روند صعودی بورس ادامه‌دار شد / رشد ۶ هزار واحدی شاخص کل

امروز شاخص کل بورس وضعیت حداقلی مثبت را به کمک نمادهای متوسط و کوچک تجربه کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در روز یکشنبه (۱۲ شهریور) شاخص کل بورس با افت ۱۳۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۵۱۳  واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی بورس تا پایان هفته / شاخص کل کانال ۲ میلیون واحد را پس می‌گیرد؟

شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۲۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۱۱ هزار و ۹۰۱ واحدی ایستاد.

نوسان مثبت شاخص کل و رشد نمادهای کوچک و متوسط

شاخص کل بورس تا به این لحظه رشد حداقلی ۲۰۹۵ واحدی را تجربه کرده است، در ۴۱ دقیقه‌ای که بازار می‌گذرد ارزش معاملات خرد عدد ۱,۱۱۳ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۸۴ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۳۴ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱,۱۳۹ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۶۴ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۱۲۹ میلیارد تومان است که کاهش ۳۳ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.

همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۱۵۶ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۱۲۶ میلیارد تومان قرار دارد.

تا این لحظه بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۱۰۷ میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های شیمیایی با ارزش معاملات ۷۲ میلیارد تومان و بانکی با ارزش معاملات ۶۹ میلیارد تومان قرار دارند.

گروه سایر واسطه‌گری‌ها با ارزش معاملات ۴۶ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه دارویی با ارزش معاملات ۳۹ میلیارد تومان و گروه حمل و نقل با ارزش معاملات ۳۱ میلیارد تومان قرار دارند.

تا به این لحظه نمادهای متوسط و کوچک ارزش معاملات بیشتری را تجربه کرده و در وضعیت بهتری نسبت به نمادهای بزرگ قرار دارند.

رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز

شاخص هم وزن نیز با هزار و ۹۸۶ واحد افزایش معادل ۲۸ صدم درصد در محدوده ۷۱۳ هزار و ۶۵۴ واحد قرار گرفت.

نمادهای تاپیکو، شپنا، شبندر، شتران و بوعلی از نمادهای تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد فارس و وبملت با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.

نمادهای شپنا، شستا، ثشاهد، تکاردان و برکت هم از نمادهای پرتراکنش با تاثیر مثبت بر بازار سهام بودند. نماد خگستر و شهر هم از نمادهای پرتراکنش با تاثیر منفی بر شاخص کل بورس بود.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۲۱ صدم درصد افزایش به عدد ۲۶ هزار و ۳۵۳ واحد رسید.

نماد گدنا از نمادهای پرتراکنش با تاثیر مثبت و نمادهای بمولد، دی، فن افزار، نیان، خاور و کتوسعه از نمادهای با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.

بازار امروز سهام شاهد ۳۱۴ نماد مثبت برابر ۴۴۵ نماد منفی بود. ۷۰ صف خرید مقابل ۵۶ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۱۶۴ میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان دست به دست کردند.

ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۵۲ میلیارد دلار بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =