پذیرش دانشجو رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی برای اولین بار در دانشگاه آزاد

معاون آموزش و مهارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد از پذیرش دانشجو برای نخستین بار در رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور خبر داد.

حامد خراسانی معاون آموزش و مهارت دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد افتخار دارد بعنوان تنها واحد دانشگاه آزاد اسلامی سطح کشور با آزمون سراسری در رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی در مقطع کارشناسی پیوسته از مهر ماه سال ۱۴۰۲ دانشجو بپذیرد تا خلاء های حاصله ای را که در استان در زمینه تربیت افراد متخصص وجود دارد بر طرف سازد

معاون آموزش و مهارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد بیان کرد: راه اندازی و جذب دانشجو در این گرایش و تربیت نیروهای متخصص جهت تحقق شعار دام سالم، غذای سالم، انسان سالم از ضروریات مهم محسوب می شود که با تلاش و پیگیری های رئیس دانشگاه آزاد استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و گروه دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد این مهم محقق شد.

وی افزود: هدف از جذب دانشجو در رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی تربیت کارشناسانی است که از عهده انجام آزمایشات بیوفیزیکی، بیوشیمیایی، هماتولوژی، آسیب شناسی، باکتری شناسی، ویروس شناسی، قارچ شناسی، انگل شناسی، سم شناسی، تجزیه مواد خوراکی (انسان و دام) و سایر آزمایش های مشابه زیر نظر دامپزشکان عمومی و یا متخصص در مراکزعلمی ، آموزشی ، پژوهشی و خدماتی در سازمان های ذیربط برآیند.

خراسانی ضمن اشاره به وظایف اصلی کارشناسان علوم آزمایشگاهی دامپزشکی گفت: وظیفه اصلی کارشناسان علوم آزمایشگاهی دامپزشکی تامین مواد غذایی و بهداشتی جهت حفظ سلامت انسان هاست. از سوی دیگر، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی در پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک بین حیوان و انسان نقش بسیار مهمی دارد؛ بیماری هایی که می توانند بهداشت عمومی جامعه را به خطر بیندازد.

عضو هیئت علمی واحد بجنورد خاطرنشان کرد: از آنجایی که این رشته در مقطع کارشناسی پیوسته برای اولین بار در سطح استان و در دانشگاه آزاد بجنورد بعنوان تنها واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور دانشجو می پذیرد و همچنین باتوجه به ظرفیت بالایی که در زمینه دامداری و دامپروری در این استان وجود دارد می توان بازار کار خوبی را برای دانش آموختگان این رشته متصور بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1195704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =