حملات رژیم صهیونیستی به سوریه با هدف کنترل موقتی بحران‌های داخلی انجام می‌شود

دکتر احمد زارعان با بیان اینکه صهیونیست‌ها برای غلبه بر ضعف‌ها و مشکلات داخلی به دنبال امنیتی‌سازی همه موضوعات و پدیده‌ها هستند، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی از طریق حمله به برخی مراکز نظامی و فرودگاه‌های سوریه، تلاش می‌کند موازنه قوا که به نفع مقاومت شکل گرفته است را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، در هفته‌های اخیر دور جدیدی از حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی علیه سوریه آغاز شده و در چند روز گذشته جنگنده‌های رژیم برخی پایگاه‌های نظامی ارتش سوریه از جمله در استان درعا، حمص و طرطوس را بمباران کردند. اگرچه حملات رژیم صهیونیستی به سوریه از زمان بحران داخلی در این کشور موضوع جدیدی نیست اما با توجه به برخی تحولات منطقه‌ای به نظر می‌رسد این حملات با هدف تاثیرگذاری بر افکار عمومی در سوریه و همچنین ناامن‌سازی این کشور انجام می‌شود. در هفته‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و شرایط تورمی در این کشور، موجی از نارضایتی در بخشی‌هایی از سوریه شکل گرفته است. به منظور بررسی دلایل افزایش حملات رژیم صهیونیستی گفتگویی با دکتر احمد زارعان –عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس ارشد مسائل منطقه- انجام شد.   

بیشتر بخوانید:

تجزیه سوریه همچنان هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی / بهبود جایگاه منطقه‌ای دمشق طرح دشمنان را خنثی خواهد کرد

متن کامل گفتگوی ایسکانیوز با «دکتر احمد زارعان» بدین شرح است:

- چه عواملی موجب آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه شده و رژیم چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

بعد از آغاز بحران سوریه، محیط امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به سال‌های پیش از بحران ناامن‌تر شده است. در واقع، در حالی که صهیونیست‌ها گمان می‌کردند بعد از آغاز بحران در سوریه، یکی از اضلاع مهم مقاومت دچار ضعف شده و به زودی سقوط خواهد کرد نه تنها نظام سوریه سقوط نکرد بلکه پایه‌های مقاومت در سوریه مستحکم‌تر شد. لذا رژیم صهیونیستی از طریق حمله به برخی مراکز نظامی و فرودگاه‌های سوریه، تلاش می‌کند موازنه قوا که به نفع مقاومت شکل گرفته است را تغییر دهد. علاوه بر این، ماجراجویی در محیط خارجی می‌تواند به این رژیم برای کنترل موقتی مشکلات و بحران‌های داخلی کمک کند.

- با توجه به اعتراضات داخلی در برخی نقاط سوریه و اوضاع نابسامان اقتصادی، حملات رژیم صهیونیستی می‌تواند منجر به تشدید بحران در این کشور شود؟

مردم سوریه نگاه مثبتی به رژیم صهیونیستی ندارند. علاوه بر این که مردم سوریه به دلیل بیش از هفت دهه اشغال فلسطین با این رژیم مخالفند اشغال جولان سوریه توسط رژیم صهیونیستی بر میزان مخالفت مردم با رژیم و نفرت آنها از رژیم افزوده است. لذا حملات رژیم به تحریک مخالفان یا معترضان نظام سوریه منجر نخواهد شد. اما اگر این حملات به تشدید بحران اقتصادی و تضعیف دولت سوریه منجر شود این احتمال وجود دارد که نارضایتی‌های مردمی و متعاقب آن، اعتراض‌ها افزایش یابد.

- چقدر احتمال پاسخ متقابل از سوی نیروهای محور مقاومت وجود دارد؟

سیاست کلان محور مقاومت در قبال شرارت‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی این است که این رژیم تعیین کننده زمین و عرصه تقابل و درگیری نباشد. همانطور که اشاره کردم صهیونیست‌ها برای غلبه بر ضعف‌ها و مشکلات داخلی به دنبال امنیتی‌سازی همه موضوعات و پدیده‌ها و در ادامه، مظلوم‌نمایی در سطح بین‌المللی و مشروعیت دادن به اقدامات و تجاوزات خود هستند. لذا اگر مقاومت پاسخی مشابه آن چه صهیونیست‌ها انجام دادند بدهد، به دلیل بی‌عدالتی نهادینه شده در نظام بین‌الملل، شرایط به نفع صهیونیست‌ها رقم خواهد خورد. محور مقاومت تاکنون در مواجهه با رژیم صهیونیستی ابتکار عمل را در دست داشته و به اقدامات متجاوزانه این رژیم در زمان و زمین مناسب پاسخ داده است و در آینده نیز این گونه عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =