کسب مدال طلای مسابقات بین‌المللی مخترعین سوئیس توسط دانشجوی واحد علوم و تحقیقات

امیرحسین بهادری‌وطن‌خواه دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، با طرح "دستگاه مهره‌بند مفاصل قطعات آموزش رباتیک"، موفق به کسب مدال طلا در سومین دوره‌ از مسابقات بین‌المللی مخترعین سوئیس ۲۰۲۳ شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، امیرحسین بهادری‌وطن‌خواه در این خصوص اظهار کرد: این طرح در زمینه آموزش رباتیک است. استفاده از ابزارهای زیاد، برای کودکان و نوجوانان که دارای سایز دست کوچکی هستند، سبب کند شدن سرعت آن‌ها( به دلیل نیازمند بودن به دست ورزی بیشتر) شده و این موضوع باعث دل‌زدگی از امر فرایند آموزش و خستگی دانش‌آموز شده است.

دانشجوی واحد علوم وتحقیقات مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات سوئیس را کسب کرد

وی ادامه داد: هدف کلی این دستگاه، افزایش سرعت دانش‌آموز و جلوگیری از اتلاف زمان مفید آموزش توسط معلم رباتیک در کلاس است. همچنین این دستگاه به صورت ویژه، به تست صحت درستی روش دو مهره کردن، که از روش‌های ساخت مفصل‌های مختلف مثل زانو و بازو در ربات‌ها است، می‌پردازد و نیاز دانش‌آموز را به استفاده از ابزارهای مختلف مانند پیچ گوشتی و آچار به صورت همزمان مرتفع ساخته و معلم و دانش‌آموزان را از درستی نحوه دو مهره کردن، مطمئن می‌سازد.

به گفته این پژوهشگر، در سومین دوره این مسابقات، ۸۳۰ اختراع از ۳۶ کشور جهان در این رویداد ثبت‌نام کردند. کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، اندونزی، مراکش، ایران، قطر، بحرین، لبنان، لهستان، روسیه، هنگ‌کنگ، برزیل، مالزی، امارات متحده عربی، چین و ….. در این رقابت حضور داشتند.

وی ادامه داد: برای شرکت در جشنواره، مخترعان برگزیده فیلم کوتاهی از نوآوری خود را ارسال کردند و هیئت داوران با توجه به معیارهایی نظیر تقاضای عمومی، اقتصادی، مقرون به صرفه بودن، دوست‌دار محیط زیست بودن و غیره، طرح‌های ارسالی را در ۱۳ کلاس مختلف، مورد بررسی قرار دادند.

این مخترع ابراز امیدواری کرد: واحد علوم و تحقیقات می‌تواند با پیوند سه‌گانه نخبگان، دانشگاه و صنعت هر چه سریع تر وارد نسل سوم و چهارم دانشگاه‌ها شود و از ظرفیت نخبگان در جهت آبادانی کشور استفاده کند.

بهادری‌وطن‌خواه، از سال ۱۳۹۷ وارد دنیای اختراعات و نوآوری شد. در سال ۱۳۹۸ به عضویت کانون نخبگان جوان شهر تهران درآمد و در سال ۱۴۰۰ عضو فدراسیون بین المللی مخترعین (ifia) شد و در سال ۱۴۰۱ توانست اختراع دستگاه "خوداصلاح‌گر موی سر" را به ثبت مرکز مالکیت‌های معنوی برساند. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1198002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =