تخفیفات دانشجویی در دانشگاه آزاد حذف نشده بلکه هدفمند شده است/ بهره‌مندی 5 برابری از تخفیفات با شرکت در طرح همیار دانشجو 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه تخفیفات به طور کامل حذف نشده اما بخش عمده ای از آنها تغییر و به کار دانشجویی تبدیل شده است، گفت: با اجرای طرح همیار دانشجو، دانشجویان می‌توانند چندبرابر تخفیفات قبلی از مزایا استفاده کنند و در بعضی موارد تا 5 برابر تخفیفات دانشجویی گذشته محاسبه شده و در واقع تخفیفات هدفمند شده است تا دانشجو مهارت نیز پیدا کند.  

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌ شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به موضوع افزایش شهریه‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی و کمپین‌هایی که در فضای مجازی راه اندازی شده است، اظهار کرد: طبق صحبت های دکتر طهرانچی میزان افزایش شهریه ها امسال در دانشگاه آزاد اسلامی بین 20تا 25 درصد است که به عقیده بنده علی رغم همه هجمه‌ها کمترین میزانی است که درنظر گرفته شده است. 

بیشتر بخوانید: 

توانمندی‌های دانش‌بنیان تبریز به جهانیان معرفی می‌شود

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ وجه قصد انتفاع از شهریه‌ها را ندارد، ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد هیچ بودجه دولتی ندارد و یک مجموعه خودگردان محسوب می‌شود باید بتواند هزینه ها و مخارج خود را پوشش دهد و کمترین مقدار افزایش شهریه نیز همین عدد می‌توانست باشد. 

رنجبران تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای اینکه بار شهریه بر دوش مردم کمتر باشد و هزینه های دانشگاه را صرفا از جیب مردم تامین نکند طبق تأکیدات دکتر طهرانچی با جدیت به روی تحقق درآمدهای غیرشهریه‌ای متمرکز شده است و همه این پروژه ها به جهت تأمین هزینه های دانشگاه اجرا می شود.  

وی افزود: طبق مستندات هیئت امنای دانشگاه های دولتی امسال مجاز هستند که بخش های شهریه ای خود را تا 40درصد افزایش دهند که با این وجود دانشگاه آزاد با کمترین تحمیل هزینه بهترین عملکرد را داشته است.  

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌ شرقی اضافه کرد: با توجه به توزیع گسترده دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در دانشگاه آزاد رخ داده این است که شهریه به گونه ای مدیریت شده است که اقشار مختلف مردم به نسبت برخوردار بودن منطقه یا کم برخوردار بودن شهریه ای متفاوت پرداخت می‌کنند یعنی در مناطق کم برخوردار میزان شهریه پایین تر و در مناطق بیش برخوردار میزان شهریه بیشتر است.  

وی با تاکید بر اینکه میزان شهریه در دانشگاه آزاد با توجه به نوع رشته نیز متفاوت است، تصریح کرد: در واحد تبریز بیش از 200رشته با میزان شهریه های متفاوت داریم.  

رنجبران با اشاره به طرح همیار دانشجو در دانشگاه آزاد و در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در خصوص اینکه آیا با اجرای این طرح سایر تخفیف های دانشگاه آزاد حذف شده اند، گفت: تخفیف ها به طور کامل حذف نشده اند و طرح همیار دانشجو در واقع مدیریت هدفمند تخفیفات در دانشگاه است.  

وی بیان کرد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همواره تاکید دارند که ما دانشجویانی را در دانشگاه تربیت کنیم که مهارت داشته باشند و اگر پرداختی هم به دانشجو صورت میگیرد در قبال چیزی است که یاد میگیرد.  

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه تخفیفات به طور کامل حذف نشده اما بخش عمده ای از آنها تغییر و به کار دانشجویی تبدیل شده است، یادآور شد: بخشی از شهریه از همین محل جبران می‌شود و در واقع تخفیفات هدفمند شده است تا دانشجو مهارت نیز پیدا کند.  

وی با بیان اینکه مزدی که برای طرح همیار دانشجو درنظر گرفته شده است بسیار بیشتر از تخفیفات گذشته است ، ادامه داد: در حال حاضر با اجرای این طرح دانشجویان میتوانند چندبرابر تخفیفات قبلی از مزایا استفاده کنند و در بعضی موارد تا 5 برابر تخفیفات دانشجویی گذشته محاسبه شده است.  

رنجبران خاطرنشان کرد: هدف دانشگاه از اجرای این طرح نه انتفاع بلکه هدفمندکردن فعالیت های دانشجویی برای افزایش توانمندی و مهارت است و دانشجویانی که در طرح همیار دانشجو شرکت می‌کنند از مزایای طرح پویش هم استفاده خواهند کرد و این طرح به نوعی امتداد و توسعه طرح پویش است. 

انتهای پیام/  

کد خبر: 1199836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      0 0
      دروغ محضه تخفیفات حذف شده بخشنامه کردن کلیه تخفیفات ورزشی رو لغو کردن این بخشنامه هرچند خلاف آئین نامه هست اما به راحتی بر اساس بخشنامه اقدام به حذف تخفیفات کردن.