نظام ‌نامه مدیریت دانشی جدید دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: نظام ‌نامه مدیریت دانشی جدید دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت توسعه علوم انسانی و اسلامی در مرداد ماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین جلسه اجرای نظام نامه مدیریت دانشی جدید دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران مرکزی با حضور محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، توحید پوررستم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دکتر اکبر نصراللهی رئیس دانشکدگان جامعه و حکمرانی، اکبر اشرفی رئیس دانشکدگان هنر و رسانه و میثم چگینی رئیس دانشکدگان فرهنگ و تمدن دانشگاه آزاد اسلامی، جلیلی مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، جمعی ازمعاونین و روسای دانشکده های واحد تهران مرکزی برگزار شد.

این گزارش حاکی است، محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بدلیل دارا بون پتانسیل های علمی و انسانی، تعدد رشته گرایش ها، تعداد اعضا هیات علمی برجسته و تعداد دانشجویان بزرگترین واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی است که می تواند به عنوان الگویی برای معرفی نظام ‌نامه مدیریت دانشی جدید دانشگاه آزاد اسلامی در کشور باشد.

وی ابراز امیدواری کرد، با تحقق نظام ‌نامه مدیریت دانشی جدید دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران مرکزی با هدف رسیدن به جایگاه مطلوب در توسعه، این واحد می تواند بزرگترین قطب دانشگاهی علوم انسانی و هنر در کشور شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در نظام ‌نامه مدیریت دانشی جدید دانشگاه آزاد اسلامی، مجموع رشته‌ها و گروههای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم انسانی به 18 گروه تقسیم شده است، افزود: هر 6 گروه آموزشی زیر مجموعه یک دانشکدگان می‌شود.

همایون از ایجاد سه دانشکدگان در بخش علوم انسانی و هنر در واحد تهران مرکزی خبر داد و گفت: دانشکدگان فرهنگ و تمدن با زیربنای تمدن نوین اسلامی، دانشکدگان هنر و رسانه با رویکرد تبیین دین، سبک زندگی، سبک فرهنگی و تربیتی باهدف ساختن و داشتن جامعه ای سالم تر و دانشکدگان جامعه و حکمرانی با نگاه یاری رساندن به نظام مقدس جمهوری اسلامی برای اداره کشور و مردم در دانشگاه پایه ریزی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه رسیدن به جایگاه مطلوب در بحث توسعه، هدف دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: با ایجاد گرایش های میان رشته ای می توانیم به جایگاه مطلوب در بحث توسعه دست یابیم و آینده دانشگاه آزاد اسلامی مجموع این نوآوری ها است که بین گروههای آموزشی خلق می کنیم.

توحید پوررستم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از اجرای نظام نامه مدیریت دانشی جدید دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران مرکزی، افزود: واحد تهران مرکزی با داشتن 50 هزار دانشجو درکلیه رشته گرایش های آموزشی یکی از قطب های مهم علمی کشور محسوب می شود.

وی بر وحدت دانشگاه و جامعه، تاکید کرد و گفت: بدون همکاری و اتحاد هیچ تحولی در جامعه صورت نمی پذیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در ادامه بیان داشت: نظام ‌نامه مدیریت دانشی جدید دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت توسعه علوم انسانی و اسلامی در مرداد ماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسید که در پی آن طرح ایجاد دانشکدگان نیز مطرح شد که برای اجرای آن در واحد تهران مرکزی نیاز به همکاری و همفکری دقیق و کارشناسی داریم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی در ادامه به بررسی و مسائل مربوط به امور آموزشی و پژوهشی تحصیلات تکمیلی، ارتقاء سامانه آموزشیار، بازنگری فرم های اولیه ثبت نام، بازبینی شرایط امتحان جامع، بازنگری سرفصل دروس، برگزاری مراسم توجیهی دانشجویان جدید الورود و ...توضیحاتی ارائه داد.

شایان ذکر است، بازدید از روند برگزاری مصاحبه جذب هیات علمی وابسته دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و بازدید از دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه و تربیت بدنی و علوم ورزشی واحد تهران مرکزی در حاشیه این جلسه صورت پذیرفت.

پایان پیام/

کد خبر: 1200445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =