دکتر طهرانچی آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی آغاز سال تحصیلی 1403-1402 را به معلمان ارجمند و دانش‌آموزان عزیز و کارکنان زحمتکش مدارس خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ‏تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی آغاز سال تحصیلی 1403-1402 را به معلمان ارجمند و دانش‌آموزان عزیز و کارکنان زحمتکش مدارس خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ‏تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام دکتر طهرانچی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبرخاتم(ص) و اهل بیت ‏کرامش ‏که چراغ راه بشریت‌‏اند

آغاز سال تحصیلی 1403-1402 را به معلمان ارجمند و دانش‌آموزان عزیز و کارکنان زحمتکش مدارس خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ‏تبریک و تهنیت می‌‏گویم.

شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس مقارن شده است؛ یاد و نام شهیدان هشت سال دفاع مقدس به ویژه جوانانی که در راه دفاع از کشور فداکاری کردند را گرامی داشته و امیدوارم سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان در این فضایی معنوی آغاز شود.

باعث افتخار و مباهات است که دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر فعالیت در حوزه آموزش عالی، دارای یک شبکه دانش آموزی است و به کمک نظام تعلیم و تربیت آمده است که توانسته بستر فرهنگی مطلوبی را برای خانواده ها در سراسر کشور ایجاد کند. در تلاش هستیم تا کارکرد تربیتی دانشگاه را حفظ و آن را به امیدبخشی، اشتغال و آینده سازی برای نسل جوان تبدیل کند و موفقیت در این چنین مسیری توجه و برنامه ریزی برای دانش آموزان است.

به واقع، نخبه‌گزینی و استعدادیابی در حوزه های مختلف از سنین پایه بسیار حائز اهمیت است و باید برای آن یک برنامه مدون وجود داشته باشد. به همین منظور و براساس مأموریت سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه شبکه علمی تربیتی و فرهنگی محسوب می‏شود و به صورت یکپارچه، دارای توزیع جغرافیایی گسترده منطقه ای و شهر پایه است که کارکردهای اجتماعی، اقتصادی و فناورانه دارد و در حوزه دانش آموزی با تعریف مدارس عمومی و مهارتی زمینه تعلیم، رشد و استعدادیابی نوجوانان و جوانان را فراهم کرده است.

براساس سیاست‌گذاری‏ها و برنامه‌ریزی‌های لازم، تلاش می کنیم در شبکه دانش آموزی سیستم مستمر استعدادیابی علمی، فرهنگی و ورزشی در مدارس سما پیاده شود تا از بین دانش‌آموزان، نخبگان در حوزه های مختلف شناسایی شوند و در مسیر صحیحی هدایت شوند و بی شک نقش معلمان دلسوز و کارآمد در این هدفگذاری حیاتی محسوب می شود، زیرا معلمان الگو و محور تعلیم و تربیت در جامعه هستند و نتیجه تلاش و زحمات آنان در رشد و توسعه علمی، اجتماعی و فرهنگی مشهود است.

مسلماً باور، آرمان و ارزش افراد در دوران نوجوانی و جوانی شکل می گیرد، آرمان‌گرایی از مشخصه های جوانان است و اگر جوانان بر اساس اخلاق مداری و عقلانیت هدایت شوند و استعدادهایشان شناخته شود، می توانند آینده خود و جامعه را بسازند، از همین منظر بخش مهمی از این فرآیند، برعهده نظام تعلیم و تربیت است و امیدوارم نظام تعلیم و تربیت دانشگاه در بخش دانش آموزشی با بهره‏‌گیری از مبانی اصیل اسلامی، اخلاقی و فرهنگ ایرانی در جهت تحقق اهداف، برنامه ها و رفع نیازهای جامعه تلاش و مجاهدت کند.

اینجانب ضمن گرامیداشت مجدد،یاد و خاطره همه شهیدان دانشجو، روز دانشجو را به همه دانشجویان به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می گویم و امیدوارم جوانان ما که به حق گنجینه ارزشمند فردای ایران هستند با نشاط و مسئولیت پذیری در جهت رشد علمی، توسعه متوازن، رفع مشکلات و تقویت زیرساختهای کشور حرکت کنند.

محمد مهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1199167

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =