چه کسانی باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند؟

متخصص عفونی گفت: تزریق این واکسن به تمام کسانی که ریسک عفونت‌های ریوی شدید، افراد بالای ۶۵ سال، کسانی که بیماری زمینه‌ای و به هر دلیلی ضعف سیستم ایمنی دارند توصیه می‌شود.

پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز گفت: بهترین زمان برای استفاده از واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور است و تزریق این واکسن به تمام کسانی که ریسک عفونت‌های ریوی شدید، افراد بالای ۶۵ سال، کسانی که بیماری زمینه‌ای و  به هر دلیلی ضعف سیستم ایمنی دارند توصیه می‌شود. 

بیشتر بخوانید

چرا باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنیم؟

طبرسی در پاسخ به این سوال که آیا افراد سالم هم می‌توانند واکسن تزریق کنند، توضیح داد: اگر مقدار کافی واکسن در جامعه باشد، تمام افراد می‌توانند از آن استفاده کنند اما وقتی تعداد واکسن‌ها محدود باشد، اولویت کسانی هستند که احتمال بیماری در آن‌ها بیشتر است‌.

وی درخصوص عوارض احتمالی واکسن افزود: واکسن آنفلوآنزا هم مانند سایر واکسن‌ها، عوارضی به همراه دارد که از جمله این عوارض می‌شود به دردهای موضعی، قرمزی پوست، خارش پوستی و افت فشار اشاره کرد که معمولا بسیار نادر هستند.

به گزارش ایسکانیوز، اکنون که به سوی فصل پاییز می‌رویم، هوا به مرور سردتر می‌شود و  ویروس آنفلونزا رو به افزایش است. خستگی، بدن درد، لرز، سرفه، گلو درد، مشکلات مربوط به دستگاه گوارش و سردرد از جمله علائم آنفلوآنزا هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =