قلعه‌نویی: تلاش کردیم استقلال از آسیا حذف نشود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: متأسفانه استقلال به هر دلیلی در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد که یادآوری کنم ما تلاش کوچکی برای این تیم انجام دادیم که این اتفاق نیفتد. علی فتح‌الله‌زاده و علی امیری می‌توانند شهادت بدهند.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین امروز (شنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: درباره بازی با بلغارستان و آنگولا باید بگویم که این برنامه‌ها (بازی‌های دوستانه) باید از قبل هماهنگ می‌شد. متأسفانه این کار انجام نشد و این دو بازی را به کمک مسئولان تلاش کردیم انجام شود.


وی در مورد عدم دعوت محمدحسین کنعانی‌زادگان به تیم ملی به دلایل مسائل انضباطی گفت: باید به بازی با ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیای دوره قبلی بازگردیم که پایاپای بود و می‌توانستیم برنده باشیم، ولی ۳ بر صفر واگذار کردیم. متأسفانه در لیگ‌مان نیز این اتفاق می‌افتد. در این رابطه امروز با بازیکنان ملی‌پوش صحبت کردم. کنعانی‌زادگان یکی از بهترین بازیکنان ماست، ولی در دیدار با ازبکستانی آن حرکات را انجام داد و مجبور شدیم تنبیهات انضباطی را اعمال کنیم. در اردوی قبلی، برخی بازیکنان به خاطر یکسری مسائل نبودند، ولی الان هستند. آن چیزی که طبق اصول و چارچوب‌مان است و به منافع مردم کمک می‌کند، انجام خواهیم داد.

    بیشتر بخوانید

خط قرمز قلعه‌نویی روی نام سردار آزمون

از اینکه آزمون به سرمربی رُم قول داده است در جام ملت‌ها شرکت نکند بی‌اطلاعم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره شایعه عدم حضور سردار آزمون در جام ملت‌های قطر تصریح کرد: آزمون در تمرینات پیش از فصل بایرلورکوزن مصدوم شد و چند هفته‌ای در تمرینات عمومی حضور نداشت و در مسابقه‌ای شرکت نکرد. در لیست یک ماه پیش ما بازیکنان مصدوم مثل علی قلیزاده، سردار آزمون، امید نورافکن، محمد کریمی و ... قرار نداشتند. حالا اینکه آزمون به سرمربی آاس رُم قول داده که در جام ملت‌های آسیا شرکت نکند، من خبر ندارم. او پیش از فصل مصدوم شد و در اردوی فعلی حضور ندارد.

ان‌شاء‌الله که آزمون در جام ملت‌ها حضور خواهد داشت

قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش که آیا در چند روز گذشته با آزمون صحبتی داشته است یا نه، تأکید کرد: من ارتباطات را به کسانی که هستند و اسم‌شان را نمی‌برم، می‌سپارم. ارتباط با بازیکنان را تقسیم کرده‌ایم. ان‌شاء‌الله که آزمون در جام ملت‌ها حضور خواهد داشت.

شاید اگر اسکوچیچ می‌ماند سرلک در جام جهانی هم بازی می‌کرد

وی در واکنش به حواشی دعوت از میلاد سرلک هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به تیم ملی خاطر نشان کرد: سرلک در زمان اسکوچیچ ۱۰، ۱۲ بازی انجام داد. جا دارد از اسکوچیچ که در بدترین شرایط تیم ملی را تحویل گرفت و بهترین نتایج را گرفت، تشکر کنیم. شاید اسکوچیچ در جام جهانی همراه تیم ملی ایران حضور داشت، سرلک بازی می‌کرد. من مطلب قانونی دیگری نیز بگویم که برخی‌ها مغرضانه یا از روی بی‌اطلاعی درباره آن حرف می‌زنند. قانون معافیت تغییر کرده است. دوستان مغرض می‌گویند معافیت از سربازی دو سال است، اگر اینطور باشد سرلک در بازی با کنیا به میدان رفت و باید معاف می‌شد. الان معافیت از سربازی شش ماه شده است. از این قانون شش ماه اطلاع داشتیم و اگر تحت فشار بودیم، او را به مسابقات کافا می‌بردیم تا این فشارها نباشد.

سرلک براساس عملکردش دعوت شده است نه فشار و تماس دیگران

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: ما همانطور که به جام ملت‌های آسیا فکر می‌کنیم باید شیب ملایم تغییرات نیز داشته باشیم. ما در اردوی قبلی روی دو هافبک جوان‌مان سرمایه‌گذاری کرده بودیم که متأسفانه مصدوم شدند، به همین دلیل سرلک را نبردیم. حالا دو سه بازیکن مصدوم شده‌اند و خداوکیلی الان سرلک براساس عملکردش دعوت شده است. نه کسی به من زنگ زده است و نه آدمی هستم که تحت فشار تصمیم بگیرم. کاری به گذشته ندارم، اینجا تیم ملی مملکت‌مان است و باید کسی را که قابلیت دارد و حقش هست، دعوت کنیم. در اردوی گذشته، علی کریمی نبود، ولی الان هست.

قلعه‌نویی راجع به خداحافظی سامان قدوس از تیم ملی و دعوت دوباره این بازیکن یادآور شد: این هم از آن دست شایعات است! دوستان در زمان اردوی قبلی با قدوس تماس گرفتند و این بازیکن گفت به خاطر شرایط خاصی که در باشگاهم دارم اجازه دهید در این اردو نباشم. برای این اردو، قرار است در بلغارستان به ما اضافه شود. قدوس از جمله بازیکنانی است که در برنامه‌های‌مان روی او حساب باز کرده‌ایم.

وی افزود: از شما خواهش می‌کنم به شایعات توجه نکنید. این تیم ملی برای همه است. امروز من هستم و شاید فردا فرد دیگری باشد. من از همه کسانی که مطلب می‌نویسند، تشکر می‌کنم ولی افرادی که مغرضانه می‌نویسند، دشمنی‌شان با قلعه‌نویی است و می‌خواهند هر طوری شده قلعه‌نویی را بزنند. امروز آقای رشیدی با من تماس گرفت و درباره عدم حضور سیدحسین حسینی سؤال کرد که توضیح دادم. چند بازیکن می‌توانستند در لیست تیم ملی باشند، مثل ابوالفضل جلالی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی و سید حسین حسینی. حسینی را خودم به استقلال آوردم و  الان کاپیتان این تیم شده است. با صحبت‌هایی که رضا عنایتی با کادر فنی استقلال انجام داده قرار است حسینی در بازی‌های آسیایی هانگژو چین به تیم فوتبال امید کمک کند. متأسفانه استقلال به هر دلیلی در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد که یادآوری کنم ما تلاش کوچکی برای این تیم انجام دادیم که این اتفاق نیفتد. علی فتح‌الله‌زاده و علی امیری می‌توانند شهادت بدهند. در حال حاضر چون استقلال در آسیا حضور ندارد عنایتی با جواد نکونام و کادر فنی استقلال صحبت کرده و گویا موافقت‌شان را برای حضور سید حسین حسینی، ارسلان مطهری و یک بازیکن دیگر در بازی‌های آسیایی را گرفته است.

عنایتی به خاطر مملکتش ایثار کرده است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد حضور بازیکنانی چون یاسین سلمانی، امین حزباوی، اللهیار صیادمنش و سامان فلاح در اردوی تیم فوتبال امید نیز خاطر نشان کرد: در سه چهار دهه گذشته تنشی بین تیم ملی بزرگسالان و تیم امید وجود داشت و بازیکنان داده نمی‌شدند. در حال حاضر تعامل خوبی بین کمیته ملی المپیک، فدراسیون فوتبال، تیم ملی بزرگسال و تیم امید وجود دارد. ما این چهار بازیکن را در اختیار تیم امید قرار دادیم. عنایتی در بدترین شرایط چهار پنج دهه اخیر، هدایت تیم امید را قبول کرده است. عنایتی به خاطر مملکتش ایثار و در کمترین زمین تیم خوبی را جمع و جور کرده است. در گذشته با بهترین امکانات و بازیکنان به المپیک صعود نکرده‌ایم. من به صعود تیم امید خوش‌بین هستم و اگر این اتفاق نیفتد، عنایتی تلاشش را کرده است. در بدترین شرایط که شاید هر مربی دیگری بود و قبول نمی‌کرد، عنایتی سه روزه تیم امید را برای تورنمنت عراق آماده کرد. هر چقدر که رقبای ما پیشرفت کرده‌اند، ما پسرفت کرده‌ایم، مخصوصاً در بحث تیم‌های پایه. عنایتی و همکارانش نهایت تلاش‌شان را می‌کنند و دعا کنید با دست پُر برگردند. این چهار بازیکن در لیست بزرگسال بودند و شاید در جام ملت‌های آسیا نیز حضور داشته باشند.

علاوه بر نگاه به جام ملت‌های آسیا دنبال شیب ملایم تغییرات نیز هستیم

قلعه‌نویی تصریح کرد: ما علاوه بر نگاه به جام ملت‌های آسیا دنبال شیب ملایم تغییرات نیز هستیم. وظیفه تیم امید است که به تیم بزرگسالان بازیکن بدهد. خوشبختانه بازیکنان تیم امید در لیگ بازی می‌کنند و به آنها بها داده می‌شود، اما در حال حاضر اولویت بازی‌های این تیم در ازبکستان است.

آن چیزی را که به سود مملکت‌مان باشد، انجام می‌دهیم

وی در واکنش به عدم حضور شهریار مغانلو در اردوی قبلی تیم ملی فوتبال تصریح کرد: اجازه دهید ریز این موضوع را نگویم، ولی مترصد این هستیم که علاوه بر مسائل فنی به مسائل دیگر که در گذشته ضربه زده است، توجه کنیم. مغانلو در این اردو با انگیزه بالایی حضور دارد و آن چیزی را که به سود مملکت‌مان باشد، انجام می‌دهیم.

از نظر ساختاری و برنامه‌ریزی ما هم نیاز داشتیم با تیم‌های بهتری بازی کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد مقایسه فوتبال ایران با فوتبال عربستان و اینکه آیا درست است ما خودمان را با این کشور مقایسه کنیم، گفت: ما در خیلی مسائل عقب هستیم. ما سال ۱۹۸۵ میلادی در قطر بازی می‌کردیم. وقتی الان این کشور را می‌بینم اصلاً باور نمی‌کنم. ما هم یک چیزهای خوبی داریم، مثل معرفت، اینکه کارهای سختی انجام می‌دهیم و نیروی انسانی خوب. بله! همه کشورها هزینه می‌کنند و برای اولین بار دیدیم رسانه ملی هم بازی الاتحاد - الهلال را نشان داد. ما هم بازیکنان بزرگی داریم. همه بازیکنان ما در لیگ بزرگ هستند، ولی از نظر ساختاری و برنامه‌ریزی ما هم نیاز داشتیم با تیم‌های بهتری بازی کنیم، البته این هم دست منِ امیر قلعه‌نویی نبود. حالا یک‌سری مشکلات بین‌المللی و مالی وجود دارد. ما هم فقط نگوییم مشکل. با این شرایط ما هم باید بیشترین تلاش را داشته باشیم. همه در حال تلاش هستند. فدراسیون و اعضای کادر فنی همه تلاش می‌کنند که نتایج خوبی بگیریم. ما هم باید پیشرفت کنیم، ولی اینکه من فقط بگویم و فرار رو به جلو کنیم، من آدم این کار نیستم. ما نیروی انسانی خوبی داریم. اگر آن ها بنزما را دارند ما هم آزمون و طارمی را داریم. واقعیت این است که آنها در حال پیشرفت هستند، ولی ما هم نباید خودزنی کنیم. این چیزی بود که ۱۵ سال پیش می‌گفتم ولی کسانی که می‌خواستند به من حمله کنند، می‌گفتند این کار بلد نیست.

قلعه‌نویی در واکنش به این سؤال که «اگر نورافکن مصدوم نمی‌شد باز هم سرلک به اردو دعوت می‌شد یا خیر؟»، تصریح کرد: خواهش می‌کنم این سؤالات را نپرسید. من پاسخ کلی دادم. شخصی نبینید، من کلی گفتم.

باید به یکسری‌ها تلنگر بزنیم تا فکر نکنند تحت هر شرایطی در تیم ملی حضور دارند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد پس از دیدار امشب استقلال خوزستان - تراکتور بازیکن جدیدی به اردو دعوت شود، اظهار داشت: بله احتمال دارد یکی دو بازیکن به ما اضافه شوند. ما بازی خلیل‌زاده و حسین‌زاده را رصد می‌کنیم و احتمالاً یک یا دو بازیکن به ما اضافه می‌شوند. به هر حال یک جاهایی باید به یکسری‌ها تلنگر بزنیم تا فکر نکنند تحت هر شرایطی حضور دارند. مثلا اردوی قبلی حسینی و اخباری نبودند ولی در این اردو با کیفیت‌تر کار می‌کنند. حسینی هم اگر به بازی‌های آسیایی نمی‌رفت قطعاً می‌توانست در  اردوی فعلی به ما کمک کند.

علاوه بر حضور پرقدرت در جام ملت‌ها باید با شیب ملایم به سمت جوانگرایی برویم

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که علی دایی معتقد است هر شخصی سرمربی تیم ملی است باید تا جام جهانی در تیم ملی بماند و جام ملت‌های هدفی برای این مسابقات و جوانگرایی باشد، گفت: علی دایی جزو اساتید و بزرگان است و جایش در فوتبال ما خالی است. هر مربی که می‌آید افکار خاص خودش را دارد. صحبت‌های علی دایی درست است و ما هم باید تغییرات را با شیب ملایم انجام دهیم. فوتبال ایران نتیجه‌گرا شده است. ما هم علاوه بر اینکه باید در جام ملت‌ها با قدرت ظاهر شویم می‌بایست با شیب ملایم به سمت جوانگرایی برویم. خوشبختانه جوانان و امیدهای خوبی هم داریم. باید از همکاران‌مان نیز تشکر کنم که روزی شش ساعت کار می‌کنند. علاوه بر اینکه بازی‌های لیگ را می‌بینیم ما هر روز چهار پنج ساعت هم اینجا آنالیز می‌کنیم.

خداداد و افاضلی هم در کادر هستند و هم مشاور

وی درباره اضافه شدن خداداد عزیزی و هومن افاضلی به اردوی تیم ملی اظهار داشت: خداداد عزیزی از بزرگان فوتبال ماست و خاطرات زیادی را برای مردم درست کرده. خداداد و افاضلی قرار بود از اول با ما باشند، ولی یکسری مسائل پیش آمد که بعداً به تیم ملی اضافه شدند. آنها هم در کادر هستند و هم مشاور. خداداد نابغه فوتبال است و فاضلی و آدمی تحصیلکرده.

احتمال دارد قبل از جام ملت‌ها به کیش برویم

سرمربی تیم ملی در مورد بازدیدش از امکانات کیش و اینکه امکان دارد قبل از حضور در جام ملت‌ها یک اردو در جزیره کیش برگزار شود، تصریح کرد: ما یک بازدید از کیش داشتیم و باید از آنها تشکر کنم که واقعاً زمین خوبی درست کردند. این احتمال که پیش از جام ملت‌ها به کیش برویم زیاد است، ولی اگر یک تیم برای بازی تدارکاتی پیدا کنیم. اگر قبل از قطر یک بازی در کیش انجام دهیم حتماً آنجا می‌رویم. به جای اینکه به قطر برویم در همین کیش اردو می‌گذاریم و اگر نشد به قطر خواهیم رفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =