اعتراض جمعی از پزشکان متخصص به نتایج آزمون دانشنامه پزشکی

جمعی از پزشکان متخصص با تجمع در مقابل وزارت بهداشت، نسبت به نتایج هفتادمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی اعتراض کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هفتادمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هفتمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی پنجشنبه ۹ شهریور در ۱۹ حوزه امتحانی به صورت الکترونیک برگزار شده است. در آزمون کتبی هفتادمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هفتمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی تعداد ۳ هزار و ۷۹۴ نفر شرکت کردند.

بیشتر بخوانید:

پس از برگزاری آزمون کتبی، افرادی که حدنصاب لازم را کسب کرده بودند در آزمون شفاهی شرکت کردند. در این دوره از آزمون بخش آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی به یک یا چند صورت از روش های KFP /PMP / OSCE /MMI و سایر روش های ارزشیابی مبتنی بر رایانه یا ایستگاهی برگزار شده است.

پس از اعلام نتایج آزمون جمعی از پزشکان متخصص جوان داوطلب این آزمون با وجود موفقیت در آزمون دانشنامه کتبی در آزمون شفاهی دانشنامه مردود اعلام شده اند. این گروه با تجمع در مقابل وزارت بهداشت در نامه ای نسبت به چگونگی برگزاری آزمون شفاهی و نتیجه نهایی اعلام شده اعتراض خود را اعلام کرده اند.

در نامه اعتراضی این گروه از داوطلبان آزمون دانشنامه آمده است: «متخصصان جوان پس از گذراندن چهار سال دوره سخت رزیدنتی و پس از کسب نمره بالا در آزمون کتبی دانشنامه، عدم شفافیت و عدم پاسخگویی مناسب مسئولان مربوطه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جواب تقاضای این جمع، پس از اعلام نتایج آزمونی که به عینه برگزاری الکترونیک آن دچار نقص های فاحش بوده است، بسیار ناامید هستند.»

این گروه از داوطلبان در نامه خود با اشاره به نقص های آزمون شفاهی آزمون دانشنامه یادآور شده اند: «از جمله این نقص ها شامل ریست شدن چندباره سرورها حین برگزاری آزمون که منجر به این می شد که عده زیادی از داوطلبان با بازگشت به پاسخنامه سوالات pmp جواب نادرست خود را اصلاح کنند. مشکلات عدیده در بارگذاری پاسخ ها که باعث شده بود تا بسیاری از پاسخ ها جا بماند و ثبت نشود. صفحه آرایی نامناسب که منجر به عبور بی پاسخ از سوالات به وسیله ی بسیاری از داوطلبان شده بود. عدم نشان دادن صفحات بسیاری از سوالات در آزمون pmp و KFP که ناعادلانه باعث می شد داوطلب نمرات مربوط به آن سوالات را نگیرد.»

در ادامه این نامه آمده است: «همه این موارد منجر به این شد که داوطلبینی که نتایج قابل قبولی در آزمون کتبی بدست آورده بودند ناامیدانه و ناباورانه در جست و جوی پاسخ مناسب درباره علت نتیجه دور از انتظار امتحان شفاهی دانشنامه که به هیچ وجه منعکس کننده تلاش شبانه روزی چهار ساله آنها نبوده است، باشند. ولی متاسفانه مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حتی امکان ثبت اعتراض الکترونیکی نظیر آنچه که در سال گذشته اتفاق افتاده بود را فراهم نکردند.»

این گروه از داوطلبان آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی از مسئولان خواسته اند در این زمینه اقدام مقتضی و مناسب صورت گیرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1200699

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =