آیین آغاز سال تحصیلی در مدارس سما/ نادی: به دنبال تربیت والدین صالح برای جامعه هستیم

آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و بازگشایی مدارس سما با حضور محمدعلی نادی؛ سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی در دبستان پسرانه شماره یک جنت آباد تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و بازگشایی مدارس سما با حضور محمدعلی نادی سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی، فاطمه حمیدی فر معاون آموزش های عمومی و تعالی مدارس و سرپرست دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی، جواد محمدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، رسول اسکندری سرپرست معاونت امور مدارس استان تهران، مهدی چراغی نماینده معاونت نظارت و بازرسی دبیرخانه هیات موسس دانشگاه در سازمان سما و زهرا شبنم طلوعی مدیر بازرسی و حراست در دبستان پسرانه شماره یک جنت آباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

دکتر طهرانچی آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت

نادی در آغاز با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و ایام خجسته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت و حضور دوباره دانش آموزان در مدارس را نوید بخش دانست و برای همه دانش آموزان آرزوی موفقیت و بهروزی کرد. 

وی روز اول مهر را روزی تاثیر گذار برای دانش آموزان برشمرد و از خانواده ها خواست تا این روز را به عنوان روز مهم در تقویم زندگی فرزندانشان جشن بگیرند.

نادی با ذکر نکاتی در خصوص نقش خانواده در تربیت فرزندان بیان کرد: مدرسه صرفا محل نگهداری دانش آموزان نمی باشد، چرا که مدرسه محیطی است برای کشف و پرورش استعداد های دانش آموزان، از این رو خانواده نیز می بایست با ایفای نقش تربیتی خود مدرسه را در این زمینه یاری رساند.

وی با تاکید در خصوص توجه خانواده ها درباره تعامل با مدرسه تصریح کرد: یکی از نکات بسیار مهم در زمینه مسائل تربیتی که باید مورد توجه خانواده ها قرار گیرد این است که خانواده ها از مدرسه به عنوان بزرگترین و مهمترین و قابل استناد ترین مرجع در باب مسائل تربیتی کسب تکلیف نماید.

سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی با اشاره به بحث مهارت ها بیان نمود: امروزه در سراسر دنیا بحث مهارت های زندگی یکی از مهمترین ارکان محتوایی تربیتی مدارس به شمار می رود که در مدارس ما نیز مهارت های زندگی به دانش آموزان انتقال خواهد یافت. ما می توانیم در آینده دارای پزشکان، مهندسان و متخصصانی باشیم که از حداقل مهارت های زندگی برخوردار بوده و در زندگی شخصی خود ناموفق باشند.

نادی با تاکید بر تربیت اسلامی در مدارس افزود: ما به دنبال تربیت کردن پدر ها و مادرهای صالح برای جامعه هستیم و امروزه وظیفه ما در مدارس و خانواده ها تربیت نسلی است که نقش ها و مسئولیت خود را با تعهد به نحو مطلوب اجرا نمایند.

وی همدلی و مساعدت بین خانواده ها و مدارس را، راهی برای رسیدن به تربیت احسن و پیشرفت دانش آموزان دانست.

در پایان این مراسم، زنگ آغاز تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مدارس سما توسط معاون علوم تربیتی و مهارتی نواخته شد. نادی در ادامه، با حضور در کلاس‌های درس با اهدای شاخه گل آغاز سال تحصیلی را به دانش‌آموزان تبریک گفت.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1199407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =