تست دوپینگ هافبک یوونتوس تایید شد/ محرومیت ۲ تا ۴ساله پوگبا

هافبک فرانسوی یوونتوس به دلیل تأیید شدن تست دوپینگش ممکن است حداقل دو سال از حضور در میادین فوتبال محروم شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز،  بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های ایتالیایی،‌ تست‌های ضد آنالیز پل پوگبا برای تستوسترون مثبت بوده است. او حالا ممکن است بسته به عوامل مختلف به مدت 2 تا 4 سال از فعالیت‌های فوتبالی محروم شود.

بیشتر بخوانید:

جزئیات پرونده دوپینگ ستاره یوونتوس و توطئه علیه پل پوگبا

با توجه به احتمال محرومیت طولانی‌مدت این ملی‌پوش فرانسوی، باشگاه یوونتوس می‌تواند قرارداد او را یکطرفه فسخ کند. او حالا هفت روز فرصت دارد تا دفاعیه خود را ارائه کند و ظرف 2 تا 4 هفته آینده مورد بازجویی قرار خواهد گرفت. این هافبک فرانسوی می‌تواند برای تجدید نظر سراغ دادگاه ملی ضددوپینگ CAS برود.

با مثبت شدن نمونه اول تست دوپینگ پل پوگبا پس از بازی مقابل اودینزه در هفته نخست سری A ایتالیا، باشگاه یوونتوس جلوی پرداخت حقوق به این بازیکن فرانسوی را گرفته بود. پوگبا طبق اعتراف خودش متهم به استفاده از یک ماده تقویتی افزاینده هورمون تستوسترون بدون مشورت با کادر پزشکی باشگاه یوونتوس است و اثبات بی‌اطلاعی او از ممنوعه بودن این ماده هم فایده‌ای نخواهد داشت، چرا که خودسرانه اقدام به مصرف آن کرده است.

طبق قوانین و مفاد مندرج در قرارداد تیم‌ها با بازیکنان، باشگاه یوونتوس در صورت مثبت شدن نمونه دوم پوگبا این اجازه را دارد که به صورت یکطرفه قرارداد او را فسخ کند که این امر می‌تواند پس‌اندازی 30 میلیون یورویی برای باشگاه به همراه داشته باشد. در همین حال طبق اساسنامه سازمان لیگ فوتبال ایتالیا، باشگاه‌ها در صورت متهم شدن بازیکنان‌شان به دوپینگ می‌توانند از پرداخت حقوق به آنها نیز خودداری کنند.

حقوقی که پوگبا از یوونتوس می‌گیرد، هشت میلیون یورو در سال است، اما حالا با تأیید مثبت بودن تست دوپینگ او، طبق قوانین یووه تا پایان قرارداد بازیکنش تنها ملزم به پرداخت دو هزار یورو در ماه به او خواهد بود.

این هافبک فرانسوی تابستان 2022 از منچستریونایتد جدا و به یوونتوس بازگشت، اما به خاطر مصدومیت جدی که در همان ابتدا به آن دچار شد، تاکنون تنها 213 دقیقه برای بیانکونری بازی کرده است.

پوگبا تا سال 2026 با یوونتوس قرارداد دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =