پوشش بیمه اجباری ۴ محصول کشاورزی

معاون صندوق بیمه کشاورزی گفت: بر اساس دستور وزارت جهاد کشاورزی تولیدات دانه‌های روغنی، گندم، جو نیز تحت پوشش بیمه کامل و فراگیر( اجباری) قرار گرفت.

 به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قدرت الله نوری معاون توسعه امور بیمه ای صندوق بیمه کشاورزی در نشست خبری به مناسبت آغاز سال زراعی اظهار داشت: خدمات بیمه کشاورزی جنبه حمایتی برای بخش کشاورزی دارد و در بسیاری از موارد تا ۱۰ برابر خسارت دریافتی به کشاورزان به عنوان غرامت پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید:

زمان پرداخت تمام مطالبات گندم‌کاران مشخص شد

وی افزود: علاوه بر بیمه های پایه برای کشاورزان بیمه های ترجیحی نیز در نظر گرفته شده است به طوری که ۸۰ درصد خسارات وارده به کشاورزان در این طرح ها جبران می شود.

 معاون صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: در بیمه ترجیحی علاوه بر حق بیمه بالاتر سهم حق بیمه پرداختی کشاورزان نیز بیشتر است اما در عوض در مواقع خسارت تا ۸۰ درصد خسارت وارده جبران می شود.

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد خسارت بخش کشاورزی مربوط به استان های خراسان رضوی آذربایجان غربی، کرمانشاه، اردبیل، خوزستان، فارس، کرمان و تهران است و قم دارای کمترین خسارت در بخش کشاورزی است.

 معاون صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: میزان غرامت پرداختی در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بیش ۵.۶ میلیارد تومان بود که برای سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ نیز برآورد پرداخت حدود ۵ هزار میلیارد تومان خسارت داریم.

وی گفت: بیشترین میزان غرامت‌ها با مبلغ ۲هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان مربوط به بخش زراعی، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان باغبانی، ۳۹۴ میلیارد تومان بخش دام، ۳۲۵ میلیارد تومان بخش طیور و ۷۷ میلیارد تومان برای بخش آبزیان پرداخت شده است.

نوری در پاسخ به سوال درباره اینکه چه بخش های از کشاورزی دارای بیمه اجباری هستند گفت: بیمه بخش دام و طیور شامل انواع دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم داری بیمه فراگیر (اجباری) است.

وی افزود: در زنجیره طیور کشور به طور کامل بیمه وجود دارد به طوری که ۹۸ درصد جوجه ریزی های انجام شده دارای بیمه هستند اما برای اجرای کامل بیمه فراگیر در سایر بخش ها نیز نیازمند همراهی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و تشکل ها هستیم تا ارائه هرگونه خدمت به بخش خود را منوط به داشتن بیمه کنند.

معاون صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: هزینه بیمه برای دام سبک ۱۹ هزار تومان به ازای راس است و در ازای آن نیز در صورت بروز حادثه ۶ میلیون تومان غرامت پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: در بخش زراعت نیز وزارت جهاد کشاورزی برای تولید در بخش دانه های روغنی، گندم، جو نیز دستور داده است که تولیدات آن تحت پوشش بیمه کامل و فراگیر( اجباری) باشد.

معاون صندوق بیمه کشاورزی گفت:در طرح ملی جهش تولید در دیمزارها نیز  ۹۸ درصد سطوح تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =