توسلی: بی‌ثباتی در حوزه دانشگاه پیام نور از طرف وزارت علوم قابل قبول نیست

نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: اساتید دانشگاه پیام نور عنوان کرده‌اند احتمال منحل شدن و یا قرار گرفتن در مجموعه دانشگاه فرهنگیان می‌رود، از همه مهمتر به برخی از اساتید و کارکنان این دانشگاه‌ که مشغول به فعالیت بودند گفته شده که خودشان باید جویای کار در دانشگاه دیگری باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فتح الله توسلی با انتقاد از اینکه دولت تکلیف خود را در مورد دانشگاه پیام نور نمی‌داند، گفت: اتفاقاتی در بحث دانشگاه پیام نور در حال رخ دادن است که منجر به نگرانی اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه شده است و دولت باید سنجیده و کارشناسی عمل کند.

بیشتر بخوانید

تخصیص سهمیه جذب اعضای علمی برای دانشگاه‌های فنی‌حرفه‌ای و پیام‌نور بررسی شد

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دولت و مسئولان دانشگاه  پیام نور تبعات اقدامات نسنجیده خود را متوجه نیستند، افزود: در حال حاضر صدها دانشگاه پیام نور  و چندین هزار کارمند در زیر مجموعه این دانشگاه قرار دارند و متاسفانه تصمیمات غیرکارشناسی، عزت اساتید و کارکنان را زیر سوال برده و مردم را نسبت به آموزش عالی و سرنوشت فرزندانشان نگران کرده‌اند.  

توسلی با بیان اینکه دانشجویان به شدت نگران تعطیلی این دانشگاه هستند، اظهار داشت: اساتید دانشگاه پیام نور عنوان کرده‌اند احتمال منحل شدن و یا قرار گرفتن در مجموعه دانشگاه فرهنگیان می‌رود، از همه مهمتر به برخی از اساتید و کارکنان این دانشگاه‌ها که مشغول به فعالیت در این دانشگاه‌ها بودند گفته شده که خودشان باید جویای کار در دانشگاه دیگری باشند، این اقدام در شان اساتید علمی کشور نیست و دانشگاه  پیام نور و وزارت علوم باید ابتدا تکلیف دانشگاه را مشخص کند بعد با حفظ عزت اساتید هماهنگی لازم با سایر دانشگاه‌ها برای جذب استاد اقدام نمایند بعد فرد را معرفی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس یازدهم با تاکید به مذاکرات تلفنی خود با وزیر علوم مبنی بر بی مهری به دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور، یادآور شد: باید تکلیف این دانشگاه هر چه سریع روشن شود؛ متاسفانه این دانشگاه معاون پارلمانی ندارد و در ارتباط با نمایندگان پارلمان هم نیست.

وی ادامه داد: تصمیماتی که در مورد دانشگاه پیام نور اتخاذ شده بسیار نگران کننده است، درخواست دارم دولت تبعات این اقدامات را که از ابتدا تا انتهای آن مشخص نیست بررسی کند.

توسلی با تاکید بر نگرانی دانشجویان دانشگاه پیام نور، یادآور شد: امروز بخشی از کلاس‌های این دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود و احتمال برگزاری تمام کلاس‌ها به صورت مجازی وجود دارد، در حال حاضر بی‌ثباتی در حوزه دانشگاه پیام نور از طرف وزارت علوم قابل قبول نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مسئولان دانشگاه پیام نور خواسته و ناخواسته در مورد عملکرد این دانشگاه تعلل دارند و این مسئله فشار روانی بر روی دانشجویان به همراه داشته، اگر قرار است تصمیمی در خصوص این دانشگاه اتخاذ شود باید توسط مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

توسلی در ادامه یادآور شد: اگر تصمیمی مبنی بر ادغام دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه‌ها است باید رسما اعلام شود و مشخص گردد بر مبنای چه چارچوبی باید صورت پذیرد و همچنین اگر قرار به انحلال دانشگاهی است باید به صورت کتبی اعلام و جزئیات انحلال آن از تعیین و تکلیف دانشجویان گرفته تا انتقالی اساتید و کارکنان به صورت جزیی مطرح شود./

پایان پیام

کد خبر: 1201239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =