فعالیت‌های دانشگاه باید نشات گرفته از مکتب امام حسین (ع) باشد

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی هشتگرد با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز معارفه شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین کلانتری در این جلسه گفت : سپاس خدایی که فرهنگ حسینی را بزرگترین سرمایه ی اجتماعی ما قرار داد و این فرهنگ در همه اعصار و برای همه نسل ها ارزشمند است. همیشه به عنوان چراغ هدایت و کشتی نجات ما انسانها است و تربیت شدگان مکتب امام حسین (ع) دارای بصیرت حسینی هستند. پیام حریت، بصیرت، عبودیت، عدالت، عزت و سربلندی، اتحاد و همدلی از مدرسه حسین (ع) است که در تمامی مراحل زندگی ما باید رونق بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه ما باید نشات گرفته از مکتب حسین (ع) باشد ما وقتی می خواهیم منشا تحول در جامعه باشیم و اصلاحات اجتماعی ایجاد نماییم باید بر اساس مکتب اسلام عمل کنیم  و از مدرسه امام حسین (ع) تاثیر پذیر باشیم.

 کلانتری با اشاره به پتانسیل های موجود در شهرستان مهستان اذعان داشت: دانشگاه باید ماموریت گرایی پیشه کند و با توجه به مزیت های نسبی شهرستان در حوزه های صنعتی - خدماتی  وجود منابع آب غنی و شهرک ها و ناحیه های صنعتی، دسترسی به خطوط انتقال گاز، وجود شبکه های ارتباطی مناسب و... برنامه ریزی نماید.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در طول حیات پر برکت خود منشا خدمات ارزنده در حوزه های پژوهش و فناوری، آموزشی، فرهنگی، توانمند سازی و اشتغال فارغ التحصیلان بوده است.

 این استاد تمام دانشگاه  ضمن تشکر از  مطلبی و معارفه  کوهدار گفت: در راستای شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید از رییس جدید میخواهم با ایجاد قطب های علم و فناوری، توسعه شرکت های دانش بنیان، تقویت نقش دانشگاه در عرصه پژوهش و فناوری، توسعه فعالیت مرکز رشد، ایجاد سراهای نوآوری، ایجاد مراکز پژوهشی، اجرای پروژه های موفق کاربردی و توسعه آموزش های مهارتی زمینه رشد و توسعه دانشگاه در شهرستان را فراهم نماید و توجه به آموزش های مهارتی و کاربردی در راستای منویات مقام معظم رهبری برای توسعه ضروری است.

 کلانتری اضافه کرد: رشد تولید با نیروی انسانی مولد و خلاق امکانپذیر است  و هرچه بین دنیای آموزش های مهارتی –تخصصی و بازار کار ارتباط بیشتر باشد تولید و پویایی اقتصاد بیشتر خواهد بود و آموزش های مهارتی نیز کلید رشد تولید  است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: با انجام مستمر نیازسنجی در سطح جامعه و دستگاه های اجرایی و با توسعه و ترویج فرهنگ کار آفرینی، می توان به رشد تولید و پویایی اقتصاد جان بخشید و این وظیفه ما مسئولان می باشد که چرخه ارتباط صنعت و دانشگاه را فعال تر نماییم.  

کلانتری خاطر نشان کرد: در حوزه های فرهنگی نیز دانشگاه منشا خیرات و برکات زیادی بوده و به عنوان تکلیف در حوزه فرهنگی عنوان میکنم تلاش در راستای منویات مقام معظم رهبری را پیگیری کنید،  از فعالیت های فرهنگی، دانشجویی بخصوص با برپایی اردو ها و مسابقات، راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی و توسعه فعالیت  کانون های دانشجویی، برقرای نمایشگاه ها و کنفرانس های فرهنگی حمایت کنید، اعتماد سازی و جلب مشارکت استادان، تکریم دانشجویان و جلب اعتماد آنها را از گذشته جدی تر بگیرید.

فعالیت‌های دانشگاه باید نشات گرفته از مکتب امام حسین (ع) باشد

وی گفت: در حوزه آموزش انتظار دارم با توجه به طرح آمایش،   طراحی میان رشته ای ها، ایجاد دانشکده های موضوعی، تعریف و طراحی رشته های ارشد با توجه به نیاز منطقه و آمایش پیگیری شود.

در پایان با اهداء لوح و هدیه از زحمات دکتر داریوش مطلبی در دوران تصدی سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی هشتگرد تقدیر  و طی حکمی دکتر  ولی الله کوهدار به عنوان سرپرست موقت دانشگاه ازاد اسلامی واحد هشتگرد معرفی شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1195832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =