محکومیت ۲۲ سال حبس برای رهبر حمله به کنگره آمریکا

رهبر سابق گروه راست افراطی «پسران مغرور» به دلیل نقش داشتن در حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا به ۲۲ سال زندان محکوم شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از رویترز، حکمی که سه‌شنبه برای «انریکه تاریو» صادر شد طولانی‌ترین حکمی است که در ارتباط با حمله به کنگره داده شده است.

بیشتر بخوانید:

 نگرانی کنگره آمریکا از توانمندی‌های موشکی ایران

دادستان‌های فدرال آمریکا هنگام قرائت حکم تاریو گفتند: این یک اقدام حساب‌شده تروریستی بود. او این اقدام را انجام داد و از انتشار اطلاعات نادرست حمایت کرد.

تاریو هر چند در روز حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا به ساختمان کنگره حضور نداشت اما به تلاش برای فتنه‌انگیری متهم شده است.

هزاران نفر از هواداران ترامپ در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره حمله کردند تا مانع از اقدام قانونگزاران آمریکایی برای تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری شوند. ترامپ مدعی شده بود که این انتخابات با تقلب گسترده همراه بود.

دادستان‌ها ابتدا از تیموتی کلی قاضی آمریکایی درخواست کرده بودند تا تاریو را به دلیل هدایت مستقیم حمله به کنگره از شهر بالتیمور به ۳۳ سال زندان محکوم کند.

کلی هفته گذشته اتان نوردیان یکی دیگر از سران گروه پسران مغرور را به ۱۸ سال زندان محکوم کرد.

در حمله به ساختمان کنگره آمریکا پنج تن از جمله یک افسر پلیس کشته و بیش از ۱۴۰ پلیس دیگر زخمی شدند.

همچنین بیش از یک هزار و صد نفر بازداشت شدند که دستکم ۶۳۰ نفر اتهام خود را پذیرفته و حدود ۱۱۰ نفر نیز در دادگاه حکم خود را دریافت کردند.

کد خبر: 1197116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =