شروع سبز بورس / شاخص کل ۹ هزار واحد صعود کرد

بازار بورس با توجه به رشد قیمت جهانی نفت و با پیشتازی گروه پالایشی توانست صعودی ۹ هزار واحدی را رقم بزند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز یکشنبه (۲۶ شهریور) شاخص کل بورس با رشد ۶۱۵ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۳۵۷ واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

تغییر شرایط خرید شمش و گندله از بورس کالا

شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۴۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۱۸ هزار و ۴۳۲ واحدی ایستاد.

درخشش پالایشی ها به کمک افزایش قیمت نفت

بورس اولین روز کاری هفته را متاثر از افزایش قیمت های جهانی، خصوصا قیمت نفت با پیشتازی این گروه آغاز کرد و رفته رفته فضای بازار به طور کلی مثبت شد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۹ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۳۵ هزار واحد رسید، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با با رشدی ۵ هزار واحدی در ارتفاع ۷۲۳ هزار واحد باقی ماند.

گفتنی است سه نماد «شپنا»، «شبندر» و «فارس» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «شگویا»، «شاوان» و «فرابورس» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «تکاردان»، «شپنا» و «سصفها» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «دی»، «بمولد» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۵ هزار میلیارد میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز ۲۸۴ نماد در محدوده مثبت و ۱۴۵ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۲۱۲ نماد در محدوده مثبت و ۹۸ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =