خطیب نماز جمعه تهران: بهره‌وری ۶هزار بنگاه اقتصادی راکد پیروزی است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: رئیس‌جمهور با حضور مستقیم در بنگاه‌های تولیدی و پیگیری‌های مستمر توانست بالغ بر ۶هزار بنگاه اقتصادی راکد و نیمه فعال را به بهره‌وری و به فعالیت درآورد که این یک پیروزی است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه این هفته تهران طی سخنانی با اشاره به برکات روزه در ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه مبارک، دل‌های همه موحدان عالم همرنگ می‌شود، همه از گناه فاصله می‌گیرند، در نمازهای مساجد پرشور شرکت می‌کنند. ایجاد وحدت و اتحاد از عظیم‌ترین برکات ماه مبارک رمضان است.

بیشتر بخوانید

جزئیات نشست مدیران رسانه‌ها با رئیس‌جمهور

وی همچنین در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به برخی از اقدامات دولت در حوزه کنترل تورم و رشد تولید در سال جاری خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور با حضور مستقیم در بنگاه‌های تولیدی و پیگیری‌های مستمر توانست بالغ بر ۶هزار بنگاه اقتصادی راکد و نیمه فعال را به بهره‌وری و فعالیت درآورد که این یک پیروزی است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: دولت سیزدهم به‌جای اینکه کارخانه تأسیس کند، سراغ بیماری کارخانه‌ها رفت و آنها را درمان کرد؛ این در کاهش بیکاری تاثیر دارد. نرخ بیکاری در این دولت رو به کاهش است. در برخی از استان‌ها نیروی کار وجود نداشت و از استان‌های دیگر استفاده شده است.

صدیقی در ادامه با اشاره به کاهش نقدینگی در دو سال اخیر، تصریح کرد: در مساله مهار تورم، یکی از دلایل رشد نقدینگی است که آن را از ۴۲ تا ۳۴ کاهش داده‌اند.

وی دیگر اقدامات موثر دولت را اختصاص ۱۰۰ درصد بودجه عمرانی دانست و تاکید کرد: در دولت‌های قبل به بودجه عمرانی توجه نمی‌شد و به سایر بودجه‌ها توجه می‌کردند. وقتی به مساله عمران توجه شود، بیکاری کاهش پیدا می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران درباره سفرهای استانی رئیس‌جمهور نیز عنوان کرد: در سفرهای استانی، پیگیری ‌حضوری از یک طرف و ارتباط با مردم از طرف دیگر و شنیدن مشکلات از خود آنها هم یک موضوع دیگر است. به‌عنوان نمونه می‌توان سفر بندرعباس را مثال زد که در آن علاوه بر افتتاح پروژه‌های عمرانی دیدارهای چهره‌ به چهره‌ای با مردم صورت گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =