اساتید انگشت شماری به دلیل رکود علمی لغو قرارداد شده‌اند/ بهره‌برداری سیاسی از اقدام قانونی هیئت‌های جذب

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه اساتید انگشت شماری به دلیل رکود علمی لغو قرارداد شده‌اند گفت: اگر جریان های سیاسی یا معاندین بخواهند از این موضوع سوءاستفاده کنند، ساکت نخواهیم ماند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به سوء استفاده سیاسی برخی جریان ها و احزاب داخلی و معاندین خارج کشور از موضوع  لغو  قرارداد تعدادی از اساتید دانشگاه ها که به دلیل رکود علمی صورت گرفته است، اظهار کرد: سازمان بسیج اساتید دفاع تمام عیار از حقوق و منزلت همه اساتید را تکلیف خود دانسته و آنرا به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری می کند اما در عین حال اجازه نمی دهد عده ای فرصت طلب از این موضوع کاملا حقوقی و قانونی به بهره برداری سیاسی بپردازند. 

بیشتر بخوانید:

تعلیق و اخراج استادان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران کذب است

وی افزود: لغو قرارداد تعدادی از اساتید دانشگاه ها که تعدادشان نیز بسیار اندک است، در راستای رشد علمی کشور و حقوق اساتید فرهیخته و در واقع رعایت حقوق دانشجویان است چراکه وقتی استادی در زمینه علمی نمی تواند حداقل رشد و رتبه خویش را کسب نماید در واقع حقوق سایر اساتید زحمتکش و دانشجویانی را ضایع نموده و ظلم مضاعفی به دانشجویانی است که در کلاس درس یا پژوهش و تدوین پایان نامه با آن استاد کار می کنند. 

مردانی خطاب به تعداد معدود اساتیدی که متاسفانه قادر به کسب حداقل امتیاز برای رتبه علمی نشده و به هر دلیلی نتوانسته اند نظر مثبت کمیته مربوطه را برای ادامه قرارداد با دانشگاه خود جلب کنند، گفت: درخواست ما این است که اعتراض خویش را به شکل قانونی از مبادی ذیربط پیگیری نموده و در صورتی که بخواهند با تشویش اذهان عمومی زمینه سوء استفاده فرصت طلبان را فراهم سازند، دستگاه های مربوطه نیز ناگزیر به ارائه مستندات پرونده آنها خواهد نمود که شاید سبب هتک حیثیت و حرمت برخی از آنها شود. 

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به اینکه بسیج اساتید پشتوانه ای قابل اتکا برای اساتید دانشگاهها است، گفت: اگر جایی حقی از استادی ضایع شود با تمام توان آنرا پیگیری خواهیم کرد. البته از رکود علمی و بر خی ترک فعل ها و اقدامات ساختارشکنانه برخی اساتید، حمایت نکنیم. 

مردانی در ادامه افزود: مطالبه همیشگی بسیج اساتید از نظام آموزش عالی و دولت حفظ حرمت و ارتقای منزلت و جایگاه اساتید بوده و خواهد بود است. از جریان های سیاسی می خواهیم با ورود غیرکارشناسی به برخی مباحث اداری و صنفی به مسئله دامن نزنند؛ باید تلاش کنیم استاد و دانشگاه در جایگاه خود نقش آفرین باشند.

وی با تاکید بر اینکه اما اگر جریان های سیاسی یا معاندین بخواهند از برخورد قانونی با تعداد انگشت شماری از جامعه استادی که دارای رکود علمی هستند سوء استفاده کنند، ساکت نخواهیم ماند. جریانات سیاسی و معاندین از آمارسازی و بزرگ نمایی بپرهیزند.

 مردانی با تاکید بر اینکه اگر عده انگشت شماری که به دلیل رکود علمی لغو قرارداد شده اند، دست به فضاسازی و مظلوم نمایی بزنند و اذهان عمومی را مشوش کنند، راهی جز مطالبه افشای مستندات پرونده و ادله رکود علمی آنها از مسئولان دانشگاه نخواهیم داشت، گفت: بسیج اساتید با توجه به رسالت سنگینی که بر دوش دارد از هیچ اقدامی در جهت تنویر افکار عمومی فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =