توپی که با تغییر شکل اضطراب را کم می‌کند

مطالعات جدید نشان می‌دهد یک توپ آرامش‌بخش هوشمند که برای کمک به نفس کشیدن درست طراحی شده است، تا ۷۵ درصد میزان اضطراب را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ توپ تغییر شکل ابزاری برای کمک به انسان است که الکسز فارال، دانشمند کامپیوتر دانشگاه باث در بریتانیا، آن را اختراع کرده است. هنگامی که کاربران نفس خود را به داخل ریه وارد و خارج می‌کنند، توپ منبسط و منقبض می‌شود و بازخوردی از تنفس کاربر ارائه می‌دهد تا به تمرکز ذهن و تنظیم احساسات آنها کمک کند.

به گفته فارال، با دم و بازدم، توپ خودآگاهی کاربر را از تنفس بالا می‌برد و نتایج مثبت روی سلامت روان می‌گذارد. این یک تجربه شخصی و جذاب و برای همه قابل دسترس است.

تمرینات تنفسی مدت‌هاست که برای مدیریت اضطراب و ارتقای سلامت روانی خوب استفاده می‌شود و اغلب در درمان‌هایی مانند رفتار درمانی شناختی و رفتار درمانی دیالکتیکی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۵ توصیه متخصصان علوم اعصاب برای سلامتی مغز

با این حال، این جلسات تنفس آگاهانه همیشه آنطور که باید موفق نیستند. شرکت‌کنندگان اغلب متوجه می‌شوند که وقتی باید روی تنفس تمرکز کنند ذهنشان سرگردان می‌شود که می‌تواند آنها را به افکار ناخواسته بازگرداند.

محققان در آزمایش‌هایی که روی ۵۸ داوطلب انجام شد، مزایایی را از «دیدن» و «احساس» تنفس خود به صورت فیزیکی در هنگام ترکیب استفاده از توپ با یک آهنگ صوتی از یک برنامه مدیتیشن گزارش کردند.

تیم دانشگاه باث به طور متوسط ۷۵ درصد کاهش اضطراب را در بین شرکت کنندگان، با افزایش ۵۶ درصدی در محافظت در برابر افکار نگران کننده مشاهده کرد. در مقایسه، کسانی که بدون استفاده از توپ به صدا گوش کردند، به طور متوسط ۳۱ درصد کاهش اضطراب را تجربه کردند که نشان می‌دهد توپ مطمئناً کمک کننده است.

یکی دیگر از یافته‌های امیدوارکننده این بود که افرادی که از توپ در کنار صدای مدیتیشن استفاده می‌کردند، تغییرات ضربان قلب‌شان به‌طور قابل‌توجهی بالاتر رفت، معیاری که نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری بهتر در برابر استرس و تنظیم بهتر عاطفی است.

توپی که با تغییر شکل اضطراب را کم می‌کند

در حال حاضر این توپ با نام  PAWS با بند قفسه سینه‌ای که کاربر استفاده می‌کند ارتباط برقرار می‌کند، تنفس‌ها را نظارت می‌کند و به آن واکنش نشان می‌دهد. در آینده، اگر بتوان دستگاه را ساده کرد، ممکن است هر کسی بتواند در خانه خود از آن استفاده کند.

ما می‌دانیم که افسردگی و اضطراب مشکلات فزاینده‌ای هستند، به طوری که از هر ۱۰ نفر سه یا چهار نفر در حال حاضر سطوح بالایی از اضطراب را گزارش می‌کنند. با سیستم  PAWSممکن است به زودی راه دیگری برای کمک به درمان و مدیریت این مشکل ناتوان کننده سلامت روان داشته باشیم.

فارال می‌گوید: من می‌خواهم این دستگاه یک کاتالیزور واقعی برای بهبود سلامت روان، نه تنها در محیط‌های بالینی، بلکه برای کاربران خانگی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1197094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =