دانش آموخته دانشگاه آزاد اهواز در دانشگاه لافیرو انگلستان بورسیه شد

دانشجوی ارشد مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز موفق به کسب تنها بورسیه تحصیلی دکترا از بین متقاضیان مختلف کشورهای اروپایی و آسیایی در یک رقابت فشرده از دانشگاه لافبرو انگلستان شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از موفقیت مهدی زنگنه که از دانشجویان ارشد گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز است؛ در مصاحبه چند مرحله ای و فشرده موقعیت بورسیه از دانشگاه لافبرو انگلستان خبر داد.

افروس به نقل از اساتید گروه برق دانشکده مهندسی و گفتگوی مستقیم با دانشجوی مذکور دلایل عمده موفقیت این دانشجو را تمرکز بر پایان نامه عملی و تجربیات ارزنده در تیم تحقیقاتی نیروگاه خورشیدی  دانشگاه عنوان کرد.  

رئیس دانشگاه آزاد استان در ادامه عنوان داشتند، قطعا ریل گذاری صحیح  و سیاست هدایت پایان نامه ها در قالب نظام موضوعات که از چند سال گذشته به عنوان رویکرد حل مساله در دانشگاه آزاد آغاز شده است چراغ اصلی و هموار کننده این موفقیت‌ها است.

وی در توضیح  قالب پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد این دانشجو گفت: کار مذکور در ارتباط با طراحی یک کنترل کننده هوشمند فازی جهت مدیریت انرژی سیستم قدرت ترکیبی خانگی شامل انرژی خورشید، باتری و برق شبکه بوده که پیاده سازی آن در ابعاد آزمایشگاهی انجام گردیده و دستگاه ساخته شده هم اکنون در آزمایشگاه تحقیقاتی انرژیهای تجدید پذیر دانشگاه موجود است.

در این پایان نامه عملی هدف مدیریت انرژی در سیستم قدرت ترکیبی بوده تا زمینه ی استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در ابعاد واقعی و به صورت انبوه فراهم گردد. خروجی این مطالعه در قالب چهار مقاله در مجلات معتبر فارسی و انگلیسی که شامل دو مقاله ISI، یک مقاله اسکوپوس و یک مقاله علمی پژوهشی  است به چاپ رسیده و در دسترس است.

ابراهیم آقاجری عضو هیات علمی گروه برق و استاد پایان نامه دانشجو و سرپرست تیم تحقیقاتی نیروگاه خورشیدی دانشگاه با توجه به پیگیری و هدایت مصاحبه مذکور در این مدت در خصوص مسائلی که در مصاحبه علمی ایشان مطرح گردید بیان داشتند، قطعا وجود پروژه ی عملی پیاده سازی شده در ابعاد آزمایشگاهی به عنوان پایان نامه و تلاش وافر و حضور مستمر مهندس مهدی زنگنه در اجرای نیروگاه تحقیقاتی خورشید نقشی کلیدی در این مصاحبه های تخصصی دانشگاه لافبرو ایفا کرد.

شگفتانه این مصاحبه های تخصصی اهمیت و تمرکز تیم داوری دانشکده مهندسی برق دانشگاه لافبرو انگلستان و سوالات متعدد در ارتباط با جزئیات اجرایی، نحوه محاسبه توان، چگونگی عملکرد سیستم کنترل فازی در مقالات چاپ شده بود. لذا از این منظر مهم ترین وزنه که هیات داوران را در مورد صلاحیت متقاضی قانع نمود، تفکر کاربردی و حل مساله توسط متقاضی بوده که این امر با وجود پروژه های عملی و پیاده سازی واقعی توسط دانشجوی ما دور از انتظار نبود که اثبات آن  معیار های علمی انجام شده و همچنین گزارش دقیق آن با توجه به استانداردهای علمی بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز در جلسه تقدیر از دانشجوی مذکور در حاشیه جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و با حضور مدیران ارشد سازمان مرکزی دانشگاه و تبریک صمیمانه به او ضمن سپاس از اساتید پرتلاش گروه‌های علمی و همچنین گروه مهندسی برق دانشگاه تاکید کرد: اساتید تلاش کنند که در تحقق هدفمند کردن و قابلیت حل مساله پایان نامه های ارشد و رساله های دکترا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1198141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =