بورس هفته را نزولی آغاز کرد / ریزش ۲۱ هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس امروز با ریزش ۲۱ هزار واحدی در پایان معاملات به عدد ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار واحد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز شنبه (۱۸ شهریور) شاخص کل بورس با افت ۴۷۰ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۵۰۴ واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهادری جهرمی: تلاش دولت برای سوددهی بورس

شاخص کل هم وزن نیز با افت بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۲۶ هزار و ۳۵۷ واحدی ایستاد.

ریزش ۲۱ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به کاهش قرار گرفت و با عقب‌نشینی ۰.۹۹ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل به رقم ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۶۶۷ واحد رسید.

شاخص هموزن با کاهش ۹ هزار و ۵۹۹ واحد به رقم ۷۱۶ هزار و ۸۶۰ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۴۸۱ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۷۲۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۶ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند، شاخص کل و شاخص قیمت نسبت به روز معاملاتی قبل ۰.۹۹ درصد افت کردند، همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۱.۳۲ درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۱.۰۶ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۱.۰۱ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۹۷ درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی نوری، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی مس، ایران‌خودرو، شستا و مخابرات ایران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران شاخص کل با عقب‌نشینی ۲۹۶ واحد به رقم ۲۶ هزار و ۴۸۰ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران یک میلیون و ۴۵۴ هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۴۹ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۵ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۷۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۹۰ میلیارد تومان در فرابورس معامله کردند.

امروز نماد مالی سپهرصادرات بیشتری اثر مثبت و نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس،‌پتروشیمی تندگویان، بانک دی و بهمن دیزل بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1197326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =