ادعای رسانه آمریکایی درباره زمان تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه مدعی شد آمریکا و ایران برای تبادل زندانیان تا قبل از روز سه شنبه آتی تلاش می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، منابع آگاه در گفتگو با رسانه آمریکایی بلومبرگ مدعی شدند که آمریکا و ایران به دنبال اجرای توافق تبادل زندانیان قبل از آغاز به کار مجمع عمومی سازمان ملل در سه شنبه آتی هستند.

بیشتر بخوانید:

دفاع آمریکا از توافق با ایران در برابر انتقادهای جمهوری‌خواهان

بر اساس گزارش این رسانه، واشنگتن امیدوار است که مبادله زندانی با ایران راه را برای دیپلماسی گسترده‌تر با هدف اعمال محدودیت بر برنامه هسته‌ای ایران باز کند.

در این گزارش ادعا شده است که آمریکا معتقد است احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، از نظر سیاسی ممکن نخواهد بود.

چند روز قبل نیز نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد آزادی ۵ زندانی ایرانی را که به اتهام غیرقانونی دور زدن تحریم‌های آمریکا بازداشت هستند تائید کرد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که در توافق تبادل زندانیان، بزودی این ۵ زندانی ایرانی نیز آزاد خواهند شد که برخی از آنان در آمریکا می‌مانند و برخی نیز به ایران بازخواهند گشت.

بر اساس اعلام نمایندگی ایران در سازمان ملل این پنج نفر عبارتند از: مهرداد معین انصاری، کامبیز عطار کاشانی، رضا سرهنگ پور کفرانی، امین حسن زاده، کاوه لطف الله افراسیابی.

این پنج نفر قرار است در قبال آزادی ۵ زندانی دو تابعیتی ایرانی - آمریکایی در توافق تبادل زندانیان آزاد شوند.

بنابراین گزارش، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در گفتگوی اختصاصی با شبکه ان بی سی نیوز در تهران که روز سه شنبه، بخشی از این مصاحبه منتشر شد، با بیان اینکه توافق مبادله زندانیان ایران و آمریکا در زمان مقرر تکمیل خواهد شد و زندانیان آمریکایی در وضعیت سلامتی «بسیار سالم» قرار دارند، گفت که آمریکایی‌هایی زندانی در ایران به زودی به خانه بازخواهند گشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =