تصویب برنامه علمی زن و خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی / سراهای نوآوری بانوان در تمام واحدهای دانشگاهی راه‌اندازی می‌شود 

مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تصویب برنامه علمی زن و خانواده گفت: سراهای نوآوری بانوان در تمامی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت بومی هر منطقه راه‌اندازی خواهد شد.

عاصمه قاسمی؛ مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به تصویب برنامه علمی زن و خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: متولی این برنامه امور زنان و خانواده دانشگاه است که گروه‌های دانشی آن شکل گرفته و به زودی چالش‌ها و زمینه‌های پژوهشی نهایی می‌شود و در سامانه پژوهشیار قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: 

اجرای مدل تربیتی علمی-حکمی در کودکستان‌های اسلامی«تاک»

وی با بیان اینکه در این برنامه علمی چالش‌ها و زمینه‌های پژوهشی حوزه زن و خانواده احصا و زمینه های پژوهشی مرتبط هم شناسایی و در نهایت وارد سامانه پژوهشیار می‌شود، ادامه داد: با اجرای این برنامه این امکان برای دانشجویان فراهم میشود تا در حوزه زن و خانواده هم رساله و پایان‌نامه‌های خود را اخذ کنند.

زمینه‌های پژوهشی زن و خانواده وارد سامانه پژوهشیار می‌شود

قاسمی با بیان اینکه بسیار امیدواریم تا حداقل بخشی از برنامه پژوهشی ما تا پایان سال بر روی سامانه پژوهشیار قرار بگیرد، اضافه کرد: یکی از اهداف ما در امور زنان راه‌اندازی سراهای نوآوری بانوان در واحدهای دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح ما به دنبال این مهم هستیم تا آن دسته از کسب و کارهای خانگی که اغلب بانوان در آن مشارکت دارند را با اقتصاد و درآمدزایی برای این بانوان پیوند بزنیم.

مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: راه اندازی سراهای نوآوری در مرحله اول با استانهایی که آمادگی بیشتری دارند آغاز می‌شود ضمن اینکه در این طرح از ظرفیت دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین بانوانی که در شهر موردنظر ساکن هستند استفاده خواهیم کرد و کسب و کارهای خانگی آنها را به سراهای نوآوری متصل می کنیم تا بتوانند فعالیتهای خودشان را اقتصادی و به درآمدزایی برسند.

وی با تاکید بر اینکه این سراهای نوآوری در حوزه های مختلفی از جمله صنایع دستی، بازی‌های کودکان، حوزه های علمی و... راه اندازی خواهد شد، افزود: فرآیند و مدل راه اندازی این سراها در حال نهایی شدن است و برخی استانها از جمله سیستان و بلوچستان کار خود را آغاز کرده اند و راه اندازی سراها در سایر واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی بستگی به ظرفیت هر منطقه دارد. 

قاسمی بیان کرد: در راه اندازی سراهای نوآوری ما به دنبال این نیستیم که صرفا بانوان حضور پیدا کنند و یک سری فعالیت‌هایی انجام دهند و در نهایت مزد و پاداش خود را دریافت کنند بلکه بعد علمی با ورود دانشگاه و تاثیرگذاری بر محیط برای ما بسیار حائز اهمیت است.

دفتر مشاوره سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به زودی آغاز به کار می‌کند

وی از راه‌اندازی دفتر مشاوره سازمان مرکزی هم خبر داد و گفت: مکان این دفتر مشخص شده و فعالیت این دفتر به درخواست کارکنان سازمان مرکزی شکل گرفته است و در حوزه های مختلف از جمله خانواده، روابط کار و... ارائه خدمات خواهد داشت. 

مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دفتر مشاوره سازمان مرکزی که ذیل معاونت امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری مرکز اداری مالی دانشگاه شکل گرفته است فعالیت خود را ابتدا به صورت یک روز در هفته آغاز خواهد کرد و به کارکنان سازمان مرکزی و خانواده های آنان خدمات مشاوره را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/   

کد خبر: 1201291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =