مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان / نخودی مدال برنز گرفت

محمد نخودی با نتیجه ۱۰ بر ۰ حریف خود از آذربایجان را در رده‌بندی شکست داد و در کمتر از ۳ دقیقه مدال برنز را کسب کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان، مسابقات در چهار وزن ۵۷، ۷۴، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم پیگیری شد که میلاد والی‌زاده با شکست مقابل زلیم‌خان آباکاروف قهرمان جهان از آلبانی از دور رقابت‌ها کنار رفت و امیرعلی آذرپیرا هم با قبول شکست برابر زاهید والنسیای آمریکایی از جدول حذف شد.

بیشتر بخوانید:

لحظۀ جنجالی بازی تیلور و یزدانی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان + فیلم

یونس امامی و محمد نخودی اما با فینالیست ‌شدن حریفان‌شان به گروه شانس مجدد راه پیدا کردند.

امامی برای کسب مدال برنز رقابت خواهد کرد

یونس امامی روز گذشته بعد از یک دور استراحت، ۶ بر صفر علی پاشا عمرپاشایف از بلغارستان را برد اما در مرحله بعدی ۶ بر صفر مغلوب زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک و جهان از روسیه شد.

باتوجه به فینالیست شدن سیداکوف، یونس امروز در گروه شانس مجدد، به مصاف کنچادزه گرجستانی رفت، کشتی‌گیر خوب و آماده‌ای که روز گذشته مبارزه نزدیک و فوق‌العاده‌ای مقابل سیداکوف داشت. یونس امامی برخلاف مبارزه روز گذشته اش با سیداکوف که کشتی خوبی نگرفت این بار عملکرد حساب شده‌ای مقابل کنتچادزه داشت و توانست حریف خوب گرجستانی را ۱۰ بر صفر شکست دهد.

یونس یک کشتی دیگر تا رسیدن به دیدار رده بندی در پیش دارد که مبارزه بسیار سختی با ختیگ تسابولوف از صربستان خواهد بود. امامی در صورت برد با بایراموف حریف آذربایجانی برای کسب مدال برنز رقابت خواهد کرد.

نخودی به گروه شانس مجدد راه پیدا کرد

محمد نخودی هم یک دور استراحت کرده بود، ۹ بر ۴ رمضان ساری از ترکیه را شکست داد اما در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب احمد عثمان‌اف از روسیه شد. با فینالیست شدن عثمان‌اف، نخودی به گروه شانس مجدد راه پیدا کرد.

نخودی در گروه شانس مجدد برابر ماگمادوف از مقدونیه قرار گرفت. او کار دشواری در این مسابقه نداشت و ۵ بر یک حریف خود را شکست داد.

نخودی با این برد به دیدار رده بندی رسید و برای کسب مدال برنز با عباس اف از آذربایجان کشتی بگیرد.

رحمان عموزاد راهی یک‌هشتم شد

در ادامه رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد ملی‌پوشان دو وزن پایانی ایران یعنی رحمان عموزاد و مجتبی گلیج رقابتهای مقدماتی خود را برگزار می‌کنند که در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد که سال گذشته در سن ۲۰ سالگی قهرمان و پدیده کشتی جهان شد، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با یانیس مادی از جزایر کومور مسابقه داد و در همان ابتدای مسابقه نتیجه را ۱۰ بر صفر کرد.

حریف بعدی عموزاد از کشور رومانی است.

گلیج راهی یک هشتم شد

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۳۵ نفر حضور دارند، مجتبی گلیج پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف بنجامین هانیس از ایتالیا می رود. عبدالرشید سعداله یف قهرمان جهان و المپیک از روسیه و کایل اسنایدر از آمریکا در گروه گلیج قرار دارند.

 در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که در بلگراد صربستان پیگیری می‌شود مجتبی گلیج آزادکار کشورمان امروز روی تشک رفت.

مجتبی گلیج پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف بنجامین هانیس از ایتالیا رفت و با نتیجه ۸ بر ۲ پیروز شد و به یک هشتم راه یافت.

عبدالرشید سعداله یف قهرمان جهان و المپیک از روسیه و کایل اسنایدر از آمریکا در گروه گلیج قرار دارند.

حذف یونس امامی از قهرمانی جهان

در دیدار شانس مجدد وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد، یونس امامی در یک کشتی سخت به مصاف ختیگ تسابولوف ملی‌پوش سابق روسیه و فعلی صربستان رفت که ۱۱ بر ۴ شکست خورد تا ضمن حذف از مسابقات، سهمیه المپیک را هم از دست داد.

همچنین رقابت های وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی قهرمانی جهانی در بلگراد ادامه یافت و کایل اسنایدر آمریکایی در اولین کشتی ۱۱ بر صفر با قاطعیت نیشان راندهاوا را از پیش رو برداشت.

عبدالرشید سعدالله‌یف قهرمان جهان و المپیک که رقابتهای سال گذشته را از دست داد، در اولین کشتی ۷ بر صفر نیکولاس ده‌لانژ از آفریقای جنوبی را شکست داد. در این کشتی سعدالله یف طراوت قبل را نداشت و حریف آفریقای جنوبی چند بار برای زیر گرفتن اقدام کرد که با خیمه های سنگین این کشتی‌گیر قدرتمند روبروشد تا شک و تردیدها را نسبت به موفقیتش در این دوره افزایش دهد.

باید دید تانک روس در ادامه می تواند به مانند سالهای قبل قدرتش را بازیابد یا آمریکا در این وزن چشم به چهارمین طلا خواهد داشت. البته نباید فراموش کرد مجتبی گلیج نیز در این وزن قرار دارد و امیدوار به شگفتی سازی است.

ادامه درخشش عموزاد و صعود به یک چهارم

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر یانیس مادی از کومور را مغلوب کرد.

وی دور دوم به مصاف کومان از رومانی رفت و توانست با عملکردی درخشان و با نتیجه ۱۲ بر صفر پیروز شود تا به یک چهارم صعود کند. 

کاروان کشتی آزاد کشورمان تاکنون یک طلا و ۲ نقره کسب کرده است. 

گلیج به تانک روسی باخت

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که در بلگراد صربستان پیگیری می‌شود مجتبی گلیج آزادکار کشورمان امروز روی تشک رفت.

مجتبی گلیج پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف بنجامین هانیس از ایتالیا رفت و با نتیجه ۸ بر ۲ پیروز شد و به یک هشتم راه یافت. وی در این مرحله با ایشیگورو از ژاپن سرشاخ شد که با نتیجه ۱۱ بر یک پیروز و راهی یک چهارم شد.

عبدالرشید سعداله یف دارنده ۵ طلای جهان و ۲ طلای المپیک از روسیه که مدت‌ها از حضور در رقابت‌های بین‌المللی دور بود، در مرحله بعدی حریف گلیج بود که این مبارزه با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد تا برای ادامه کار منتظر حضور حریفش در فینال باشد.

رحمان به حریف آمریکایی هم رحم نکرد

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر یانیس مادی از کومور را مغلوب کرد.

وی دور دوم به مصاف کومان از رومانی رفت و توانست با عملکردی درخشان و با نتیجه ۱۲ بر صفر پیروز شود تا به یک چهارم صعود کند.

عموزاد در ادامه مبارزات خود مقابل نیکلاس لی از آمریکا قرار گرفت که با نتیجه ۷ بر ۴ به برتری رسید و به نیمه‌نهایی صعود کرد. 

در این مسابقات سهمیه المپیک پاریس هم توزیع می‌شود که کشورمان تاکنون در وزن ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم ۲ سهمیه گرفته است.

شکست تلخ عموزاد در ثانیه‌های پایانی دیدار نیمه‌نهایی

در دور نیمه‌نهایی رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد صربستان، رحمان عموزاد خلیلی در وزن ۶۵ کیلوگرم به مصاف اسماعیل موساکایف آزادکار روس‌تبار کشور مجارستان رفت.

رحمان مانند کشتی‌های قبل تحرک خیلی خوبی داشت و توانست در ابتدا حریف را از تشک خارج کند و در ادامه یک‌بار دیگر این کار را تکرار کرد. کشتی‌گیر روس‌تبار نیز از این تاکتیک استفاده کرد و در ادامه بعد از چلنچ از دست رفته از سوی کادر فنی ایران، وقت نخست با تساوی ۲-۲ به پایان رسید.

در وقت دوم رحمان بار دیگر کشتی هجومی خودش را نشان داد و توانست در حالی که با یک امتیاز عقب بود حریفش را خاک کند و ۵ بر ۴ جلو افتاد ولی در نهایت موساکایف در ثانیه‌های پایانی توانست عموزاد را خاک کند و ۶ بر ۵ برنده شود.

رحمان عموزاد که سال گذشته در ۲۰ سالگی قهرمان و پدیده کشتی جهان شد، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با یانیس مادی از جزایر کومور مسابقه داد و در همان ابتدای مسابقه نتیجه را ۱۰ بر صفر کرد. عموزاد در کشتی دوم نیز به مصاف اشتفان کومان از رومانی رفت و با نتیجه عالی ۱۲ بر صفر برنده شد و راهی دور بعد شد. عموزاد در دور بعد با نیک لی از آمریکا مسابقه داد که در نهایت ۹ بر ۴ پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

گلیج از دور رقابت‌ها کنار رفت

در مرحله چهارم نهایی مسابقات جهانی کشتی آزاد مجتبی گلیج در حالی که از حریف روسی خود جلو بود در ۵ ثانیه پایانی مقابل عبدالرشید ضربه فنی شد. 

با توجه به شکست تانک روسی گلیج از دور رقابت‌ها کنار رفت. عبدالرشید سعداله‌یف مقابل تاژودینوف روسی الاصل بحرین قرار گرفت و با نتیجه ۹ بر ۲ شکست خورد. پیش از پایان مسابقه، سعداله‌یف نتوانست ادامه دهد و مبارزه با همین نتیجه به پایان رسید. تاژودینوف پیش از این کایل اسنایدر را شکست داده بود.

نخودی به مدال برنز رسید

مسابقات رده بندی و فینال چهار وزن دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان از عصر امروز در حال برگزاری است که در وزن ۷۹ کیلوگرم، محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۴ رمضان ساری از ترکیه را شکست داد.

وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب احمد عثمان اف از روسیه شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۵ بر ۱ احمد ماگومدوف از مقدونیه را از پیش رو برداشت و به دیدار رده بندی راه یافت. نخودی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر اورخان عباس اف از آذربایجان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

کد خبر: 1198606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =