قرارداد ۸۰ میلیاردی برای طراحی و ساخت خط تمام رباتیک مونتاژ تراکتور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه بزرگترین قرارداد طرح پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با گروه تراکتورسازی در واحد تبریز به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان برای طراحی و ساخت خط تمام رباتیک مونتاژ تراکتور منعقد شده است، گفت: همه این پروژه‌ها به جهت تأمین هزینه‌های دانشگاه اجرا می‌شود.

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به انعقاد بزرگترین قرارداد طرح پژوهشی برون دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با گروه تراکتورسازی اظهار کرد: این قرارداد زمستان سال گذشته به امضا رسید و فاز اول این پروژه در آذرماه جاری تحویل خواهد شد.  

بیشتر بخوانید:

تخفیفات دانشجویی در دانشگاه آزاد حذف نشده بلکه هدفمند شده است/ بهره‌مندی ۵ برابری از تخفیفات با شرکت در طرح همیار دانشجو 

وی ادامه داد: ۱۵ نفر از اساتید و محققان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در این پروژه مشارکت دارند که ۲۵ درصد از کل درآمد این پروژه متعلق به واحد تبریز است البته در طرح های برون دانشگاهی قانون ۵ درصد است اما ما در واحد تبریز قرارداد را به گونه‌ای بستیم که ۲۵ درصد آن متعلق به دانشگاه باشد.  

رنجبران با اشاره به اینکه این پروژه در دو فاز اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در فاز اول ۲ دستگاه و در فاز دوم ۲۸ دستگاه تحویل خواهد شد و در نهایت ۲۰میلیارد تومان آورده برای واحد تبریز خواهد داشت. 

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که تحول زیادی را در این استان ایجاد خواهد کرد، بحث ارتباط با صنعت است. دکتر طهرانچی سال گذشته تفاهمنامه‌ای را در نمایشگاه عصر امید با گروه صنعتی تراکتورسازی منعقد کرد که امسال موفق شدیم یک قرارداد بزرگ در حوزه خط مونتاژ رباتیک را نهایی کنیم که اولین خط مونتاژ رباتیک تراکتور است که قابلیت مونتاژ انواع تراکتور را خواهد داشت که در دو فاز نمونه و انبوه انجام می‌شود. این یک اتفاق بزرگ برای دانشگاه است، زیرا در کشور دانشگاهی نداریم در این سطح بتواند یک خط رباتیک به صنعت عرضه کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی افزود: طراحی و ساخت خط کاملاً رباتیک برای خط مونتاژ گروه صنایع تراکتورسازی است که تحول عظیم در ارتباط دانشگاه و صنعت ایجاد خواهد کرد و تأثیر بسیار مطلوبی در سراهای نوآوری خواهد داشت.

انتهای پیام/   

کد خبر: 1199838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =