حق بیمه کدام دهک‌ها کاهش پیدا خواهد کرد؟

مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص موضوع کاهش پرداخت بیمه دهک های ۶ تا ۹ جامعه، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جمشید شایان فر گفت: وظیفه پوشش بیمه همگانی جامعه بر عهده بیمه سلامت است و هر فردی که هیچ بیمه‌ای از جای دیگری نداشته باشد ما موظفیم او را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهیم.

وی افزود: حدود ۴۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۲۰ میلیون نفر از این افراد در قالب صندوق روستاییان بیمه شده سازمان سلامت هستند. گروهی کارکنان دولت و حدود ۵ میلیون نفر هستند که تحت عنوان سایر اقشار تحت پوشش بیمه سازمان سلامت قرار گرفتند که شامل خانواده شهدا، مددجویان بهزیستی، مدد جویان کمیته حضرت امام، طلاب و روحانیون، اتباع خارجی و دانشجویان می‌شود.

بیشتر بخوانید

خارج شدن ۴۰۰ قلم دارو از پوشش بیمه‌ بازنشستگان

شایان فر تصریح کرد: گروه عمده‌ای هم به صورت فردی برای بیمه شدن اقدام می‌کنند. بر اساس مصوبه خرداد ۱۴۰۲، این افراد شامل کاهش پرداخت شدند و شرایط بیمه شدن برای آنها آسان‌تر شد.

مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت گفت: شرایط بیمه شدن برای دهک‌های ۶ تا ۹ راحت تر و مبلغ پرداختی کمتر شد دو دهک هم به مجموع بیمه شدگان رایگان اضافه شد. مشمولین دهک‌های ۴ تا ۵ نیز به صورت رایگان از پوشش بیمه سازمان سلامت استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: دهک ۶ که تا پیش از این باید ۳۰ درصد از میزان حق بیمه را پرداخت می‌کرد مبلغ کل بیمه یک ساله برای یک نفر به ۲۰ درصد رسید. دهک ۷ که باید ۴۰ درصد از میزان حق بیمه را پرداخت می‌کرد مشمول تخفیف ۱۰ درصدی قرار گرفت. دهک ۸ که باید ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کرد این میزان به ۴۰ درصد رسید. دهک ۹ که باید پیش از این ۸۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کرد با ۳۰ درصد کاهش پرداخت حق بیمه مواجه شده و باید ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت کند.

شایان فر ادامه داد: افراد برای اطلاع از وضعیت پوشش بیمه خود و اعتبار آن می‌توانند کد دستوری ستاره ۱۶۶۶ مربع را وارد کنند. سامانه تلفنی ۱۶۶۶ نیز به صورت شبانه روز در خدمت مردم است و آنها می‌توانند از این طریق نیز با داشتن کد ملی از وضعیت پوشش بیمه خود مطلع شوند. از طریق دفاتر پیشخوان دولت نیز می‌توان در خصوص وضعیت بیمه اطلاعات کسب کرد. از طریق سامانه شهروندی نیز به آدرس بیمه سلامت ایرانیان وضعیت بیمه‌ای نمایش داده می‌شود.

وی گفت: داشتن همزمان دو پوشش بیمه‌ای به صورت خودکار وجود ندارد. ما طبق قانون وظیفه پوشش همگانی بیمه را داریم حدود ۱۷ میلیون نفر در بانک اطلاعاتی ما دارای سابقه بیمه به عنوان بیمه سلامت همگانی یا ایرانیان هستند که از این تعداد عده‌ای مواج هستند و در بعضی از دوره‌های زمانی از بیمه ما خارج می‌شوند.

شایان فر تاکید کرد: از هموطنان می‌خواهیم که پوشش بیمه خود را به هنگام بیمار شدن موکول نکنند شرایط برای بیمه شدن تسهیل شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1195810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =