طرح همیار دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا می‌شود/ بهره‌مندی از ظرفیت دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت با اشاره به طرح استاد مشاور در دانشگاه های علوم پزشکی از تدوین دستورالعمل طرح «همیار دانشجو» ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا البرزی با اشاره به طرح استاد مشاور برای دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی گفت: طرح استاد مشاور از سال ۱۳۷۸ در ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید:

نتایج درخواست انتقال دانشجویان علوم‌پزشکی از یکشنبه اعلام می‌شود

وی گفت: به علت اینکه این طرح خیلی در روند بهبود وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر تأثیر گذار بود و موجب ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان شد، از سال ۱۳۹۶ توسط وزارت بهداشت با همکاری اداره کل شاهد و ایثارگر و چند دانشگاه علوم پزشکی برای تمام دانشجویان غیر شاهد و ایثارگر هم اجرا شد.

البرزی خاطرنشان کرد: از امسال طرح همیار دانشجو که مکمل طرح استاد مشاور است اجرایی شود. دستورالعمل طرح همیار دانشجو آماده شده و به زودی ابلاغ می‌شود. در طرح همیار دانشجو از آن گروه از دانشجویان شاهد و ایثارگر که معدل بالای ۱۷ دارند جهت ارتقا سطح علمی سایر دانشجویان کمک می‌گیریم تا دانشجویان ضعیف‌تر هم سطح علمی مناسبی پیدا کنند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت اظهار داشت: دستورالعمل طرح همیار دانشجو آماده شده است و با طی روند اداری در آینده نزدیک طرح ابلاغ می‌شود و از کمک دانشجویان برتر برای تقویت بنیه علمی و هدایت تحصیلی سایر دانشجویان در کنار اساتید مشاور استفاده خواهیم کرد.

البرزی با اشاره به تسهیلات استعداددرخشان برای دانشجویان شاهد و ایثارگر یادآور شد: در جشنواره ملی ایثار دوره هفتم (دوره قبل) وزارت بهداشت اولین دستگاهی بود که دانشجویان برگزیده جشنواره ایثار را به عنوان دانشجویان استعداد درخشان مورد تأیید قرار داد و این دانشجویان در حال حاضر می‌توانند از تمام تسهیلات مربوط به استعداد درخشان بهره بگیرند.

منبع: مهر   

انتهای پیام/

کد خبر: 1215357

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =