دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد نخستین «دانش‌شهر» ایران می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف‌آباد گفت: طبق تأکیدات دکتر طهرانچی؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد باید به عنوان دانش‌شهر آینده ایران شناخته شود و در واقع وسعت این دانشگاه‌ها به قدری است که علاوه بر تحصیل؛ کار، فناوری، آموزش و زندگی شخصی را نیز دربرمی‌گیرد.

فرید نعیمی، رئیس دانشگاه آزاد واحد جامع مستقل نجف‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه واحد نجف‌آباد به عنوان دانش‌شهر ایران شناخته شده است، اظهار کرد: در واقع وسعت این دانشگاه‌ها به قدری است که علاوه بر تحصیل؛ کار، فناوری، آموزش و زندگی را نیز دربرمی‌گیرد یعنی در این دانشگاه‌ها افراد و محققان کار، تحصیل و زندگی شخصی‌شان نیز در همان محدوده است. 

پارک علم و فناوری واحد نجف آباد، زیست‌بومی برای تولید ایده تا تجارت

وی ادامه داد: طبق تأکیدات دکتر طهرانچی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد باید به عنوان دانش‌شهر آینده دانشگاه آزاد شناخته شود و با توجه به اینکه این واحد یک دانشگاه جامع و مستقل است مأموریت‌هایی که برای واحد نجف آباد درنظر گرفته‌اند هم متفاوت است. 

نعیمی تصریح کرد: در جلسه بررسی بودجه که در تهران برگزار شد انتظاری که از واحد ما داشتند تمرکز بر توسعه فناوری و درآمدهای ناشی از اقدامات فناورانه بود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد جامع مستقل نجف‌آباد با اشاره به افتتاح پردیس پارک علم و فناوری واحد نجف آباد به عنوان اولین پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد در کشور خاطرنشان کرد: دکتر طهرانچی تاکید کردند در بحث درآمدهای غیرشهریه‌ای از محل درآمدهای حاصل از فناوری واحد نجف آباد باید یگ گام اساسی بردارد ضمن اینکه آموزش مبتنی بر مهارت همواره در دستور کار واحد ما قرار دارد. 

وی بیان کرد: سال گذشته برای تمامی المان‌های دانشگاه برش بودجه درنظر گرفتیم یعنی همه المان‌های دانشگاه مکلف شدند بخشی از درآمدی که طبق سند باید کسب می‌شد را استخراج کنند.

نعیمی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان درآمدهای غیرشهریه‌ای داشتیم، افزود: این میزان درآمد از محل آموزش‌های کوتاه مدت و اکوسیستم فناوری و...اخذ شد که انتظار ما بر این است تا این میزان را امسال افزایش دهیم. 

وی گفت: ۱۰.۵ درصد درآمدهای غیرشهریه‌ای ما سال گذشته محقق شده که با برنامه‌ریزی‌هایی که امسال درنظر گرفته شده و نیز با توجه به تأکیدات دکتر طهرانچی این میزان باید به بالای ۲۵ درصد افزایش پیدا کند. 

رئیس دانشگاه آزاد واحد جامع مستقل نجف‌آباد با تاکید بر اینکه باید سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد به خوبی تبیین و درک شود، اضافه کرد: چالش اصلی ما امروز این است که یک دانشگاه آموزش و پژوهش محور را می‌خواهیم به سمت دانشگاه فناورمحور و مهارت محور سوق دهیم و از این محل‌ها کسب درآمد کنیم.

زیرساخت‌های فناوری تا سال آینده در واحد نجف‌آباد فراهم می‌شود/ بزرگترین چالش ما نیروی انسانی است 

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پردیس پارک علم و فناوری واحد نجف آباد می‌تواند نقطه آغازی برای راه‌اندازی استارتاپ‌ها و شناسایی نوآوران در این پردیس باشد ضمن اینکه این مزیت در کنار سایر ظرفیت‌ها از جمله بهره‌مندی از هیأت علمی جوان، زیرساخت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی، فضای کاری و... باعث می‌شود سال آینده واحد ما زیرساخت‌های فناوری را فراهم کند که لازمه آن شناسایی استارتاپ ها و تیم های کاری است تا آنان مولد ثروت برای دانشگاه شوند.   

نعیمی با اشاره به اینکه در بودجه امسال ۴۳۸ میلیارد تومان درآمد تعریف شده است، افزود: با توجه به اینکه واحد ما به چهلمین سال فعالیت خود نزدیک می‌شود یکی از بزرگترین چالش‌های ما نیروی انسانی است و امسال به میزانی که بازنشسته می‌شوند(۱۲ نفر) به همان میزان نیروی جدید از واحدهای دیگر جذب می‌کنیم. 

انتهای پیام/  

کد خبر: 1195694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =