هشدار ائمه جمعه سراسر کشور: مراقب ایجاد فتنه جدید باشید!

ائمه جمعه سراسر کشور امروز در شهرهای مختلف به ایراد خطبه‌های نماز جمعه پرداخته و بر هوشیاری مردم برای مقابله با فتنه‌های دشمنان همزمان با سالروز اغتشاشات سال گذشته تاکید کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ائمه جمعه سراسر کشور امروز جمعه در تهران و سایر شهرهای ایران اسلامی به ایراد خطبه‌های نماز جمعه پرداختند.

بیشتر بخوانید: 

دعوت از نخبگان برای ثبت‌نام در انتخابات ‌مجلس

خراسان رضوی|علم‌الهدی: عشق ملت ایران به اهل‌بیت(ع)، تضمین مصونیت کشور از بحران‌هاست

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مسئله برقراری ارتباط ما با پیامبر اکرم(ص) در یک نقطه دارای ویژگی محوری است و آن اسوه بودن شخصیت حضرت است؛ همان‌طور که خداوند عالم نیز در قرآن کریم می‌فرماید وجود رسول اکرم(ص) اسوه کامل برای کسانی است که به خدا و روز قیامت امید دارند و فراوان او را یاد می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه راهبرد امروز دشمن در بحران‌آفرینی هم مبتنی بر قطع ارتباط مردم با اهل‌بیت(ع) و ولایت است، تصریح کرد: امروزه دشمن متمرکز بر سوءاستفاده از اختلافاتی است که استعداد بحران‌آفرینی دارند. اینکه در شمال غرب کشور تلاش می‌شود تا آتش جنگ تازه‌ای برافروخته شود، اینکه در غرب گروهک‌های تجزیه‌طلب متمرکز می‌شوند و اینکه در داخل هم مسئله اختلاف جنسیتی و حجاب مورداستفاده دشمن قرار می‌گیرد، همه به خاطر این است که یک‌طرف از شمال غرب، یک‌طرف از غرب و یک‌طرف از داخل کشور، مثلث بحران به جان این ملت بیفتد.

وی تأکید کرد: اما اینجا بود که مقام معظم رهبری فرمودند «شتر در خواب بیند پنبه دانه»، زیرا چیزی که ما امروز داریم امت رسول خدا (ص) پس از ارتحال حضرت نداشتند و آن ارتباط تنگاتنگ و دلبستگی عمیقی است که میان این ملت با پیامبر خدا (ص)، اهل‌بیت (ع) و اندیشه ولایت وجود دارد. شاهد این مثال نیز ۸ میلیون زائری هستند که در دهه آخر صفر به زیارت علی ابن موسی‌الرضا (ع) می‌شتابند.

آذربایجان شرقی|مطهری‌اصل:شعار «زن، زندگی، آزادی» به قیافه شما نمی‌آید!

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: ۲۷ شهریور، روز پاسداشت شعر ادب و فارسی در بزرگداشت، استاد محمدحسین شهریار است. 

وی با اشاره بر تاکیدات پیامبراکرم(ص) خطاب به شاعری در آن زمان گفت: ایشان فرمودند که با شعر خود کفار را هجو کن؛ حال اگر اینکه اشعار شهریار شیرین است در این است که شهریار متعصب و متعهد به اسلام و تشیع و اهل بیت ولایت و ایران عزیز بود.

مطهری‌اصل با اشاره بر بیانات رهبر معظم انقلاب در ۲۰ شهریور، گفت: ایشان فرمودند که طبق اطلاعاتی که ما داریم آمریکا برای همه کشورها از جمله ایران نقشه‌ها دارند که یکی از این نقشه‌ها این است که آنها گروهی را در داخل و یا خارج استخدام کرده‌اند صرفا برای بحران‌سازی. 

وی ادامه داد: آمریکا هزاران میلیون و میلیارد دلار خرج کرده  تا آقایی خود را بر جهان تحمیل کند که البته خیلی از کشورها را هم همراه خود کرده است اما ایران اسلامی توانسته است در منطقه و حتی مناطق دور بحث مقاومت را بیاورد و هر روز این مقاومت قوی‌تر و منسجم‌تر می‌شود. 

امام جمعه موقت تبریز ابراز کرد: این استقامت مردم ایران اسلامی، آمریکا را ناراحت کرده است زیرا حمله نظامی که نتوانستند بکنند و با اینکه روزی موضوع تمام گزینه‌ها روی میز است را مطرح می‌کردند ولی با مقاومت مردم همه آن گزینه‌ها الآن زیر میز است. وی ادامه داد: قبلا گزینه اصلی دشمن جنگ بود، می‌بینید آن را نمی گویند زیرا می‌دانند با یک جسارت با خاک یکسان خواهند شد. 

مطهری‌اصل، بحران شیعی و سنی از سوی دشمن را عنوان کرد و گفت: در موضوع شیعه و سنی هم دشمن خیال می‌کند که اگر برادران اهل تسنن ما را تحریک کند، آنها علیه انقلاب قیام خواهند کرد اما نمی‌دانند که صدها سال است برادران اهل تسنن و تشیع با هم زندگی کرده و می‌کنند،امکان ندارد شیعه علیه سنی و سنی علیه شیعه قیام کند. 

وی خطاب به برخی سیاسیون کشور در موضوع شعار «زن زندگی آزادی»، گفت: گمان می‌کردیم که برخی سیاسیون و نیمه متفکران وقتی از زن زندگی آزادی حرف می‌زنند، نظریه‌ای دارند ولی دیدیم هیچی حالی‌شان نیست و با آن عقیده‌ای که دارند باید شعار خود را عوض کنند. 

قم| سعیدی:اقدامات ضد حقوق بشری فرانسه به خاطر ترس از اسلام ناب محمدی است

آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد در ادامه تفسیر سوره مبارکه توبه با موضوع جریانشناسی نفاق در عصر پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: جوامع اسلامی همیشه مبتلا به جریان نفاق هستند و پرداختن به این موضوع امروز هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه خداوند با تبیین شرارت های منافقان وعده عذاب به آنها داده است، گفت: خداوند باز هم راه توبه را برای منافقان باز گذاشته و آنها را به بازگشت از این مسیر فرا می‌خواند ولی برخی این فرصت ها را جدی نمی‎گیرند و به دام اشرار و تخریب کنندگان جامعه اسلامی می افتند که قرآن برای آنها عذاب دردناکی را در نظر گرفته است به گونه ای که کسی به فریاد آنها نخواهد رسید.

امام جمعه قم با اشاره به انتقاد دولت فرانسه از مواجهه دولت ایران با بی حجابی، خاطرنشان کرد: دولت فرانسه یک سال قبل تمام قد از هنجارشکنان و اغتشاشگران در ایران حمایت کرد و ما می دانیم که مهمترین نقشه دشمن بی ثبات سازی ایران به ویژه در آستانه انتخابات پیش رو است.

وی تصریح کرد: باید تلاش مجموعه های کشور در جهتی باشد که مردم بتوانند اقتدار و پیروزی بزرگی را فراهم کنند و بار دیگر به دشمنان ثابت کنند که مثل همیشه هیچ غلطی نمی توانند بکنند؛ به کوری چشم بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران ملت عزیز ما برای تحقق چهار توصیه رهبر در رابطه انتخابات یعنی امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت تمام قد به صحنه خواهند آمد.
 

کردستان|ماموستا رستمی: دشمن به دنبال تکرار اتفاقات سال گذشته و ایجاد ناامنی است

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج به هجمه‌های گسترده دشمنان علیه مقدسات اسلام و کشورهای اسلامی گفت: دشمنان تمام توان و تلاش خود را برای تضعیف وحدت اسلامی و ایجاد اختلاف در بین مسلمانان به کار گرفته و مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم.

ماموستا رستمی در ادامه با تاکید براینکه اسلام دین عدالت، رحمت، اخوت، برادری، وحدت و صلح است، گفت: اعتراض به مطالبات با تنش و جنگ و دعوا میسر نمی‌شود بلکه مطالبات را باید از مسیر واقعی دنبال کرد.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان تمام توان خود را برای ایجاد تنش با سواستفاده از احساسات جوانان ما به کار گرفته‌اند ریخته‌شدن خون جوانان ما برای آنها مهم نیست لذا نباید اجازه دهیم که تحریک‌های دشمن موجب ایجاد ناامنی دوباره در کشور شود.

ماموستا رستمی اضافه کرد: امروز فرایند توسعه با سرعت خوبی در استان کردستان جلو می‌رود با تلاش و پشتکار مسئولان ارشد بستر بازگشایی مرزهای فراهم شده که نتیجه آن رونق اقتصاد و اشتغال در مناطق مرزی است.
به گفته وی، از دیگر اتفاقات خوب در کردستان، اجرا و اتمام پروژه‌های مهم و توسعه‌محور مانند پروژه راه‌آهن همدان سنندج است که در آینده بسیار نزدیک سوت قطار در سنندج شنیده خواهد شد.

ماموستا رستمی همچنین به سفرهای مسئولان کشوری و خاصتا رئیس جمهور به استان کردستان و مصوبات این سفرها اشاره کرد و گفت: به زودی شاهد حضور رئیس جمهور کشور در استان خواهیم بود که قطعا این سفر مصوبات خوبی را برای استان به دنبال دارد.

همدان|شعبانی: عصبانیت مخالفان نظام از آزادسازی منابع ارزی گویای دشمنی آنها با مردم ایران است

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه در جمع نمازگزاران با بیان اینکه قرآن کریم فلسفه بعثت انبیا را خارج کردن امت از تاریکی به نورانیت بیان می‌کند اظهار کرد: همه عالم مدیون پیامبر گرامی اسلام  است چراکه خداوند ما را به خاطر او از هلاکت، گمراهی و ضلالت، ظلمت و تاریکی نجات داد.

وی با بیان اینکه تجزیه ایران یکی از خواسته‌های دشمنان است که‌ برای آن گروه بحران ایجاد کردند گفت: در ۲۰۰ سال گذشته ۳.۵ میلیون کیلومتر مربع از ایران بزرگ کاسته و تجزیه شده و آنچه مانده ۳۰ یا ۴۰ درصد از کل ایران بزرگ است، بخش‌هایی از بحرین، افغانستان، تاجیکستان و... را تجزیه کردند و دشمن همچنان برای تجزیه کشور ما برنامه دارد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: امروز هرکس دغدغه ایران را دارد بداند مشکل دشمنان نه فقط جمهوری اسلامی که مشکل آنها ایران قوی است، آنها قصد دارند قدرت‌ها را کوچک کنند تا سلطه خود را بر کشورها اعمال کنند بنابراین نمی‌توانند قدرت ما را ببینند.وی با اشاره به اینکه آنها اگر نگران اقتصاد ما هستند چرا از آزادسازی منابع ارزی ایران عصبانی شده‌اند خاطرنشان کرد: این منابع به حل مشکلات اقتصادی مردم کمک می‌کند پس چرا ناراحت هستند و برای تشدید تحریم‌ها نامه‌نگاری می‌کنند، چرا برای وارد نشدن دارو به کشور تلاش می‌کنند؛ پس مساله اینها مردم نیستند بلکه دنبال مسائل دیگری‌اند.

مازندران|حسینی‌کارنامی: مسیر رسیدن به قله پیشرفت را با قدرت ادامه می‌دهیم

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی‌کارنامی امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ساری، اظهار کرد: کشوری که مورد تعدی و ظلم کشورهای غربی قرار گرفت همین منطقه‌ای که سیل بنیان‌کن آمده؛ سیلی که در کشور مسلمان لیبی هزاران نفر را به کام مرگ برد و هزاران نفر را مصدوم و مفقود کرد.

وی با تاکید بر ضرورت وحدت مسلمانان و شیعه و سنی، خاطرنشان کرد: دشمن خیلی تبلیغات کرد و وقت گذاشت تا بتواند دیدار رهبری را با اهل سنت شکل نگیرد ولی با بهترین شکل ممکن انجام شد که سه نکته کلیدی و راهبردی از فرموده رهبری استخراج کرد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه تصویر نادرستی از اهل سنت به دنیا مخابره و پیاده می‌کنند، اظهار کرد: مردم سنی مذهب اهل سیستان اهل انقلاب و دلداده به نظام و مقام معظم رهبری هستند ولی دشمنان به‌دنبال دوقطبی‌سازی مذهبی و دوقومیتی هستند که راه به جایی نخواهند برد باید مسلمانان بیدار باشند.

امام جمعه موقت ساری با اعلام اینکه مازندران در نعمت والایی به نام جنگل‌های هیرکانی با بیش از ۵۰هزار کیلومتر مربع در پنج استان شمالی است، گفت:  ۱۰ سال است این جنگل‌ها دوران تنفس خود را دارند طی می‌کنند بسیار هم خوب است باید حفاظت و حراست کرد و از قاچاق چوب و همانند آن جلوگیری کرد اما در همین جنگل‌ها سالانه چه میزان درختان براثر حوادث و طوفان به زمین می‌افتند و برای برداشت آن سازمان‌های مرتبط ندارند باید از این جنگل استفاده کنیم.

شیراز|دژکام: مقدمات تبدیل حرم مطهر شاهچراغ(ع) به کانون اصلی گردشگری فارس آماده شود

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: لازم است گاهی بعنوان مطالبه عمومی مباحثی در خطبه های نماز جمعه گفته شود و بیان آن در خطبه لازمه مطالبه عمومی است تا مسولان با جدیت بیشتر موارد را پیگیری کنند.

وی به فضای پیرامون حرم و منطقه تاریخی شیراز اشاره کرد و گفت: براساس بررسی های صورت گرفته حرم مطهر شاهچراغ مقصد اصلی گردشگری جنوب کشور است و سالانه حدود ۱۶ میلیون نفر زائر این حرم هستند.

امام جمعه شیراز در ادامه بر بهرمندی از سفر آتی رییس جمهوری به فارس تاکید کرد و گفت: این توقع وجود دارد که این سفر موجب تحول استان فارس و شیراز شود.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم پای کار است و باید مشکلات اصلی استان در سفر آتی رییس کابینه سیزدهم به فارس اعلام شود و اگر مدیر استانی در زمینه مسولیت خود کوتاه آمده باشد باید پیگیری شود.آیت الله دژکام اظهار کرد: در برنامه های توسعه کشور بنا بوده که مراکز استان ها با بزرگراه یا آزادراه به هم متصل شود که فارس تا این هدف بسیار فاصله دارد و به هرمزگان، بوشهر، یزد و ... که در مجاورت فارس قرار دارد هنوز محور مواصلاتی استانداردی وجود ندارد.

البرز|راست‌روش: دشمن سعی دارد از مجاری مختلف به ایران ضربه بزند

حجت الاسلام مهدی راست روش، امام جمعه موقت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مردم سیستان و بلوچستان، گفت: این دیدار اقدامی ارزشمند در خنثی کردن تمام توطئه‌ها و فتنه‌ها ‌است، دفاع مقام معظم رهبری از مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در برابر دشمن و باطل‌کردن تصاویر غلط از این منطقه در افکار عمومی، بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: شرط پیروزی در تمام فتنه‌عا و توطئه‌های دشمنان هوشیاری ملت در جنگ ترکیبی و تبعیت از ولایت فقیه است که همواره ملت ثابت کرده اند در بزنگاه‌های تاریخی حضوری هوشیارانه دارند.

حجت الاسلام راست روش با تاکید بر اینکه دشمن قصد دارد از مسائل مختلف به ایران ضربه بزند، گفت: قرآن ما را به وحدت با اهل کتاب دعوت می‌کند، چرا که دشمن روی وحدت شیعه و سنی و اختلافات قومی سرمایه‌گذاری می‌کند و به دنبال ناامنی داخلی است.

امام جمعه موقت کرج افزود: در کشورهای استعمارگر زن به عنوان وسیله‌ای ابزاری قرار داده شده است اما اسلام به زن مقام ویژه ای داده و این تفاوت دیدگاه نشان از تعالی و برتری اسلام در جهان است.

حجت الاسلام راست روش با اشاره به برگزاری با شکوه اربعین حسینی و استقبال با شکوه مردم عراق از زائران اربعین گفت: این راهپیمایی امسال باشکوه‌تر برگزار شد و این امر برای ما مایه مباهات است.

اصفهان|میردامادی: دشمن به دنبال ناامنی داخلی است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: برادران سنی ما با وجود برخی اختلافات، مسلمان هستند و دشمن روی وحدت شیعه و سنی و اختلافات قومی سرمایه‌گذاری می‌کند و به دنبال ناامنی داخلی است.

حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان

با اشاره به این‌که هرگونه محبت از طرق عراقی‌ها از سوی مقام معظم رهبری قدردانی شده است، گفت: اربعین امسال واقعا درخشید و عراقی‌ها در راه‌های مختلف، کاری نبود که انجام ندهند، در ایثار، دادن تغذیه و آبرسانی به انسان‌ها سنگ تمام گذاشتند.

میردامادی افزود: دشمن قصد دارد از مسائل مختلف به ایران ضربه بزند اما قرآن ما را به وحدت با اهل کتاب دعوت می‌کند؛ برادران سنی ما با وجود برخی اختلافات، مسلمان هستند و دشمن روی وحدت شیعه و سنی و اختلافات قومی سرمایه‌گذاری می‌کند و به دنبال ناامنی داخلی است.

خوزستان|موسوی‌فرد: ملت ایران در برابر آشوب‌طلبی بیگانگان پیروز است

حجت‌الاسلام سیدعبدالنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه جهان در حال تحول است اظهارکرد: در جنگ 60 ساله‌ای که مستکبران با دین اسلام داشتند مشاهده می‌کنیم که علی‌رغم رگبار کودتا، آشوب و ترور، اراده‌ی ملت اسلامی پیروز شده است.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد گفت: تحریم‌های اقتصادی ملت ما را قوی‌تر کرده است و صادرات نفت ایران برخلاف تهدیدها و فشارهای حداکثری دنیای غرب، به سه برابر افزایش پیدا کرد و امروز می‌بینیم که کشور ایران یکی از سه کشور سرآمد در عرصه‌ی تکنولوژی، سلول‌های بنیادین و فناوری‌های سوخت هسته‌ای و هوا فضا است.

وی یادآور شد: همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند، اسلام سنگرهای جهانی را فتح می‌کند و ابرقدرت‌ها را به خاک ذلت نشانده است و امروز می‌بینیم که امریکا در حال افول است.  

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه تحریم‌ها و فشارهای آمریکا از سر درماندگی است، خاطرنشان کرد: آیا فشارهای آمریکا توانست از عراق مستعمره بسازد؟ یا برخلاف تئوری غرب به یکی از محورهای مقاومت اسلامی تبدیل شد. آیا داعش که دست‌ساز آمریکا بود توانست بر عراق چیره شود و منطقه را بی‌ثبات کند یا با اراده‌ی عاشورایی در جرگه‌ی فرزندان مقاومت درآمد.

امام جمعه اهواز همچنین با اشاره به برگزاری پیاده‌روی بزرگ اربعین گفت: امسال 4 میلیون نفر از کشورمان به زیارت اربعین مشرف شدند و خواب را از چشم دشمنان ربودند و لازم است از همه کسانی که سهمی در برگزاری باشکوه آیین عزاداری سیدالشهدا در ماه محرم و صفر داشتند، تشکر ‌کنیم.

زنجان|موسوی: دشمن به دنبال تهدید امنیت ملی کشور است

حجت‌الاسلام سید میر یعقوب موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال تهدید امنیت ملی کشور است و باید در مقابل آن‌ها مقتدرانه و هوشیارانه عمل کرد، اظهار کرد: مطمئن هستیم که دشمنان ایران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه آمریکا به اعتراف و استناد خود غربی‌ها در حال تنزل و افول است، تصریح کرد: امریکا دیگر در هیچ کشوری قدرت مانور ندارد، به همین دلیل به جنگ ترکیبی روی آورده که در این جنگ هم شکست خورده است.

وی با توصیه به دشمن برای گرفتن درس عبرت از جنگ تحمیلی هشت ساله به کشورمان افزود: ایران در آن شرایط هم که تنها بود، با رهبری عالمانه امام خمینی(ره) موفق عمل کرده و پیروز شد.

موسوی به حضور گسترده معاندان اسلام و انقلاب در فضای مجازی و جوسازی آنها علیه مسئله حجاب اشاره و تاکید کرد: این فضاسازی موجب شده تا در ذهن کودکان و نوجوانان حاضر در این فضاها، استدلال‌های غلط نسبت به ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب شکل بگیرد.

امام جمعه موقت زنجان با تاکید بر اینکه هدف دشمنان اسلام از میان برداشتن همه معانی و مفاهیم اسلامی است، ادامه داد: در این میان برخی با الگوبرداری از زنان بی‌حجاب ارزش‌های دینی را نادیده می‌گیرند.

وی حفظ حرمت زنان را از تاکیدات متعدد در آیات قرآنی عنوان کرد و گفت: ذات وجودی زن گوهر بزرگی محسوب می‌شود که نباید با بی‌حجابی نادیده گرفته شود.

 قزوین|عابدینی:«کوچک نشان دادن خدمات نظام» و «مشارکت حداقلی در انتخابات» هدف دشمن است

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر و شهادت پیامبر (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: در زیارت‌نامه امام حسین (ع) و امام رضا (ع) آمده که خدا بکشد آن کسی را که باعث شد شما به شهادت برسید، یعنی خدا بکشد کسی را که در قتل شما شریک است، چه آن‌هایی که شمشیر کشیدند و یا زهر آماده کردند و در شهادت دخیل شدند، چه آن‌هایی که با زبان در شهادت حضرت دخیل بودند.

وی ادامه داد: یعنی کسانی که تحت تأثیر جو سازی‌ها و تبلیغات دشمن قرار گرفتند و حرف دشمن را تکرار کردند، سال گذشته در همین ایام فتنه‌گران نقشه‌های شوم‌شان به در کوچه و خیابان‌ها آوردند، آن کسانی که با این‌ها همراه شدند، آن کسانی که چشم و گوش بسته سیاهی‌لشکر منافقین، آمریکا و اسرائیل شدند، آن خون‌هایی که در دفاع از امنیت در گوشه و کنار این مملکت ریخته شد، این چشم و گوش بسته‌ها، تماشاچی‌ها، بی‌تفاوت‌ها، سیاهی‌لشکرها در ریخته شدن آن خون‌ها شریک هستند.

وی عنوان کرد: روز شعر و ادب فارسی را در پیش داریم، این روز به‌مناسبت درگذشت استاد عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مؤمن، بسیجی، ادیب بلند پایه، استاد سید محمدحسین شهریار نامگذاری شده است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: استاد شهریار راجع به امیرالمؤمنین (ع) سروده عاشقانه‌ای دارند که گفته‌اند «علی ای همای رحمت، تو چه آیتی خدا را/ که به ماسوا فکندی، همه سایه هما را/ دل اگر خداشناسی، همه در رخ علی بین/ به علی شناختم من، به خدا قسم، خدا را»، استاد شهریار حرف دل من و شما را با این ابیات زیبا بیان کرده‌اند، رحمت و رضوان خدا شامل حال این شاعر اهل بیت (ع) و حمایت و برکت خدا شامل حال همه شعرای آئینی و مؤمنی که در آتش عشق اهل بیت عصمت و طهارت می‌سوزند.

سمنان|مطیعی: مسؤولان وظیفه دارند به شبهات پاسخ دهند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر اظهار کرد: سال قبل در چنین روزهایی شاهد دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان بودیم که به خیال خام خود تلاش می‌کردند تا نظام جمهوری اسلامی را تجزیه کنند و از بین ببرند؛ اما با بصیرت و هوشیاری مردم ناکام ماندند.

وی اضافه کرد: در ناآرامی‌های سال گذشته ۲ دسته افراد نقش‌آفرینی کردند؛ یک عده جیره‌خواران دشمنان نظام بودند که مردم آنها را از رده خارج کردند و عده دیگر، افرادی بودند که اوایل راه به‌اصطلاح جوگیر شدند و در ادامه مسیر به‌اشتباه خود پی بردند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: بدون شک کشور دارای مشکلاتی است که باید با همت و تلاش مسؤولان برطرف شود و دولت آیت‌الله رئیسی در این راه گام‌های بلندی برداشته و اقدامات خوبی انجام داده است.

مطیعی به رسوایی و درگیری‌ مخالفان نظام جمهوری اسلامی با هم اشاره کرد و افزود: کسانی که بر سر ریاست و نحوه اداره آینده کشور با همدیگر مشکل دارند، چطور می‌خواهند به فرض محال کشور را اداره کنند!؟

وی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال تجزیه کشور است و حتی اگر فردی انقلابی هم نباشد با تجزیه مخالف است، گفت: اگر فردی اعتراض و شبهه‌ای دارد، مسؤولان وظیفه دارند به آن پاسخ دهند؛ دشمنان دستیابی به اهداف شوم خود را از راه نفوذ بر افکار جوانان برنامه‌ریزی کرده‌اند و آنها باید مراقب برنامه‌های دشمنان باشند.

خراسان‌شمالی|نوری: فتنه سال گذشته از فتنه داعش نیز بدتر بود

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان بجنورد که ظهر امروز در محل مصلی امام خمینی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امام رضا(ع) در دوران کوتاهی که ولایت عهدی به ایشان تحمیل شد، درس‌های زیادی به شیعیان آموختند که یکی از آن‌ها عزاداری دهه اول محرم است که دائما به آن توصیه داشتند و مردم را به آن فرا می‌خواندند.

وی در ادامه گفت: یکسال از فتنه‌ای که دشمنان علیه کشور به راه‌انداختند می‌گذرد و در این یکسال تحلیل‌های مختلفی ارائه شد، از روزی که مردم انقلاب کردند و دست عجانب را از کشور قطع کردند دشمن دائما بر علیه مردم و کشور توطئه کردند.

وی افزود: ارتباط با گروه شانگهای و بریکس نیز نشان از حضور مقتدرانه ایران در دنیا است. 

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: دشمن از ساقط کردن کشور ناامید شده‌ است و این با درایت مردم و رهبری حاصل شده است.

گیلان|فلاحتی: پشیمانی فریب‌خوردگانِ سال گذشته ترقه‌بازی‌های امسال را خنثی کرده است

آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان رشت در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) رشت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نشست اخیر با مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی اظهار کرد: ایشان فرمودند معلومات اطلاعاتی ما نشان می‌دهد دولت آمریکا مجموعه‌ای برای بحران‌سازی در کشورها از جمله ایران ایجاد کرده که به دنبال ایجاد اختلافات قومی و مذهبی است. 

وی توجه به مباحث جنسی و قومی مذهبی و نیز مسئله زن که آمریکا از این طریق توجه به آنان می‌خواهد به ایران ضربه بزند، گفت: رهبر معظم انقلاب در جواب تمام این حربه‌ها یک جمله گفتند و کار را تمام کردند و گفتند «شتر در خواب بیند پنبه دانه» همان طور که امام خمینی (ره) نیز آمریکا را شیطان بزرگ دانسته بودند. 

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز آمریکا با جنگ ترکیبی وارد می‌شود و می‌داند انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات قبل آنان را به زباله‌دان تاریخ فرستاد، افزود: در جنگ شناختی در ذهن و باور مردم و در اندیشه آنان در آنچه شناخته‌اند شبهه ایجاد کرده و در جنگ ترکیبی با ابزارهای گوناگون وارد عمل شده و با ترکیبی از دروغ‌ها به ایجاد شبهه در بین مردم می‌پردازند. 

فلاحتی با بیان اینکه دشمن امسال در طبل توخالی می‌زند چرا که فریب‌خوردگان سال گذشته پشیمان شده‌اند، افزود: برخی از خانواده فریب‌خوردگان فرزندان و خویشان خود را برحذر می‌دارند، برخی از آنان از طریق دستگاه‌های امنیتی ایران توجیه شده و حرکتی نخواهند کرد، آن‌ها می‌دانند که خارج نشینان فقط وعده‌های دروغی می‌دانند و خود خارج نشینان نیز با یکدیگر دچار اختلاف شده‌اند و قدرت اقناعی جمهوری اسلامی بسیار قوی است بنابراین، امسال دیگر خبری از ترقه‌بازی نخواهد بود. 

وی با اشاره به میزبانی گیلان از پیرغلامان در آذر ماه امسال افزود: به دلیل زمین لرزه‌ای که در مراکش آمد و موجب از بین رفتن برادران مسلمان ما شد تسلیت عرض می‌کنم همچنین به مردم لیبی که خسارات زیادی بابت سیل متحمل آنان شد. 

لرستان|شاهرخی: آمریکا با تحریک اقوام و مسأله زن می‌خواهد به ایران ضربه بزند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به اینکه قرآن کریم ما را به حیات طیبه فرا می‌خواند و حیات طیبه یعنی جامعه‌ای که دین، علم و عقل بر آن حاکم باشد، عنوان کرد: در جامعه‌ای که حیات طیبه باشد هم خواستنی‌های مادی و هم معنوی تامین است، در این جامعه دنیا مزرعه آخرت است یعنی هم دنیا را دارد هم از طریق دنیا به آخرت می‌رسد.

وی بیان کرد: کار مهمی که پیامبر انجام داد، این بود که فضای جامعه را به سمت ارزش‌های اسلامی، دوستی و مهربانی سوق بدهد، همین امر را هم در زندگی امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به سالروز شهادت امام رضا(ع) گفت: به واسطه امام رضا(ع) کشور ما از آفت‌های آسیب‌های مصون است.

وی با اشاره به اینکه قومیت‌ها و مذاهب این سرزمین پاسخشان را به شیطان بزرگ در سال ۷۷، ۸۸ و جنگ ترکیبی ۱۴۰۱ دادند، گفت: لازمه ایستادگی در مقابل شیطان بزرگ صبر و بصیرت است، جامعه ما باید بصیر و صبور باشد.

شاهرخی تاکید کرد: انقلابی‌ها، حزب‌اللهی‌ها، اساتید حوزه و دانشگاه و اصناف باید زنجیره صبر و بصیرت را محکم گره بزنند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که راه بصیرت را قطع کند، گفت: دشمن می‌خواهد با دروغ گویی پرچم جمهوری اسلامی ایران را با تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید خم کند.

خطیب جمعه خرم‌آباد بیان کرد: خودشان تروریست هستند، خطرناک‌ترین سلاح‌های کشتار جمعی را در اختیار دارند و ضد حقوق بشر هستند، اما ما را به عنوان تروریست معرفی می‌کنند.


کرمانشاه|علما: دشمن وحدت و امنیت کشور را هدف گرفته است
 

آیت‌الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه در نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران کرمانشاهی از ایمان به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه انسان یاد کرد و اظهار کرد: ایمان سرمایه دنیا و آخرت است.

وی ادامه داد: انسان موجودی است کمال‏طلب و به دنبال استکمال و یکی از انگیزه‏‌های اساسی همین گرایش به کمال و کامل شدن، است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرمایشات امام رضا (ع) مبنی بر اینکه «اگر می‌خواهید استکمال و تکامل یابید باید فقیه در دین باشید»، افزود: ائمه معصومین (ع) مردم را استکمال می‌کردند و مردم را پخته و دقیق تربیت می‌کردند و به دنبال حاکمیت توحید بودند.

وی خاطرنشان کرد: انسان کامل نمی‌شود تکامل پیدا نمی‌کند؛ مگر اینکه حقیقیت، ایمان، بندگی، توحید، انسانیت و توان درک کردن را داشته باشد.

آیت‌الله علما یادآور شد: اسلام حاکم علی الاطلاق است، با ایستادگی و مقاومت بوده که اسلام تا به امروز پیش رفته و عقب‌نشینی نداشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیأت دولت، گفت: یکی از فرمایشات معظم له «مراقب بودن»، بود؛ دشمن نمی‌خواهد وحدت و امنیت داشته باشیم، لذا دولت و مردم باید مراقب و هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه دشمن وحدت و امنیت کشور را هدف گرفته است، تصریح کرد: دشمن بیش از ۴۰ سال است که برای انقلاب و ملت توطئه و نقشه دارد، اگر چه تا به حال مردم با ایستادگی نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کردند، اما باید همواره مواظب باشیم.

مرکزی:|دری نجف‌آبادی: حرکت در مسیر فرهنگ نبوی و مهدوی رمز پیشرفت است

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز  در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه اراک اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی هیچگاه دست از دشمنی با ملت ایران بر نخواهند داشت که لازم است جوانان و خانواده‌ها نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار و آگاه باشند.

وی تصریح کرد: در حوادث سال گذشته شاهد بودیم منافقین و استکبار جهانی در آشوب‌ها و اغتشاشات به کثیف‌ترین دروغ‌ها متوسل شدند تا بتوانند به اهداف پلید خود دست یابند و در این مسیر از هیچ تلاشی برای فریب جوانان ایرانی فروگذار نکردند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه ایران سرزمین امام زمان(عج)، اهل بیت(ع) و شهدا است و برای این انقلاب هزاران خون بر زمین ریخته شده، ادامه داد: ایران اسلامی زیرپرچم اهل بیت(ع) اس  و ملت حسینی ایران اسلامی در محرم و صفر امسال با حضور گسترده در در عزاداری‌ها و مناسبت‌ها این حقیقت مسلم را به رخ دشمنان اسلام کشیدند.

دری نجف آبادی گفت:  مردم با بصیرت ایران اسلامی همواره در صحنه‌های مختلف حضور فعالانه و هوشیارانه دارند و با پیروی از مکتب حسینی هر توطئه‌ای را در نطفه خنثی کردند.

وی حرکت در مسیر فرهنگ نبوی، علوی، فاطمی، حسینی، رضوی و مهدوی را رمز پیشرفت و سربلندی جوامع اسلامی در تمامی برهه‌ها دانست و اظهار کرد: با توسل به این فرهنگ در همه جبهه‌ها پیروز خواهیم شد.

گلستان|نورمفیدی:  اخلاق و رفتار امام رضا(ع) الگوی زندگی مردم باشد

ظهر امروز آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه گرگان گفت: فلسفه و هدف زیارت امامان و ائمه این است که خودمان را در ترازو و میزان آن‌ها در دنیا و آخرت بگذاریم.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: در قرآن، فرعون‌ها و پیامبران به خوبی معرفی شدند و خصوصیات فرعونیان استبداد، خودخواهی، خودبینی، خودبرتر بینی و برتری جویی نسبت به مردم بوده، ولی انبیا برادران صالح همه مردم معرفی شدند و این جای تامل دارد که سلیمان (ع) با آن همه ملک و سلطنت بیشتر به فکر مردم بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: باید با معرفی امامان، حقایق و ارزش‌های این بزرگان به گوش جهانیان برسند.


چهارمحال و بختیاری|نکونام: تلاش دشمن فریب مردم با القائات منفی در قالب حجاب است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به ایام حزن و اندوه رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)، گفت: زیارت جامعه کبیره به خوبی اهل‌بیت را معرفی کرده است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، قدرت از آمریکا سلب شده است و قدرت‌های غربی به سمت استهلاک در حرکتند لذا باید در این مسیر و تا رسیدن به قله مبارزه را ادامه داد و با چنگ و دندان ابرقدرت‌ها را شکست داد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است، گفت: در مسیر رسیدن به قله با انواع مکرها و بحران‌سازی‌ها روبرو هستیم و می‌بینیم که دشمن با هزینه‌های گزاف و تدارک امکانات در تلاش برای خرابکاری است اما به قول رهبر معظم انقلاب: شتر در خواب بیند پنبه‌دانه. نکونام با اشاره به ضرورت شناخت مکر دشمن و خنثی‌کردن آن، افزود: دشمن در تلاش است با برجسته‌کردن مسائل مربوط به زن و حجاب و القائات مسموم جامعه را فریب دهد و مقام و جایگاه پرافتخار زن در اسلام را وارونه و فقط در قالب پوشش جلوه دهد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: پوشش مناسب برای همه هست و تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد بلکه ظرافت زن اقتضا می‌کند با داشتن پوشش مناسب ملعبه دست هوس‌بازان قرار نگیرد.


آذربایجان‌غربی|حیدری‌زاد: مسلمانان نخواهند گذاشت غربت اهل بیت (ع) در طول تاریخ تکرار شود
 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حیدری زاد امام جمعه موقت ارومیه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار داشت: دشمن به دنبال بحران آفرینی با استفاده مسائل قومی و مذهبی است و هدفش به بیان مقام معظم رهبری، از بین بردن امنیت ملی و وحدت مسلمانان است.

وی با بیان اینکه اسلام و جمهوری اسلامی ایران پرچم دار واقعی دفاع از حقوق زن هستند، اضافه کرد: امام عظیم الشان انقلاب اسلامی به ما " ما می‌توانیم" را یاد داد و ملت ایران در زمان زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنیا ثابت کرد که ما توانستیم.

حیدری زاد با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ملت ایران نزدیک قله است، تصریح کرد: اینکه می‌بینید دشمنی دشمنان در سال‌های اخیر هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ شدت و کیفیت افزون یافته نشان‌دهند صدق گفتار مقام معظم رهبری است که فرمودند نزدیک قله‌ایم.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به تشییع باشکوه شهدای دفاع مقدس در ارومیه یادآور شد: این حضور مردم نشان می دهد که فرهنگ شهادت، جهاد در وجود ملت ایران نهادینه شده و نسل آینده ایران با افتخار از شهدای دفاع مقدس یاد خواهند کرد.

وی ادامه داد: حضور میلیونی مردم در اربعین حسینی و مشهد مقدس و همچنین حضور میلیونی جاماندگان اربعین در سراسر دنیا از این حکایت دارد که عشق و ارادت و معرفت قرآن و اهل بیت بر دلهای آزادی خواهان نشسته و مسلمانان نخواهند گذاشت غربت اهل بیت در طول تاریخ دوباره تکرار شود.


سیستان و بلوچستان|محامی: عرفی شناسنامه ایرانی، اسلامی و انقلابی منطقه و مردم سیستان و بلوچستان وظیفه ما است

آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان ضمن عرض تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) عنوان داشت: دو کشور اسلامی از جمله مراکش و لیبی زلزله و سیل جمع زیادی از مردم را داغدار کرده به گونه‌ای که عده زیادی مجروح و برخی افراد نیز مفقود شده‌اند که‌ این مصیبت را به امت اسلامی و مردم داغ دار تسلیت عرض می‌کنیم و باید توجه داشته باشیم که همه مردم مسلمان باید به وظیفه اسلامی و انسانی خود عمل کرده و تا حد امکان به مردم مسلمان این دو کشور مدد برسانند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در هفته گذشته یک اتفاق تاریخی و فراموش نشدنی برای مردم سیستان و بلوچستان رخ داد آن هم دیدار مردم استان با رهبر عزیز، حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بود که از لطف و عنایت مقام معظم رهبری قدردانی کرده و از همکاران دفتر ایشان و نیز از زحمات اعضای ستاد دیدار از جمله دوستان در استانداری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: افراد زیادی با اشک و گریه متقاضی دیدار بودند اما کار سخت و فرصت کوتاه بود و انتخاب دو هزار نفر از میان جمع مشتاقان شامل اقوام و مذاهب مختلف از شمال تا جنوب استان از بین شیعه و سنی کار سختی بود و گام بعد نیز انتقال این‌ افراد بود که به همت دوستان با پرواز انجام شد و جای تقدیر و تشکر دارد و البته ناهماهنگی و ضعف‌هایی هم وجود داشت که بنده عذرخواهی می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: خلاصه آنچه که رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه نمودند به تعبیر خودشان شناسنامه ایرانی، اسلامی و انقلابی استان بود اینکه مردم شیعه و سنی از سال۱۳۴۲ پای اسلام، ایران و انقلاب بوده و از اوایل انقلاب در عرصه‌های مختلف شهید داده‌اند و همچنان شهدای زیادی تقدیم نظام اسلامی می‌کنند.

وی گفت: تعبیر مقام معظم رهبری این است که سیستان و بلوچستان منطقه اسلام، منطقه انقلاب، منطقه شهید دادن و منطقه حرکت در راه خداست که معرفی شیوا و رسایی است و چه افتخاری بالاتر از اینکه مقام معظم رهبری مردم و منطقه ما را این‌گونه معرفی کردند.


هرمزگان|عبادی‌زاده: تولید بحران یکی از راههای سلطه گری دشمنان است
 

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به تلاش دشمنان بخصوص آمریکا و انگلیس برای تجزیه کشورهای منطقه از جمله تجزیه کشورمان، حمله به وحدت و انسجام ملی ایرانیان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی با اراده پولادین خود توانسته با اقتدار ضمن حفظ تمامیت ارضی خود، سبب پایداری و ثبات در منطقه نیز شود.

وی با بیان این که قدرت بازدارندگی ایران اسلامی سبب شده تا بسیاری از کشورهای منطقه نیز از خطر تجزیه در امان بمانند، به موضوع تلاش آمریکایی ها و غرب برای گسترش ایران هراسی اشاره و خاطرنشان کرد: همه تلاش آنان متمرکز بر ترساندن کشورهای منطقه از ایران است اما این سیاست کثیف آنان شکست خورده و با هوشیاری ملت‌ها، دشمنان واقعی اسلام و مسلمین به خوبی مشخص شده اند.

امام جمعه بندرعباس به شناسایی دقیق کانون های توطئه و ضربه به جمهوری اسلامی ایران اشاره و تدبیر هوشمندانه رزمندگان ارتش و سپاه در ضربه زدن به این کانون ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: امنیت کنونی در کشور محصول حمایت مردم، هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی و درایت و شجاعت فرزندان ملت ایران در نیروهای مسلح است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان به دیدار چند روز قبل اهالی سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره ای داشت و بیان کرد: بحران آفرینی در درون کشورهای اسلامی یکی از سیاست های خبیثانه غرب و بخصوص آمریکا است تا توان ملت ها را مصروف آن کنند.

منبع:فارس 

انتهای پیام/

کد خبر: 1198260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =