بازی آموزش‌وپرورش با سرنوشت دانش‌آموزان/ زیر ساخت‌ها برای اجرای تاثیر قطعی معدل فراهم نبود

یک مشاور تحصیلی اعتقاد دارد که زمانیکه زیرساخت‌ها مانند تصحیح الکترونیکی فراهم نبود، آموزش و پرورش نباید با سرنوشت دانش‌آموزان بازی می‌کرد.

امین برجعلی مشاور کنکور در کفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره معلق ماندن تاثیر قطعی معدل در کنکور تا سال ۱۴۰۶ اظهار کرد: متاسفانه ما در حوزه کنکور دچار نوعی نقض و ضعف در سیاست‌گذاری هستیم. در این راستا فارغ التحصیلان حقشان ضایع شد؛ چراکه با معدل ۱۹ نتوانستند یک تراز رقابت پذیر به دست آوردند.

بیشتر بخوانید:

شورای سنجش و پذیرش می‌تواند تاثیر معدل کنکور را قطعی کند

وی با اشاره به آماده نبودن زیرساخت‌ها توسط آموزش و پرورش بیان کرد: در چنین حالتی دانش آموزان و داوطلبان دچار نوعی آزمون و خطا شدند. زمانیکه این زیر ساخت‌ها مانند تصحیح الکترونیکی امتحانات آماده نبود، نباید با سرنوشت تعدادی از دانش آموزان بازی می‌شد. مثلا امکان دارد که داوطلبی سوالات کنکور را به صورت عالی پاسخ دهد؛ اما به دلیل نمرات امتحانات نهایی و تاثیر کنکور در نهایت در این مسابقه برنده نشود. حال اگر در تعیین نمره امتحانات نهایی تقلب شود، این ضایع شدن حق نمود بیشتری خواهد داشت.

برجعلی ادامه داد: من به عنوان یک مشاور می‌توانم به داوطلبان کنکور و خانواده‌ها اطمینان خاطر بدهم که بازگشت کنکور به روال سابق کاملا به نفع آنها است؛ چرا که حداقل عدالت آموزشی بیشتر رعایت می‌شود.

این مشاور تحصیلی تصریح کرد: متاسفانه تصحیح امتحانات در حوزه‌های برخی شهرهای کوچک گاها با تقلب‌ همراه بود. اغلب این تقلب‌ها از نوع عشیره‌ای یا فامیلی است. مثلا دانش آموزی در حوزه‌ای امتحان می‌داد که کل شهرستان یا روستا فامیل یا آشنا بودند. مثلا یکی از دانش آموزانم، دایی‌اش مراقب امتحان ریاضی نهایی بود یا مثلا مدیر مدرسه عموی یکی از دانش آموزانم بود. 

وی با بیان اینکه کنکور یک سنجش نقطه‌ای است و با سنجش پیوسته تفاوت دارد، گفت: به عنوان مثال سنجش نقطه‌ای مانند مسابقات جام جهانی بوده و سنجش پیوسته مانند مسابقات لیگ فوتبال یک کشور است. امکان دارد در جام جهانی تیم مطرح برزیل بازی را به تیم سنگال واگذار کند. بنابراین افراد در سنجش پیوسته بیشتر به حق خود می‌رسند. 

برجعلی اضافه کرد: آموزش و پرورش حدود سه سال فرصت دارد تا زیرساخت‌های خود را فراهم کند و هرچند به قیمت گزاف ولی تجربه تاثیر معدل در کنکور را هم کسب کرده است. به عقیده بنده با توجه به ظرفیت و بضاعت این وزارتخانه، بازگشت کنکور به ماقبل سال ۱۴۰۱ بهترین تصمیم ممکن است.  

این مشاور کنکور در پایان خاطرنشان کرد: اگر زیر ساخت‌ها فراهم بود، تاثیر قطعی معدل بر کنکور بیشتر به عدالت آموزشی کمک می‌کرد. ولی در شرایط فعلی این موضوع بیشتر باعث بی‌عدالتی خواهد شد. مثلا زمانی که تصحیح امتحانات یا ترازها سلیقه‌ای شد، آموزش و پرورش تجربه ترازدهی نداشت و سازمان سنجش نیز این موضوع را عهده دار نشد، در چنین شرایطی طبیعی است که چالش‌هایی ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 73
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اکبر مولایی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      49 15
      تشکر_از_مجلس_انقلابی تشکر از مجلس شورای اسلامی برای مصوبه لغو تأثیر قطعی معدل و بازگشت دروس عمومی رئیس و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با سلام ما جوانان و داوطلبان کنکور به همراه خانواده‌هایمان از مجلس انقلابی و مردمی تشکر می‌کنیم. حرکت مقتدرانه و دلسوزانه مجلس شورای اسلامی در برآورده کردن خواسته‌ی صدها هزار جوان مظلوم که یکصدا لغو تأثیر قطعی معدل و بازگشت دروس فرهنگ‌ساز را فریاد می‌زدند، نقطه‌ی عطفی در تاریخ بهارستان و نشانه‌ی این بود که در ایران اسلامی مطالبه‌گری و مردم‌سالاری دینی برقرار است و خواسته‌های مردم اولویت اول نمایندگان آن‌ها بوده است.
    • به فکر ما مناطق محروم هم باشیدخرج و مخرج اضافی تحم IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      33 8
      به فکر ما متاطق محروم و خرج و مخارج اضافی مون باشید
    • Fatemehz US ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      49 10
      گناه کسی که به هر دلیلی نتونسته وارد دانشگاه شه و حالا میخواد جبران کنه چیه؟چرا بخاطر یه اشتباه بزرگ و تاثیر قطعی نتونه تو کشور خودش تلاش کنه چرا از کشور خودش نا امید بشه؟همه ما خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم.امکانات مدارس سمپاد غیر انتفاعی با دولتی برابر نیست از لحاظ آموزشی فرقشان اندازه زمین تا آسمان هست.دبیران موسسات معروف در مدارس خاص و دبیرهای سطح پایین تر در مدارس دولتی این تاثیر ۵۰ درصد تا زمان برابری همه دانش آموزان عادلانه نیست.تاثیر قطعی معدل رو لغو کنید اجازه ندید دواطلبان ۱۴۰۳ مثل ۱۴۰۲ بسوزند.لعو تاثیر قطعی معدل عادلانه ترین شیوه در حال حاضر برای برگزاری کنکوره.
    • Nari IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      51 14
      ما بچه های منطقه محروم،تاثیر مثبت معدل رو میخواهیم
      • ریحانه IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
        1 0
        دقیقا بچه های منطقه محروم امسال خیلی کم قبول شدن مدرسه ما پارسال کلی قبول داشت امسال به خاطر این مصوبه ناعادلانه شورای عالی انقلاب هیچ قبولی ای نداشتیم وقتی مدارستون در یک سطح نیستن وقتی یه منطقه محروم معلمی که معلوم نیست لیسانس کدوم رشته رو داره میاد درس تخصصی درس میده آیا این دانش آموز با اون دانش آموز منطقه یک مدرسه غیرانتفاعی با بهترین معلم ها قابل قیاسه؟؟؟ چرا شورای عالی انقلاب انقدرررر‌ خودسره وقتی زیر ساختی نداری بخوای روش بنا بسازی یه دست بزنی همش میریزه
    • آرمین IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      47 10
      سلام . ممنون بابت پوشش خبری . واقعا ما دانش آموزان و کنکوری ها از کیفیت ضعیف برگزاری امتخان نهایی و تقلب های گسترده و هچنین نا برابری آموزشی و نبود عدالت آموزشی به تنگ آمده ایم... خداروشکر مجلس ورود کرد به قضیه و امیدواریم با اجرا این قانون عدالت به کنکور برگرده.
    • محمدحسین IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      53 4
      بیچاره کنکوری های 402 منتظر محاکمه آقایان مسئول هستیم ، کنکور ۴۰۲ لکه ننگ تاریخ بود
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      44 4
      حرفشون کاملا درسته اگه زیر ساخت هایی مثل آزمون صد درصد با اطمینان سالم ، تراز دهی درست ، عدم وجود تصحیح سلیقه ای و دفعات زیاد ترمیم فراهم بود واقعا تاثیر معدل به عدالت آموزشی کمک میکرد اما الان اصلا اینها فراهم نیست و تجربه شد و مجلس کار درستی کرد که فرصت داد و فعلا به تاخیر انداخت
    • مصطفی اسلامی IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      34 5
      از نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم بخاطر قطع کردن دست مافیای معدل که به حذف پشت کنکوری ها در مصاحبه با خبرگزاری ها افتخار میکردند و نجات زندگی میلیون ها داوطلب بی گناه و خانواده هایشان تشکر میکنیم و امیدواریم شورای نگهبان این طرح عادلانه مجلس را تایید کند.
    • آرمیتا IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      37 2
      با سرنوشت جوانان این مملکت بازی کردید بعد میگید زیر ساخت نداشتیم خدا از باعث بانی این مصوبه ننگین نگذره شرایط آموزش و پروش طوریه که فقط یا تاثر مثبت میشه عدالت رو برقرار کرد
    • زهرا US ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      32 11
      ما کنکوری ها خواهان لغو تاثیر قطعی معدل و بازگشت عمومی ها هستیم لطفا هر چه زودتر مهر تایید مصوبه را بزنید
    • الهام اکبری DE ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      24 6
      درود بر نمایندگان محترم مجلس که صدای جوانان کنکوری ما شدند . و جلو بی عدالتی و ظلمی که به علت نبود زیرساخت های آموزش و پرورش در حق کنکوریها شد را گرفتند . انشاالله با تایید شورای نگهبان آرامش به کنکوریها و خانواده های محترمشون برگرده .
    • مبینا خانم IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      33 8
      از شورای نگهبان خواهش میکنم زودتر تاییدش کنند🌹🙏🏻
    • امیر US ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      37 4
      والا دیگه نمیدونم باید چی کار کنیم که بفهمن ما کنکوریا حامی طرح تصویبی مجلس هستیم …یک سال داریم فریاد میزنیم که مصوبه شورا خلاف عدالت و باعث شده خیلیا از داشتن اینده حتی محروم بشن و حالا که هم که مجلس به این مصیبت پایان داد بازم به خاطر مافیای معدل که نونش قرار برای سه سال اجر شه باید کلی استرس بکشیم …خدا لعنت کنه هر کسی رو که به خاطر منافع خودش دنبال نابودی اینده میلیون ها کنکوریه #لغو_تاثیر_قطعی_معدل
    • مهیار IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      27 3
      این تاثیر قطعی با زندگی من که کنکوری ۴۰۲ بودم بازی کرد ایشالله که ۴۰۳ تاثیر مثبت بشه بخدا دیگهتحمل نا عدالتی رو نداریم
    • سپیده UA ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      26 5
      ممنون از نمایندگانِ محترمِ مجلس که صدای کنکوریها و خانواده هاشون در صحنِ مجلس بودند👏👏👏. به امیدِ تاییدِ هر چه سریعترِ شورای نگهبان و آرامشِ کنکوریها بعد از یک سال
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      30 3
      کنکور ۱۴۰۲ نهایت ظلم بود . به معدل ۱۹ امسال فرض کنید(و البته فقط فرض کنید) تراز ۱۰۰۰۰ دادن و به معدل ۱۹ سال های قبل مثلاً ۹۰۰۰ دادن یا حتی ۹۵۰۰ . اینجا ۵۰۰ تا یا ۱۰۰۰ تا اختلاف تراز کلی رتبه جا به جا میکنه و گناه طرف اینه که چند سال زودتر بدنیا اومده اگه تراز یکسان میدادن هم چون امسال سوالات سخت تر بود ناعدالتی بود در هر دو صورت ناعدالتیه چون کلا تاثیر قطعی نا عدالتیه وقتی اینطوری تراز میدن خدارو شکر لغو شد
      • RO ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
        11 13
        نمره هر درس در تراز دهی تاثیر داره نه معدل.تاثیر قطعی معدل به نفع دانش آموزان درس خوان است. چرا حق بچه هایی که نمرات خوب گرفتن رو می خواین ضایع کنید؟؟؟
    • حمید رضا IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      33 3
      شورای عالی انقلاب فرهنگی با نظرات غیر کارشناسی با آینده صدها هزار جوان بازی کرد ممنونیم از مجلس که به این مسئله ورود و این طرح ظالمانه رو لغو کرد
      • ۰۰۰۰۰ IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
        1 0
        چی میگی چطوری ادبیاتو عربی و دینی و زبان هر ۳ پایه رو جمع میکنی هر تستی که غلط بزنی نمره منفی داره ولی نهایی ها حتی کمی هم بنویسی باز نمره میگیری 😡
    • عسل نامی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      29 8
      خواهان لغو تاثیر قطعی و بازگشت دروس عمومی به کنکور هستیم
    • آرمان IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      31 2
      خیلی وقته نظرات دلسوزان آموزش مبنی بر اینکه آموزش و پروش زیر ساختی برای اجرای تاثیر قطعی ندارد نادیده گرفته میشد خوشحالیم که بلاخره حق بر باطل پیروز شد و تاثیر قطعی لغو شد
    • طلا IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      26 0
      امنیت کنکور که با تمام نیروی حراست و یکبار در سال انجام میشود با امنیت امتحانات نهایی قابل مقایسه نیست
    • ملیکا IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      30 1
      از اول هم میدونستیم زیر ساخت فراهم نیست اما یه عده با لجاجت تاثیر قطعی معدل رو اجرا کردن و زندگی بیشتر از ۸۰ درصد بچه ها رو تو کنکور ۱۴۰۲ نابود کردن مگه کنکور مسخره بازیه که امتحانات نهایی با اون همه تقلب توش تاثیر داده بشه؟
    • سارا IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      21 2
      سپاس از توجه نمایندگان عزیز به دغدغه ما کنکوری ها شورای نگهبان هم سریعتر تایید کنند که خیال ما راحت شود
    • بهنوش افشاری IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      19 1
      هزاران هزاران سپاس از نمایندگان محترم مجلس که مارو از اضطراب نجات دادن.واقعا از صمیم قلب ازشون ممنون هستیم. ان شاالله که همیشه سلامت و تندرست باشند🙏🌹
    • مونا IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      18 1
      ایرادات بنیادین مصوبه شورای انقلاب فرهنگی ۱_ ناتوانی در ایجاد همتراز سازی داوطلبان سالهای مختلف هشدار: ناتوانی در همتراز سازی داوطلبان سنوات مختلف ۲_ایجاد رانت ویژه برای مدارس پولی که ذینفعش هم همین افراد متصل به شورا هستند مستقیم  یا با واسطه ۳_ افزایش زمان آزمون ورودی دانشگاه از ۴ ساعت به بیش از ۵۰ ساعت و در نتیجه افزایش ضریب تقلب [این تقلب ها درز اطلاعاتی بالایی داشت که برای همان ظرفیت محدود رقابتی، سم مهلک است] ۴_تصحیح سلیقه ای اوراق امتحانی ، (هر یک نمره انحراف ، صدها واحد تراز داوطلب رو جابجا می‌کنه)(بنده با چشمم دهها مورد از تصحیح سلیقه ای در اوراق را دیدم چون پاسخها تشریحی بودند ) و اینکه داوطلب باید ۳۰ بار کنکور(امتحان=حضور در محل آزمون) بده به جای یک بار . (کمی کمتر یا بیشتر از ۳۰ بار ، بسته به نوع رشته اش) لغو مصوبه ظالمانه شورا
    • ناز IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      27 3
      هیچ زیرساختی برای اجرای مصوبه شورا نبود و نیست چون شرایط در سراسر کشور یکسان نبوده و نیست با تشکر از نمایندگان انقلابی برای برگشت تاثیرمثبت معدل و بازگشت عمومی ها ، کنکور طبق روال گذشته عادلانه تر است ❤❤🇮🇷🇮🇷
    • مونا IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      14 1
      ناتوانی در ایجاد همتراز سازی داوطلبان سالهای مختلف [[[از کجا معلوم نمره بیست پارسال معادل هیجده امسال است.؟ وحی منزل است ؟ چرا معادل ۱۷/۵ امسال نیست؟ چرا ۲۰ پارسال معادل ۱۸/۲۵ امسال نیست ؟ اختراعات من در آوردی را از کجا آورده اید؟ همه چیز خر تو نشده با این وردهای من درآوردی شورا؟ [از کجا معلوم افت دو نمره ای میانگین معدل خرداد به خاطر فقر نبوده باشه و سهل انگاری داوطلب ؟ از کجا معلوم که به خاطر سخت تر بودن امتحان نهایی خرداد نسبت به دی یا سالهای قبل تر بوده که ۲۰ پارسال را معادل ۲۸ امسال همتراز نمودید!؟ ؟ و باز با چه ادله سلیقه ای ای اختلاف دو نمره را لحاظ کردید نه ۲/۵ نمره و نه ۳ نمره و نه ۲/۲۵ نمره؟ این اختلاف نمره را از کدام بقالی ای پیدا کردید ؟] دوستان ، همه چیز خر تو خر و فریبکاری است به هوش باشید]]]
    • مسعود بیدهندی یارندی US ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      17 3
      با نام خدا سلام و ادب لطفا دیگر نگذارید دانش آموزان عزیز دچار استرس شوند این مصوبه شورا که معدل قطعی شده هم ظلم آشکار هست هم ظلم پنهان کار درست را مجلس در ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ انجام داد وبطور قاطع وجدیت این مصوبه را تصویب وبه تایید شورای نگهبان برسانید حتما لطفا تلاش‌ها را مضاعف و توکل بخدا و ۱۴ معصوم کرده و سپس از دکتر توکلی عزیز کمک بخواهید بطور کلی بالای ۹۰ در صد موافق کنکور مشابه قبل از ۴۰۲ هستند
    • حمیدرضا IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      15 2
      آموزش و پرورش واقعا داره با سرنوشت جوونای مملکت بازی میکنه وقتی زیرساختی نداره چرا باید کنکور با تاثیر قطعی برگزار بشه؟؟ شورای فرهنگی هم خودشو زده به اون راه شده مافیا مافیای معدل آخه چرا باید این مصوبه ناعادلانه تو کنکور اجرا بشه؟؟ خداروشکر یه مجلس انقلابی و مردمی هستش که بتونه این مصوبه رو لغو کنه..
    • مرضیه میرهاشمی IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      30 2
      ما خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم
    • محدثه جعفری IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      15 1
      امسال اموزش و پرورش با این ترازدهی های اشتباه آینده خیلی ها رو نابود کرد فقط نمیدونم چرا اینقدر به این مصوبه پافشاری میکنند یعنی واقعا اشتباهات خودشون رو نمیبینن یعنی ندیدن که چقدر تقلب های گسترده شد نمرات ۱۸ امسال با سال قبل فرق داشت مصحح ها که برگه ها رو سلیقه ای تصحیح کردند خیلی ها سال یازدهم شاگرد اول کلاس بودند و نمرهای امسال دوازدهمشون تعجب برانگیز شده بود به عبارتی با روح و روان دانش اموزا بازی کردند بماند که خیلی ها هم ترمیمی بودند و فقط به خاطر اینکه دانش دوازدهمی نبودند تراز پایین دادند واقعا باید خداروشکر کرد که مجلس از کنکوری ها حمایت کرد و متوجه این فاجعه شد
    • علیرضا IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      25 2
      من امسال امتحان نهایی دادم سر جلسه ما خیلی تقلب میشد حتی مراقبا به اشناها خود تقلب میرسوند برگه هارم که سلیقه ای صحیح میکردن دینی به من ۱۴ داده بودن اعتراض گذاشتم شد ۱۶
    • احمدی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      20 2
      طبق تمام نظرسنجی هایی که در صدا وسیما و جاهای دیگه برگزار شده بالای ۸۵ درصد داوطلبان خواهان لغو مصوبه شورا هستن و تاثیر مثبت معدل رو میخوان. ظلم و آشفتگیی که در کنکور ۴۰۲ بود قابل فراموش شدن و چشم پوشی نیست .امیدوارم هر چه زودتر شورای نگهبان طرح مجلس رو تایید کنه و به نارضایتی اکثریت قاطع داوطلبان پایان بده
    • مهشید IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      15 2
      لغو تاثیر قطعی معدل
      • کیوان دلدار IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
        0 0
        سلام من کنکوری پارسال موقع امتحانات ترمیم معدل مشکل داشتم نتونستم معدلم را بالا ببرم آیا حق من که 12سال زحمت کشیدم این است که دیگر در کنکور شرکت نکنم
    • ناهید تاجیکی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      12 1
      #ِلغو تاثیر قطعی معدل درکنکور یعنی عدالت آموزشی
    • لاله DE ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      18 1
      حوزه امتحانی من دبستان برکاتی شیراز بود. اصلا درست بچه ها رو چک نمیکردن طوری که بعضی روزا باخودشون گوشی میاوردن سرجلسه و بعد از آزمون با افتخار از تقلباشون تعریف میکردن. برای امتحان ادبیات و فیزیک هم پرینتر مدرسه خراب بود. یکی از شکلهای فیزیک رو دست نویس کشیدن برگه رو بهمون دادن. برای امتحان ادبیات هم یک صفحه و نیم چاپ نشده بود خوندن ما سوالا رو نوشتیم. واقعا در بدترین شرایط امتحان دادیم. نمیدونم واقعا بازرسهایی که میومدن حوزه دقیقا چکار میکردن!!! اگر مسئول محترمی پیام منو میخونه چون تصحیح الکترونیک بود و برگه ها اسکن شده ، میتونه راستی آزمایی کنه‌. واقعا امسال با سرنوشت بچه ها مخصوصا پشت کنکوریها بازی شد.
    • Amin DE ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      12 2
      تاثیر قطعی معدل فاجعه بود
    • فریا US ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      11 4
      من به عنوان یک کنکوری کاملا با حرفشون موافقم عمومیا خیلی خوبه تو کنکور و از مجلس انقلابی تشکر میکنم که اقتدار خودش رو نشون داد و تاثیر رو مثبت کرد
    • محمد IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      15 2
      تقلبای گسترده ، ترازدهی اشتباه ، حذف پشت کنکور ها اختصاص تراز پایین به معدل ۲۰ سالهای قبل اینا همه بازی با سرنوشت یک میلیون کنکوری و هدر دادن زحمات یکساله اونها بود امید وارم شورای نگهبان این طرح رو تصویب کنه تا دیگه شاهد اینهمه نامیدی و استرس و اضطراب نباشیم
    • فاطمه واحدی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      8 3
      تشکر و سپاس از خانه ملت ونمایندگان مجلس که با اقدام خوب و موثر به فکر ما دانش آموزان مناطق محروم بوده و تاثیر قطعی معدل را لغو نمودند و کنکور به روال قبل از سال ۱۴۰۲ باز گرداندند .
    • Mohammd IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      7 6
      کاش این عمومی هارو حذف کنن اصلا بدرد چی میخورن کسی که بخاد بره تجربی و پزشک شه عربی به چه کارش میاد؟؟؟نسخه رو که انگلیسی مینویسه دروسشم فارسی میخونه داروهارم انگلیسی مینویسه یا مثلا فارسی چه کاری توی پزشکی انجام میده؟؟من امسال دهمم نمیخام کنکورمو با عمومی ها سرکنم حاضرم ده بار تخصصی بدم ولی عمومی رو ندم یکم فکر کنین مثلا دینی که توی کنکور میاد چه کاری توی تجربی یا ریاضی انجام میده؟؟ن تو شغلش استفاده میشه ن حرفه اش کاش عمومی ها حذف بشن یا حداقل واس کنکور ما دهمیا حذف بشن
      • RO ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
        5 0
        برادر اینقدر خودت رو اذیت نکن. تاثیر مثبت یعنی برگشت عمومی ها. اگه می خوای عمومی نباشه باید تاثیر قطعی سوابق باشه.
      • يونس IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
        6 0
        سلام محمدجان وقتی هنوز دهمی و از هیچی خبر نداری چرا قضاوت میکنی ای کاش سرجلسات امتحان نهایی حضور داشتی و میدیدی چه تقلب هایی شکل میگیره، راحت گوشی میارن داخل، فامیل هوای فامیلشو داشت، خداشاهده با اینکه مطمئن بودم نمراتم بالای 17 میشه اعتراضم دادم اما کاملا سلیقه ای تصحیح شد الکی قضاوت نکن تصحیح الکترونیکی دروغه بیچارمون کردن رفیق منطق داشته باش عدالت آموزشی برقرار نیست😭😭😭
    • رامین US ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      7 2
      این مصوبه ناعادلانه ست, هیچ گونه زیر ساختی برای اجرای این مصوبه وجود نداره، دلایلی که میگیم این مصوبه باید لغو بشه: اول اینکه در امتحانات نهایی در سراسر کشور اکثر دانش آموزان تقلب انجام میدهند، دوم اینکه سه تا مصحح اوراق امتحان را تصحیح میکنند و نمره سلیقه‌ای اعمال میکنند در کارنامه امتحانات، سوم نمرات دانش آموزان تراز دهی اشتباه میذاره تاو کارنامه نهایی کنکور، چهارم در مناطق محروم نه امکانات رفاهی و تحصیلی وجود داره نه معلم خوب، و کلی دلایل دیگه، خود شما باید دیگه متوجه مضر بودن این مصوبه باشید ، بعضی از افراد در خواب غفلت و جاهای به سر میبرند و چوب ندونم کاریشون رو ما میخوریم، آگاه باشید که این مصوبه ناعادلانه ست و طاغوتی! خواهان لغو این مصوبه هستیم
    • تینا IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      4 2
      از مجلس انقلابی متشکریم که با دیدن بی عدالتی ورود پیدا کرد امیدواریم شورای نگهبانم هرچه زودتر تایید کنه تا استرس ما و خانواده هامون کمتر بشه با تشکر از مجلس انقلابی و نمایندگان مردم
    • پروین IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      9 1
      شمارا بخدا تاثیر معدل رامثبت کنید به فکر مایی که ننی تونین هزینه ترمییم بدیم باشید
    • هليا IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      7 4
      لغو تاثیر قطعی معدل ما خواستار تاثیر مثبت و تایید شورای نگهبان هستیم ممنون از مجلس انقلابی
    • زهرا محمدی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      10 5
      ما کنکوری های ۴۰۳ لغو تاثیر قطعی معدل رو میخاهیم
    • سارا IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      9 2
      خواستار تاثیرمثبت معدلیم
    • فاطمه IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      بهترین تصمیم مجلس .. نمایندگان ما صدای ما بودند .. خداوند عمر با عزت بهشون بده که آرامش را به کنکوری ها برگردانند
    • علی جاویدی IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      نمی‌شود از روی معدل داوطلبان رو محک زد چون امکانات در همه جای ایران یکسان نیست مثلا در بعضی از شهر های ایران مثل زاهدان هنوز تخته سیاه ندارند که بخواهند چیزی روش بنویسند بعضی از انها روی یخچال مینویسند پس نمیشه این واوطلب رو با یه بچه تو تهران مقایسه کرد چون واقعا ناعادلانه هست و در امتحان نهایی خیییلییی زیاد تقلب میشه درسته زمانی که تصحیح میشه مشخص نیست برگ برا کیه ولی زمانی که می‌خواهند نمره رو وارد سایت کنن زیاد در حق بچه ها ضایع میشه.
    • ..... IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      مثلا تا سال ۱۴۰۶ آموزش و پرورش میخواد چه تغییر و تحولی بکند؟؟؟چرا خودتون رو گول میزنید و مردم رو سرکار میذارید؟؟؟کمی به فکر مردم باشید و جیب مبارک و هوا هوستان کوتاه بیایید ،سرسپرده بودن مافیای معدل و فقط به فکر جیب خودتان و پر کردن خندق بلای توله هایتان که سیری هم ندارد و مثل چاه ویل میماند تا کی؟؟ متاسفانه زر و زور دست بی خردانی چون شماست ،ننگ بر شما ....
    • آریایی ایرانی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      دیروز رفتم مدرسه پسرم یه مسئله پیگیر شدم از معاون مدرسه ،،،و چیزی که پسر من یه درسه ۱۸ آورده معلم هیچ کمکی نکرده ،،اما همون درسه رفیقش ۱۵ آورده بهش داده ۲۰ ،یا پسر من به درس ریاضی اعتراض داشته بدون هیچ توجیحی یک نمره کم کرده ،،ولی واضح و روشن با اشخاص خاصی کمک کرده ،،،معاون مدرسه ،با صدای بلند که آقا دست من و رئیس مدرسه بسته همه چی دست معلم و دبیر مربوطه هست با هر راه و روشی میتونه نمره کم کنه و زیاد کنه کاملا آزاد و مختاره ،،،خوب تا چقدر فساد و بی عدالتی ،،،با این شرایط و قانون وزارت علوم و آموزش و پرورش چقدر میخان بی عدالتی و ظلم کنند، ،،از این بدتر که در مدارس غیر انتفاعی نمرات کیلویی ،،و بدون متر و معیار خاصی میدهند،،،واقعا اگر مجلس این کار کرده خدا قوت و دستمریزاد داره ،دیگه چقدر بی عدالتی و بی قانونی و ظلم ،یکم خداترس باشید و به وجدانتان رجوع کنید
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      5 1
      به فکر دانش آموزان سال جاری باشید که از پایه دهم بهشون گفتن عمومیا حذف شدن یهو الان اعلام شده احتمال لغو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هست تو رو خدا به فکر ما هم باشید استرس استرس تا کی استرس پول ندارم برم خارج چیکار کنم
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      3 0
      کسی هست صدای داوطلبان 403 رو بشنوه؟! از پایه دهم بهشون گفتین عمومیا حذف شدن وفقط تاثیر قطعی معدل سال دوازدهم مهمه و عمومی دهم یازدهم فقط شب امتحانی خونده شده که الان پاک فراموش شدن والان باید عمومی دو پایه فراموش شده رو کنکوری بخونی با این زمان کم که با هیچ منطقی جور در نمیاد 403باید تاوان اشتباه محاسباتی کدوم نهاد بیفکر رو بده
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      فرزند من یک سال تلاش کرد ولی به دلیل همترازی غیر کارشناسانه سوابق تحصیلی، نمره کل آزمون سراسری و رتبه اش بسیار بد شد. تاوان تباه شدن آینده جوانان این سرزمین چه کسی می دهد؟
    • فاطمه فکری IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      تصحيح الکترونیکی باعث شده حق دانش آموزان تضعیف شود چرا در بعضی جاها مصحح اصلا تدریس نداشته یا کد ورود را داده دیگران که اصلا معلم نیستن تصحیح کند
    • دهقان DE ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      تورو خدا هرچی سریعتر این مصوبه رو لغو کنید و عدالت اموزشی رو برگردونید. بخدا تماما امتحانات تقلب میشه لطفااااا کنکور رو ب روال سابق برگردونید و دانش اموزا رو ازین مخمصه نجات بدید
    • تا IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      خجالت نمی کشید نماینده ها باید تاثیر معدل برگرده
    • ناشناس IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      امتحانات نهایی پر از تقلبه واقعا نمیشه روش حساب کرد یکی با تقلب نمره میگیره ترازش تو کنکور میاد بالا بعد اون بدبختایی که خودشون زحمت کشیدن اگه نمره‌شون کمتر بشه چقد رتبه کنکورشون میاد پایین. تا همین الانم خیلی طولش دادن بچه های کنکور 1403 هم نمیدونن عمومی ها رو بخونن یا نه باید خیلی زودتر دست به کار میشدن
    • حدیث IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      خوب بر خودتون می‌برین و میدوزین کنکوری های ۴۰۳ چه گناهی کردن که با بازگشت عمومی ها بدبخت خواهند شد کنکوری های ۴۰۳ هیچ کدام عمومی ها رو نخوندن شما ها همه به فکر خودتون هستین یک بار هم که شد خودتون رو جای ما ۴۰۳ ها بزارین
    • شهروند IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      اولاً این مصوبه باعث شد دانش آموزان دلسرد از درس خواندن دلسرد از حاکمان نظام دلسرد از دولت و باعث ناامیدی و تباه کردن آینده جوانان این کشور شد برگزاری کنکور در سالهای قبل چه مشکلی داشت کسی هم معترض نبود الان مافیای معدل مافیای کنکور وعده ای هم که هدفشان نابود کردن جوانان این کشور باشند به هدفشان رسیدند زیرساختهای آموزشی در کشور مشکل دارد معلومه که قشر ضعیف قادر نیستند در این کشور رشد کنند این کجای عدالت آموزشی است
    • امید IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      سلام. ببخشید. سال ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ سوالات کنکور قبل از کنکور شب از در و دیوار ریخته بود بیرون. حالا شما گیر دادید به سوالات نهایی که حتی یکبار هم لو نرفت. شورای فرهنگ هم به خاطر همین تقلبات به کنکور رسیدگی کرد. تا حق دانش آموزان زرنگ ضایع نشود. همه می دانند که این همه مخالفان مصوبه تاثیر قطعی معدل اینه که امسال تقلبی در کنکور نتونستند بکنند. اگه هم می کردند زود لو می رفتند وهم اینکه با ۴۰ دردرصد قطعی معدل ترازشون باز هم پایین میومد. اکثرا مخالفین این مصوبه مافیای کلاس های عمومی کنکوری و این افراد که توضیح دادم هستند.
    • ناشناس IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      ما کنکوری های ۱۴۰۳ خواهان تاثیر مثبت معدل هستیم
    • ارین IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 1
      آموزش وپرورش با سرنوشت ما پشت کنکوری ها بازی کرد و در تراز دهی معدل فقط پشت کنکوریها را نابود کرد جمعی از پشت کنکوری ها مخصوصا مناطق محروم خواهان برگرداندن تراز معدل کنکورخود هستند لطفا این موضوع را بررسی کنید واز حقوق ما دفاع کنید تا دیر نشده وجواب کنکور نیامده
    • ناشناس IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 2
      با سلام...پس تکلیف اون همه کنکوری ۱۴۰۲که با سرنوشت اونا بازی کردین چی میشه ..مگه اونا موش ازمایشگاهی بودن ..خدا از باعث و بانی برگزاری کنکور ۱۴۰۲با اون مصوبه ی لعنتی نگذره ..با اینده ی بچه های ما بازی کردن ...فقط دم از کنکور ۱۴۰۳ میزنین یه فکری هم به حال ۱۴۰۲بکنین یعنی اونا با اون ترازای پایین و رتبه های بد بسازن ...همه چی امکان داره اگه بخوان ...شما که دم از عدالت میزنین چرا تاثیر معدل رو برا ۱۴۰۲قطعی نکردین...هنوز که نتایج اصلی نیومده یه فکری بکنین ...مگه بچه های ما چقدر ظرفیت دارن و توان که یک سال پشت کنکور بمونن ....
    • Fa IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 1
      بیچاره کنکوریهای سال ۱۴۰۲ که موش آزمایشگاهی و ندونم کاری مسئولین شدن در محضر خدا چگونه جوابگو خواهید بود
    • فرزین IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      3 0
      تصمیمات در ایران ، در هر زمینه ای مثل سربازی، کنکور و...بستگی به وضعیت خانواده های نماینده های مجلس دارد.زمانی خرید خدمت سربازی آزاد شد که تعداد زیادی نماینده کسی را داشتن که مشمول باشه.الان وضع معدل هم به فرزندان نماینده ها بستگی داره.به نفرشون باشه تصویب ، نبود رای نمیدن.گلوگاه فساد در ایران از مجلس شروع میشه.مجلس رشوه بگیر و فاسد.
    • علی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      1 1
      برای تاثیر40 و50و60 درصدی معدل اصلن زیرساخت ها آماده نبود درآموزش وپرورش سلیقه ای هم تصحیح اوراق صورت می گیرد مصوبه شورای انقلاب فرهنگی خیلی از آنش آموزان عزیز را ناامید کرد مصوبه مجلس باعث ایجاد عدالت بیشتر می شود انشالله شورای محترم نگهبان انراتایید کند
    • آرزو IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      2 0
      سلام و خسته نباشید به شما. چطوری میشه دو سال که عمومی هارو نخوندیم و فقط روی درس های تخصصی تمرکز کردیم و خودمون رو برای کنکور آماده کردیم و الان حرف از بازگشت عمومی ها میزنید ؟ الان تازه شروع مدارس هست و میشه درس های عمومی رو طوری خوند که امتحانات نهایی رو فوق العاده پاس کرد ولی آیا میشه عمومی های این دو سال رو در یک سال بست ؟ نمیشه ! ، خواهش میکنم بیشتر با روح و روانمون بازی نکنید و عاقلانه تصمیم بگیرید و همه شرایط رو در نظر بگیرید ؛؛ با تشکر