دانشجوی واحد علوم وتحقیقات مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات سوئیس را کسب کرد

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برای طرح "یخچال خورشیدی قابل‌حمل" در مسابقات ژنو سوئیس موفق به کسب مدال نقره "ایفیا" شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فراز صادقی‌مقدم شرکت‌کننده در کلاس J سومین دوره مسابقات بین‌المللی مخترعان و مبتکران، اختراعی با عنوان یخچال خورشیدی قابل حمل را طراحی کرده که موفق به کسب مدال نقره در این دوره از مسابقات شده است.

صادقی‌مقدم درخصوص کاربردهای این طرح، با بیان اینکه این اختراع در حوزه‌های گوناگونی قابلیت خدمت رسانی دارد و یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد آن امکان جداسازی و مونتاژ توسط اپراتور است، گفت: این اختراع به دلیل کاربردهای فراوان در حوزه‌های مختلف و شکست انحصار چند کشور محدود جهان و سازگاری با محیط زیست و تغییرات اقلیمی، مورد استقبال داوران فدراسیون جهانی در سوئیس قرار گرفت و برای نخستین بار در جهان با اعطاء مدال نقره به نام یک نخبه ایرانی ثبت شد.

به گفته این پژوهشگر، این اختراع علاوه بر ارزآوری، اشتغال‌زایی و رفع انحصار، توانایی صادرات انبوه به سراسر جهان با توجه به تغییرات اقلیمی موجود در جهان را دارا است. همچنین این اختراع از مرکز مالکیت فکری دانشگاه تهران و سازمان مالکیت معنوی تاییدیه دریافت کرده است.

لازم به ذکر است فراز صادقی مقدم متولد ۱۳۷۳ نویسنده، پژوهشگر و دانشجوی کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =