی به منظور ایجاد قابلیت های دانشی، مهارتی و رفتاری در کارکنان، سرمایه گذاری در دوره های فنی حرفه ای و مهارتی است.
وی با اشاره بر آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه بر ظرفیت اعضای هیات علمی در برگزاری دوره های کوتاه مدت افزود: دانشگاه در راستای رسالت اجتماعی خود و اهمیت توانمندسازی کارکنان نهاد ها و ادارت در زمینه های مختلف دوره های کوتاه مدت برگزار می‌کند.
نادر کاظمی فرماندار ماکو نیز در دیدار با ولیلو خواستار راه اندازی پردیس بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو جهت بهره‌مندی این واحد از تمام مقاطع تحصیلی و رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی استان شد.
وی همچنین با اشاره به پتانسیل و ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، به ضرورت ورود این دانشگاه در حل مسائل و معضلات شهری و اجتماعی این شهرستان تاکید کرد.
نشست صمیمی با هیات رئیسه و تبادل نظر با کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز قره ضیاءالدین از دیگر برنامه های سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این سفر بود.
ولیلو در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز قره ضیاءالدین با اشاره به پایان مراحل تجهیز و آماده سازی زیرساخت های درمانگاه این مرکز دانشگاهی و افتتاح آن طی ماه های آینده، تاسیس این درمانگاه در تحول پزشکی منطقه و شهرستان و خدمات رسانی به مردم را بسیار مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1195315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =